Profil #227326

Proces- og IT-orienteret generalist med analytiske og kommunikative færdigheder. Flersproget.

Jeg er nysgerrig, reflekterende, serviceminded, og sætter pris på god analyse, åbne samtaler og samarbejde. Påtager mig gerne ansvar, er udadvendt og trives i internationale miljøer.

Procesoptimering IT Research Analyse Projektledelse Projektstyring Projektadministration Koordinering Organisering Kommunikation PR Public Affairs Sociale medier Digital kommunikation Salgssupport Kundeservice Administration Økonomi International erfaring  

Opdateret 16. juli 2019
Min uddannelse
1985 - 2007

Kurser, efteruddannelse og andet

Anden uddannelsesinstitution i udlandet

Eftergymnasial kursus: Eksport / Import. Logistik. International marketing. Forretningskommunikation.
Gymnasium: Forretning og Sprog.
Malmö Universitet 2009: Forretningsudvikling og Iværksætteri. Tre måneder (ikke helt afsluttet).
Sprogkurser også i Spanien / Catalonien, Tyskland, Frankrig.
Uddannelsesområde: Marketing & Business
Periode: august 1985 - juni 2007
11
1991 - 1998

Cand.scient.pol.

Anden uddannelsesinstitution i udlandet

1991-1998 Cand.Scient.Pol. og Eksamensbeviser, Sverige / Østrig / Polen
Statskundskab, økonomi / ledelse / regnskab, statistik, og jura.
Hovedstudier ved Lunds universitet samt to semestre med samfundsvidenskab og sprog i Østrig (Erasmus) samt tre semestre i Polen. Svenske og polske statslige stipendier for det sidste år i Polen.
Uddannelsesområde: Samfundsvidenskab
Periode: september 1991 - juni 1998
Min erhvervserfaring
2016 - 2019

Projektkoordinator

EKTOS Testing & Reliability Services A/S - København
(tidligere SP Denmark, en del af RISE Research Institutes Sweden)

Projektstyring og IT
Implementering, integration og test af software og apps for CRM, projektstyring, regnskab, Office 365. Taget firmaet (tidsregistrering, fravær, udlæg, projekter, udgifter, fakturering, kunderegister) fra Excel / Word til moderne og strømlinede processer. Planlagt og afprøvet integrationer af projektstyring og ressourceplanlægning med Office 365’s Outlook samt Sharepoint.
Oplæring af og support til kollegaer i København og Struer.
Økonomi og koordination - ansvarlig for input og output i projektstyringssystemet i samarbejde med projektledere og direktør, heriblandt at fakturere, sende betalingspåmindelser, have kontakt med kunder, rapportere til bogholder, controller og ledelse.

Ordrebehandling og salgssupport
Modtaget ordre samt oprettet kunder og projekter og løbende fulgt op på disse.
Oprettet samt kontinuerligt forbedret CRM - system og data.
Proaktivt bidraget til at finde nye kunder i forbindelse med messer og events i Danmark og Sverige. Opfølgning af tilbud.

Event management og kommunikation
Planlagt og gennemført messedeltagelse inkl. messestand.
Oprettet social media-konti, styret op på Google My Business, ansvaret for tekster og billeder (også på hjemmeside), annonceret på LinkedIn og Facebook.
Projektansvarlig for Digitalization and Industry 4.0 (med Dr. Philipp Ramin, The German innovation centre for industry 4.0) i Danmark. Har to gange gennemført 2-dages kursus.
Arbejdsområde: Økonomi & Forvaltning
Periode: april 2016 - januar 2019
2004 - 2016

Kommunikations- og Forretningskonsulent

Annors Development samt Rimligt Social (selvstændig) - København, Malmö, Barcelona, Haag, Stockholm

***

2004-2016 Kommunikations- og Forretningskonsulent ved Annors Development
København, Malmö, Barcelona, Haag, Stockholm (selvstændig)
Research - Analyse. Koordinering - Projektledelse. Kommunikation - Public Affairs / PR. Salg - Marked - Kundeservice. Administration - Fakturering - Regnskab.

Research - Analyse:
Competitive Business Intelligence for konsulentvirksomheden Proactive Worldwide, Inc. (USA). Research på internettet og internationale telefonopkald, selvstændigt og i samarbejde. Analyse af resultater samt opfølgning og rapportering. Juni-september 2013.
Udført markedsundersøgelser og organiseret flere møder med prospects i Danmark og Sverige på vegne af spansk IT-virksomhed. 2012-2013.
Markedsresearch for spanske virksomheder. Vin, pleje. 2008-2013.
PR og fundraising for international organisation (NGO) i Nederlandene. 2004.

Koordinering - Projektledelse:
Initieret, planlagt og gennemført studieture til Barcelona: 1) På vegne af lederskribenter fra Sverige i 2011. Besøgte Cataloniens regering og andre institutioner. 2) På vegne af Øresundskomiteen 2009. Interregionalt samarbejde, EU-midler, international strategi etc. drøftedes med repræsentanter for erhvervsliv, uddannelsessteder og regering.
International rekruttering, markedsundersøgelser, kommunikation for SceltoChoice. 2009.
Projektledelse og Salg af tourné for et latin music-band fra Caribien / Barcelona. 2012.

Kommunikation og Public Affairs / PR:
Fuldtidsopgave med PR og kommunikationsbureauet Aspekta: Projektledelse og produktion af seminarer, events - Almedalsveckan etc. Nyhedsbreve, pressemeddelelser, sociale medier, business intelligence, medieanalyse, prospecting, networking, salg. April-sept 2010.
Public Affairs, idésalg, analyse, rådgivning og strategisk networking med vellykket gennemførelse i 1-årigt projekt for innovativ markedsleder indenfor IT i Sverige. 2006.
Deltog i Folkemødet, Bornholm, Danmarks topmøde for politikere, virksomheder og organisationer. Juni hvert år 2011-2015, og igen 2018.
Lederskribent ved Skånska Dagbladet i somrene 1997 og 2005. Fra 2005 til 2014 som uafhængig politisk klummeskribent.

Salg - Marked - Kundeservice:
Salg gennem networking, messer og konferencer samt internet. Møder. Tilbud. Marketing.

Administration - Fakturering - Regnskab:
Som selvstændig - alene og i samarbejde - var jeg ansvarlig for det hele.
__________________________________________________________________________________

2012-2014 Social Media Manager / Partner ved Rimligt Social, Malmö (selvstændig)
Koncept for tilstedeværelse og kontinuerlig aktivitet i sociale medier. Markedsføring, salg, kundeløsninger, forretningsudvikling, projektledelse, produktion og evaluering.

Oprettet og udviklet en række social media-konti. Var community manager for disse.
Uddannede og fungerede som rådgiver for kunder, operativt og strategisk.
Brugte cloud-baserede platforme og produktivitetsværktøjer til samarbejde med kunder og internt.
Byggede rutiner og standarder for mere effektivt at sælge og styre projekter. Projektledelse.
Markedsføring. Tog mig af vores egen hjemmeside og kanaler i sociale medier.
Arbejdsområde: Politik & Samfund
Periode: september 2004 - marts 2016
1998 - 2004

AC-fuldmægtig

Konkurrencestyrelsen

1998-2001 samt 2002-2004
Policy- og Markedsanalytiker / AC-Fuldmægtig ved Konkurrencestyrelsen, Stockholm

Markeds- og policyanalyser / undersøgelser / business intelligence inden for en række brancher og områder. Virksomhedsbesøg, research, skriftlig og mundtlig rapportering.
Eksterne møder af forskellig art, også internationalt - repræsentant ved EU-møder.
Dawn raids mod karteller.
Brancher / områder: Fødevarer, drikkevarer, alkohol, e-handel / detailhandel, emballering / pant- og retursystem, miljø, transport / havn og stevedoring.
Arbejdsområde: Data & analyse
Periode: november 1998 - august 2004
2001 - 2002

AC-fuldmægtig

Erhvervsministeriet

Koordinator / AC-Fuldmægtig ved Erhvervsministeriet, Stockholm

Koordinerede EU-anliggender.
Deltog i møder inden for EU's ministerråd og Nordisk Ministerråd.
Planlægning af programmer i forbindelse med internationale besøg. Organiserede en Slovakiet-rejse for en afdeling med 14 medarbejdere.
Arbejdsområde: Politik & Samfund
Periode: december 2001 - august 2002
Mine kompetencer
Evner
cision e-conomic google drive infopaq office 365 superoffice timelog project trello visma webcrm webropol wordpress
Sprog på arbejdsniveau
dansk engelsk spansk svensk tysk
Mine præferencer
Jobtype
Fuldtidsjob Vikariat
Arbejdsområde
Administration Data & analyse Eksport IT - Software Kommunikation & Media Ledelse & Planlægning Marketing & Reklame Organisation & Forening Politik & Samfund Projektledelse Rådgivning & Support Topledelse Transport & Logistik Økonomi & Forvaltning
Geografi
Storkøbenhavn Østsjælland
Kontakt mig!