Profil #183760

Gennem kommunikationsstillinger i to store virksomheder og journalistjob i førende danske medier har jeg udviklet kompetencer inden for især: • Strategisk kommunikation • Presserelationer • Forandringskommunikation • Krisekommunikation • Sociale medier • Intern kommunikation Jeg er journalist og Master i Cross Media Commun

Strategisk kommunikation Pressereleationer Forandringskommunikation Krisekommunikation sociale medier intern kommunikation  
Min uddannelse
12

Master, Corporate Communication (Sprog, Media & Kommunikation)

Københavns Universitet
Periode: februar 2014 - juni 2016
10

Journalist (Sprog, Media & Kommunikation)

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole
Periode: februar 1991 - januar 1995
10

Bachelor (Humaniora)

Østasien Områdestudiet
Aarhus Universitet
Periode: september 1988 - juni 1990
10

Bachelor (Humaniora)

Kultursociologi
Københavns Universitet
Periode: september 1985 - juni 1987
Min erhvervserfaring

Kommunikationschef (Falck Danmark A/S)

Som leder af kommunikationsafdelingen havde jeg ansvaret for, at Falcks strategiske kommunikation understøttede koncernens vision. Jeg gik i dialog med offentligheden via både nye og gamle medier, formidlede Falcks værdier til medarbejderne samt rådgav ledelsen – ikke mindst koncernchefen – i kommunikationsspørgsmål. Jeg var chef for afdelingens to medarbejdere (indtil 2014 var der fire medarbejdere), en praktikant og en lille håndfuld studentermedhjælpere. Sammen tog vi os af eksempelvis pressehåndtering, sociale medier, hjemmesider, eksterne publikationer og de interne kommunikationsplatforme. Blandt mine større indsatser var mobilisering af et effektivt system i Falcks driftsorganisation til at profilere Falck i medierne, formidling af det internationale interne værdiprojekt ”Living our Values”, samt implementering af intern, dialogbaseret kommunikation på medarbejdernes egne smartphones og tablets. Jeg sørgede for, at mit team havde fingeren på pulsen ude i Falcks organisation, for de gode historier om Falck skulle findes og præsenteres for borgere, kunder og medarbejdere gennem de mest relevante mediekanaler – nye som gamle – og potentielt skadelige historier skulle snuses op med henblik på at minimere negativ omtale. I samarbejde med Falcks direktion og public affairs team bidrog jeg til at varetage Falcks generelle politiske interesser, reagere på konkrete politiske udspil og sætte samfundsmæssige diskussioner af værdi for Falcks forretning på medieagendaen. Falck er aktiv i 46 lande på seks kontinenter, og i takt med koncernens internationalisering og globale vækststrategi fik jeg en voksende opgave med at sikre koordinationen af Falcks globale kommunikation og bistå de udenlandske datterselskaber med at løse deres kommunikationsudfordringer.
Arbejdsområde: Kommunikation & Media
Periode: januar 2007
Mine evner og kundskaber
Evner
ingen angivet
Sprog på arbejdsniveau
dansk engelsk svensk
Mine præferencer
Jobtype
Fuldtidsjob
Arbejdsområde
Kommunikation & Media
Geografi
Storkøbenhavn
Kontakt mig!