Profil #245452

Jeg er rummelig, vedholdende og stabil, og en udpræget teamplayer, som evner også at arbejde selvstændigt. Jeg har 15 års erfaring som all-round it-supporter, har let ved at tilegne mig ny viden qua mine sproglige kompetencer og min nysgerrighed for ny teknologi. Det falder mig naturligt at tænke i alternative baner, når et problem skal løse

ITIL 365 Azure Cloud IT awareness Serviceorienteret Kreativ Vedholdende Stabil Analytisk Positiv Rummelig Tålmodig  

Opdateret 13. februar 2020
Min uddannelse
2001 - 2003

IT- og elektronikteknolog AK

Erhvervsakademi Århus

Uddannelsesområde: IT
Periode: august 2001 - juni 2003
1990 - 1993

Bachelor

Handelshøjskolen, Aarhus Universitet (ASB)

Bachelor i engelsk og tysk erhvervssprog
Uddannelsesområde: Humaniora
Periode: august 1990 - juni 1993
Min erhvervserfaring
2006 - nu

IT-supporter

Eniig Energiteknik

Mine 13 år hos Eniig har i allerhøjeste grad været med til at forme mig som den IT-supporter, jeg er i dag. Gennem to fusioner har jeg høstet stor erfaring med samkøring af systemer på tværs af domæner og været med til at redefinere it-support-funktionen, så afdelingen kunne arbejde i de nye strukturer og indtage en central rolle i omstruktureringen.

Jeg arbejder sikkert i Microsoft-verdenen hvad angår både clients, servere og applikationer, er vant til at have en stor, tværorganisatorisk berøringsflade og dermed mange typer kunder. Fx har jeg introduceret og supporteret en Citrix-løsning hos 150 teknikere, hvoraf de fleste ikke havde forudgående IT-kendskab, men hvor jeg med vedholdenhed lykkedes at løfte deres IT-niveau, så de i dag er lige så selvhjulpne som kontorpersonalet.

I forbindelse med stigende IT-trusler har jeg også spillet en rolle i at oplyse om sikkerhed og generel IT-awareness på virksomhedens intranet, og undervist kolleger i tips og tricks indenfor IT-verdenen.

Som IT-supporter hos både Eniig, TDC og Apple Irland har jeg altid fundet stor arbejdsglæde i at fjerne IT-forhindringer for kolleger og øvrige brugere, så de kan komme videre med deres opgaver. Som medarbejder er jeg vedholdende og stabil, har let ved at tilegne mig ny viden og tænke alternativt, når et problem skal løses. Over årene har jeg undervist både enkeltpersoner og hold i brugen af programmer og spiller gerne både brugere og kolleger endnu bedre ved at gøre det komplicerede ukompliceret.

Jeg har særlig erfaring med og interesse i at dokumentere og opdatere knowledge base for både kolleger og brugere, formulere og opsætte brugervejledninger, give telefonsupport samt supportere AV-installationer.
Arbejdsområde: IT - Software
Periode: marts 2006 - nu
2005 - 2006

Kunderådgiver

TDC Internet A/S

Internet- og e-mail-support
Support af Digital Signatur
Fejlsøgning og -retning af opkoblingsproblemer for kunder
Arbejdsområde: Rådgivning & Support
Periode: marts 2005 - marts 2006
2004 - 2005

Technical supporter

Apple Computer International, Cork, Irland

Telefonsupport af kunder fra Danmark, Sverige, Norge, Irland og England
Arbejdsområde: Rådgivning & Support
Periode: april 2004 - februar 2005
Mine kompetencer
Evner
active directory android azure bomgar capainstaller cisco systems vpn client citrix director citrix xenserver/-desktop clickshare confluence crm dynamic ax emailsignature exchange google authenticator google docs heimdal thor ios ipmonitor itil v. 3 itsm linux lync/skype for business macos ms office 2013/2016/365 netwrix account lockout examiner patchning af x-felt powershell remote desktop manager safecom sccm secret server servicenow sharepoint skype room system sms passcode sql server symantec endpoint protection tcp/ip teams teamviewer vmware wepresent windows defender windows server 2003/2008/2012/2016 windows xp/7/8/10 yammer
Sprog på arbejdsniveau
dansk og engelsk flydende kendskab til tysk svensk og norsk forstås
Mine præferencer
Jobtype
Fuldtidsjob Vikariat
Arbejdsområde
IT - Hardware IT - Netværk & Telekomm. IT - Software
Geografi
Midtjylland
Kontakt mig!