Profil #211010

Specialist på papiret, men i arbejdsmåde praktisk og med fødderne solidt plantet på jorden. Derfor superskarp til at omsætte viden til handling, i projektprocesser, adm systemer, og teamsamarbejder. Inspireres af forskelligheder, både i personer og fagligheder. Min nye arbejdsplads understøtter en ligeværdig og afslappet kultur med plads ti

projektleder udvikling procesudvikling processtyring kommunikation sprog engelsk internationalisering generalist administration  

Opdateret 12. marts 2020
Min uddannelse
1994 - 2000

ph.d. (alm.)

Syddansk Universitet (SDU)

Undersøgte hvilke læsestrategier unge nybegyndere bruger i to forskellige læseopgaver mens de stadig er ved at lære dansk på begynderniveau. Idéen var at bryde med tanken om at det er teksten der definerer hvor svært det er at læse, og i stedet vise at det er selve opgaven der definerer sværhedsgraden. Afhandlingen kan anvendes til at se på læsning på en ny måde og tilpasse undervisningen med nye opgavetyper, som fremmer en hurtig læseudvikling.
Uddannelsesområde: Undervisning & Pædagogik
Periode: maj 1994 - december 2000
1983 - 1988

Cand.mag.

Syddansk Universitet (SDU)

Engelsk som hovedfag med særlig fokus på anvendelsesorienterede sprogdiscipliner (bl.a. sprog ift samfund, psykologi og pædagogik).
Fremmedsprogspædagogik som sidefag. Sidefaget havde et meget praktisk snit og bestod af flere projektarbejder, som relateret til mit hovedfag præsenterede nye idéer om kommunikations- og læsestrategier.
Uddannelsesområde: Humaniora
Periode: oktober 1983 - december 1988
Min erhvervserfaring
2017 - nu

Ekstern lektor

Syddansk og Københavns Universiteter

Deltidsunderviser i praktiske og anvendte sprogdiscipliner inden for engelsk, samt undervisning i forhandling.
Arbejdsområde: Undervisning
Periode: september 2017 - nu
2004 - 2017

Studielektor

Udviklede, administrerede og implementerede kursustilbud i engelsk for ansatte. Var både underviser og coach for alle medarbejdergrupper.
Udviklede og implementerede en innovativ og praksisnær certificering af underviseres engelskkompetencer.
Startede og fulgte begge projekter til dørs. Begge projekter blev løbende opdaterede og tilpasset medarbejdernes skiftende vilkår.
Arbejdsområde: Projektledelse
Periode: oktober 2004 - juni 2017
2001 - 2004

Pædagogisk afdelingsleder

Ballerup Sprogcenter

Pædagogisk ledelse og rådgivning af undervisere.
Systematisering af eksamensadministration og praktisk planlægning af eksamen, herunder registrering af resultater, rådgivning af kursister og undervisere.
Ledelsessparring ifm at underviserne skulle organiseres i teams og at de skulle varetage undervisningen i disse teams.
Undervisning af kursister i mindre omfang.
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: november 2001 - juli 2004
1988 - 2001

Projektmedarbejder, underviser, forsker mm.

Århus Universitet, Odense Universitet, sprogskoler, folkeskoler

En række stillinger især kendetegnet ved udvikling af nye metoder og materialer til sprogundervisning på flere niveauer og på både engelsk og dansk. Forskning i læseforståelse og undervisning i både praktisk dansk og engelsk og discipliner inden for anvendt sprogvidenskab (sprogpsykologi, sprogpædagogik og lign.).
Sideløbende arbejdede jeg på et anvendelsesorienteret ph.d.-projekt, som jeg indleverede i begyndelsen af 2000.
Arbejdsområde: Forskning & Udvikling
Periode: november 1988 - juli 2001
Mine kompetencer
Evner
beslutningsdygtig grundig når det er nødvendigt hurtig når det er nødvendigt kan uddelegere ansvar lyttende nytænkende positiv procesorienteret resultatorienteret samarbejdsorienteret skarp systematisk tilpasningsdygtig
Sprog på arbejdsniveau
dansk engelsk skandinavisk tysk
Mine præferencer
Jobtype
Fuldtidsjob
Arbejdsområde
Administration Forskning & Udvikling Kommunikation & Media Ledelse & Planlægning Organisation & Forening Projektledelse Rådgivning & Support
Geografi
Nordsjælland Sydsjælland & Øer Vestsjælland Østsjælland
Kontakt mig!