Vi tilbyder et spændende job hos en af Danmarks største erhvervs- og industrihavne. Du vil bestride en kernefunktion for havnens fortsatte udvikling ved at sikre solid og stabil styring af økonomien i hele koncernen, som repræsenteres af Grenaa Havn A/S og datterselskaberne Driftsselskabet Grenaa Havn A/S, Sydhavnen A/S og Anholt Havn A/S.
Vi giver dig mulighed for udvikling sammen med os
I 2023 præsterede Grenaa Havn rekordresultat for ottende år i træk. En udvikling vi stræber efter at fortsætte. Inden længe går vi i gang med at definere vores 2026-2030 strategi, hvilket du bliver en del af. Vi giver dig rig mulighed for udvikling i jobbet og understøtter dig, så CFO-positionen på sigt kan formes til dig.
Som en del af ledergruppen får du direkte indflydelse på virksomheden og vores udvikling. Herunder udviklingen af virksomhedens økonomiske strategi. Du får ledelsesansvaret for økonomiafdelingen med et team på tre medarbejdere foruden dig. Vi prioriterer uddannelse af elever meget højt, hvorfor der på sigt også kan blive plads til en elev på dit hold. Du må, tør og skal udfordre vores eksisterende praksis og sikre en fortsat proaktiv udvikling med mere inddragelse af kunstig intelligens (AI). Vores nuværende robotter kan programmeres til endnu flere opgaver.
Opgaverne
Din profil
Du er både stærk i at analysere tal, men i høj grad også i den gode daglige dialog med dine medarbejdere, hvor du kan favne, motivere og udvikle dit team. Du trives i det positive og tætte samarbejde med andre, både internt i organisationen og med eksterne samarbejdspartnere. Dertil besidder du den naturlige forståelse for at balancere teamets indsats og sammenhængene til den øvrige organisation. Du er den der prioriterer, sætter rammer og retning for din afdeling. Du arbejder struktureret, tager ansvar og sikrer høj kvalitet i dine leverancer på den ene side, og på den anden side deltager du gerne aktivt i det sociale og vores fælles fredagsmorgenmad.
Din uddannelsesmæssige baggrund er muligvis revisor, cand.merc. eller anden erfaring som regnskabschef eller økonomiansvarlig. Helt lavpraktisk vil det være en fordel, men bestemt ikke et krav, hvis du har erfaring med vores finansielle system, Business Central. Ganske naturligt er du selvfølgelig også vores nye Excel-haj.
Organisation
Vi har et ønske og en ambition om at være en god arbejdsplads og et godt sted at være. For os er det vigtigt, at både arbejdsliv og privatliv går op i en højere enhed. Vi gør meget ud af at tilbyde vores lille, men stærke organisation på 28 medarbejdere gode forhold. Det indebærer både uddannelse, fleksibilitet i hverdagen, trivselsordning til hver enkelt medarbejder og mulighed for hjemmearbejde, når jobbet tillader det. Derudover planlægger vi hyggelige personalearrangementer og sociale events.
Ansættelsesforhold
Jobbet ønskes besat snarest muligt - men vi venter gerne på den rette. Løn tilbydes i henhold til kvalifikationer og derudover pension og sundhedsforsikring. I jobbet vil du referere til Grenaa Havns CEO.
Send dit CV
Rekrutteringsprocessen varetages af People Executive. Send dit cv via linket her på siden. Vi behandler ansøgninger løbende, og alle henvendelser behandles fortroligt.
Afdeling:
Havnecentervej 1, Grenå
Lokation: Grenaa
Ansøgningsfrist: 24 Apr 2025