Engagerede forsikringskonsulenter – med og uden a-kasse-erfaring

Vil du yde den bedste service og rådgivning til vores medlemmer? Ser du muligheder i anvendelsen af de nyeste former for digitale løsninger i sagsbehandling? 
Så er du måske vores nye forsikringskonsulent.

En del af et dygtigt team
Akademikernes A-kasse vokser, og derfor søger vi nye kolleger, som kan hjælpe vores medlemmer med at få den bedste service inden for dagpengeområdet. 

Du vil blive en del af hele vores Udbetalingsteam med mere end 50 kolleger i alt. 

Hver dag vejleder afdelingen vores medlemmer til at træffe de bedst mulige valg samt at give medlemmerne en økonomisk tryghed, så de kan rette fokus mod aktiv jobsøgning.

Du vil hurtigt opleve gode muligheder for faglig sparring med de andre dygtige forsikringskonsulenter. I det daglige arbejde vil du indgå i et makkerskab, hvor I prioriterer arbejdet i fællesskab og med stor frihed til selv at indrette arbejdsdagen.

Opgaver og ansvarsområder
Jobbet som forsikringskonsulent kan bestå af en blanding af skriftlig sagsbehandling og telefonisk rådgivning af vores medlemmer. 

Konkrete eksempler inden for sagsbehandling er:
•    Besvare henvendelser fra medlemmer både telefonisk og skriftligt 
•    Godkendelse og behandling af ansøgninger inden for dagpengeområdet 
•    Specialiseringer i sager om udlandet, tilbagebetaling, efterløn, selvstændig hovedbeskæftigelse m.v.

Vi forventer
Vi søger både dig, som har flere års konkret erfaring fra en a-kasse og dermed har et godt kendskab til de nyeste regler på dagpengeområdet. Vi søger også dig, som har lyst til og mod på at lære et nyt område at kende og blive klog på udbetaling af dagpenge og a-kasse-verdenen generelt. Når du sender din ansøgning via linket nedenfor, er der et spørgsmål til din erfaring inden for dagpengeområdet.

Det vigtigste er, at du vil være med til at bevare den høje kvalitet i afdelingens kerneydelser.

Du skal have gode evner til at sætte dig ind i digitale værktøjer og samtidig have en tilgang, hvor du naturligt følger med i, hvad der sker på det digitale område. Det vil være en fordel, hvis du har arbejdet med et CRM-system og derudover har et godt kendskab til Office-pakken.

Endelig skal du have god erfaring med at kommunikere både skriftlig og mundtligt på dansk og engelsk. 

Er det dig, vi leder efter?
Som person trives du i en afvekslende hverdag, hvor du både kan lide den udadvendte medlemskontakt og den indadvendte sagsbehandling. Du kan lide at arbejde tæt sammen med dine nærmeste kolleger, hvor du er engageret i dit arbejde og sætter en ære i at levere en effektiv og driftssikker indsats inden for deadline. Du har lyst til at lære nyt og er åben over for alternative måder at løse arbejdsopgaverne på. 

Lige som du prioriterer det gode samarbejde i afdelingen, værdsætter du det gode samarbejde med resten af organisationen ved at være proaktiv, imødekommende og hjælpsom – meget gerne tilsat en god portion humor – i tråd med Akademikernes A-kasses uformelle organisationskultur.

Vigtigst af alt skinner det igennem i dit arbejde, at du har et stort ønske om at gøre en forskel for vores medlemmer. Du udviser handlekraft og er klar på at møde medlemmerne dér, hvor de er.  

Vi tilbyder
En spændende og udfordrende stilling på fuldtid i en dynamisk og markedsledende organisation, hvor vi giver plads til din faglige og personlige udvikling. Vi tilbyder attraktive ansættelsesvilkår i form af gode medarbejderforhold og attraktive personalegoder, fx helbredssikring og betalt frokostpause og mulighed for hjemmearbejde.

Akademikernes A-kasse er en rummelig arbejdsplads, hvor der bliver taget hensyn til, at arbejdsliv og familieliv skal passe sammen. Vi vægter forskellighed og ønsker altid at opretholde en mangfoldig medarbejderstab. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, etnisk oprindelse, religion, alder og politiske tilhørsforhold til at søge.

Interesseret?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Souschef, Karina Lehmann, på 50 92 10 17.

I stedet for en traditionel ansøgning vil vi gerne bede dig om at sende et motiveret CV, hvor du i starten kort beskriver, hvorfor du søger stillingen og fremhæver relevante erfaringer i forhold til denne stilling. Du må også meget gerne fortælle om én overraskende ting, som netop du kan bidrage med fagligt eller kollegialt. 

Vi indkalder løbende til samtale, så send dit motiverede CV hurtigst muligt eller senest den 2. oktober 2024. 

Vi ser frem til at høre fra dig.

Afdeling: Udbetaling
Ansøgningsfrist: 02 October 2024
Placering: København / Vester Farimagsgade, 13, 1606, København V, Danmark