Profil #68924

Webredaktør | digital koordinator | SoMe

Leder du efter en medarbejder, der kan være med til at udvikle en brugervenlig hjemmeside, en konverterende webshop, skrive webvenligt indhold eller en, der kan bygge relationer og tage dialogen på sociale medier - så er jeg klar.

Brugertest Brugervenlighed Digital markedsføring Drupal Fotografering HTML Intranet MailChimp Photoshop Projektledererfaring SEO SharePoint Sitecore Sociale medier Webmedarbejder Webredaktør Wordpress Google Analytics  

Opdateret 18. marts 2019
Min uddannelse
2018 - 2018

Kurser, efteruddannelse og andet

Anden uddannelsesinstitution i Danmark

Digital koordinator hos Google Succes Online/Københavns Erhvervshus.
Forløbet har givet mig kompetencer inden for digital marketing via SEO, SEM, Facebook-annoncering, opbygning af landingpages, AdWords og Google Analytics.
Uddannelsesområde: Marketing & Business
Periode: april 2018 - maj 2018
2015 - 2017

Cand.comm.

Roskilde Universitetscenter (RUC)

Strategisk kommunikation med digitale og sociale medier.
Uddannelsesområde: Sprog, Media & Kommunikation
Periode: september 2015 - august 2017
10
2012 - 2015

BA i Digitale Medier og Design

IT-Universitetet, København

Uddannelsesområde: Sprog, Media & Kommunikation
Periode: august 2012 - juni 2015
Min erhvervserfaring
2018 - 2018

Kommunikationsmedarbejder

Arbejdstilsynet

Webredaktør:
Jeg er med i redaktionsteamet bag en ny hjemmeside, og jeg opdaterer at.dk i samarbejde med kolleger i huset. Det styrker mine kompetencer i forhold til at rådgive om at skrive til nettet, barbere lixtal ned og selv forfatte og redigere andres indhold.

SoMe:
På daglig basis er jeg med til at producere indhold til Arbejdstilsynets LinkedIn-profil. I tekst og billeder sætter vi fokus på det gode arbejdsmiljø og annoncerer ledige jobs. Opgaven giver mig erfaring med at formidle på sociale medier i en politisk båret virkelighed.
Arbejdsområde: Kommunikation & Media
Periode: maj 2018 - september 2018
2017 - 2017

Projektmedarbejder i Kommunikation

Implementering af ny struktur på hofor.dk, optimering og produktion af indhold målrettet private kunder og erhvervskunder.
Arbejdsområde: Kommunikation & Media
Periode: september 2017 - december 2017
2014 - 2017

Usability-tester

Usertribe.com

Jeg tester brugervenligheden på forskellige hjemmesider og apps. Det giver mig dels erfaring med, hvordan man kan teste brugervenlighed, men også, hvilke typer af hjemmesideløsninger der findes, og hvad de lægger vægt på i forhold til design og indhold.
Arbejdsområde: Internet & Multimedia
Periode: marts 2014 - november 2017
2015 - 2017

Projektsupporter i Kommunikation

I HOFORs kommunikationsafdeling har jeg løst interne og eksterne kommunikationsopgaver. Jeg var webredaktør på hofor.dk og HOFORs intranet, og var en del af teamet bag implementeringen af en ny struktur på og optimering af hofor.dk. Derudover fotograferede jeg til portræt, begivenheder og ministerbesøg, lavede billedbehandling og mindre grafiske opgaver.

Resultat: Jeg var med til at målrette og salgsoptimere siderne om ForsynOmeter på hofor.dk. Det udløste lige så mange henvendelser fra potentielle kunder på én uge, som salgsteamet normalt fik i løbet af et år.
Arbejdsområde: Kommunikation & Media
Periode: september 2015 - august 2017
2013 - 2015

Studentermedhjælp i Koncernkommunikation

Ministeriet for Børn, Ligestilling, Integration og Sociale Forhold

Hos Koncernkommunikation arbejdede jeg med kommunikations- og webopgaver. Jeg har bistået med implementering og lancering af Podio som koncernintranet i form af vejledninger, videotutorials, support og brugervenlighedstests. Jeg har optimeret en skriv til nettet-vejledning, så den fik et klarere brugersigte, og har beskrevet forskellige sociale medier i forbindelse med et forberedende strategisk arbejde.

Andre opgaver:
  • Opdatere og producere indhold til hjemmesider og intranet.
  • Webstatistik via Google Analytics.
  • Underviser redaktører i at redigere hjemmeside.
  • • Mindre grafiske opgaver og billedbehandling.
    Arbejdsområde: Kommunikation & Media
    Periode: juli 2013 - august 2015
    2010 - 2013

    Web- og kommunikationsmedarbejder

    Novelleforlaget.dk

    Hos start up-virksomheden Novelleforlaget.dk arbejdede jeg med web og kommunikation med et særligt fokus på e-commerce. Jeg var projektleder på redesign og test af ny webshop inkl. skift af CMS-platform til Drupal, udvikling og opsætning af nyhedsbrev i MailChimp, og jeg introducerede og implementerede Podio som samarbejdsplatform.

    Andre opgaver:
  • Mindre grafiske opgaver i forhold til hjemmeside, nyhedsbrev, Facebook og Google+.
  • Sparring på nyhedsbreve.
  • Sparring på forretningsudvikling.
  • Tiltag i forhold til Google Analytics, SEO og Google Webmaster Tools.
  • • Medredaktør på Facebook.
    Arbejdsområde: Kommunikation & Media
    Periode: maj 2010 - juli 2013
    2006 - 2012

    Kontorfuldmægtig - intern og ekstern kommunikation

    Økonomi- og Indenrigsministeriet

    Mit arbejde i ministerierne har berørt en bred vifte af kommunikationsopgaver. Jeg har været projektleder for og lanceret fem nye hjemmesider og et nyt intranet, og jeg har også løst driftsopgaver som fx vedligeholdelse af webindhold, undervisning af webredaktører og grafiske opgaver som billedbehandling og bannere.

    Samlet set har det givet mig blik for at arbejde med kommunikation i en politisk båret organisation i forhold til ledelse, medarbejdere og eksterne målgrupper. Jeg er i stand til at indgå i et samarbejde med kolleger og leverandører og kan styre processer i mål.

    ØKONOMI- OG INDENRIGSMINISTERIET (10 mdr.):
  • Ansvarlig for intranet.
  • Intern kommunikation.

  • INDENRIGS- OG SUNDHEDSMINISTERIET (1½ år):
  • Intern kommunikation.
  • Projektleder for nyt intranet til departementet.
  • En del af teamet bag Statsforvaltningernes nye intranet.

  • VELFÆRDSMINISTERIETS, INDENRIGS- OG SOCIALMINISTERIETS KOMMUNIKATIONSAFDELING (2½ år):
    • Projektleder for Velfærdsministeriets nye hjemmeside.
    • Webmedarbejder med opgaver som drift, support, webudvikling og undervisning af redaktører.
    • Opdatering og nyhedsformidling via intranet.
    • Involvering i arbejde med departementets designlinje og fotos.
    • Del af projektlederteam mht. anskaffelse af nyt koncernbilledarkiv.
    • Projektleder for tre subsites og et nyt site til udsatte.dk.
    • Medlem af personaleforeningens bestyrelse.

    INDENRIGS- OG SUNDHEDSMINISTERIET (barselsvikar og efterfølgende fastansat) (1½ år):
    • Administrator på intranet – både indhold, opbygning og nyhedsformidling.
    • Backup for webmaster på hjemmeside.
    • Superbruger i MS Officepakke og ministeriets designguide/designskabeloner.
    • Medlem af personaleforeningens bestyrelse.
    Arbejdsområde: Kommunikation & Media
    Periode: april 2006 - august 2012
    Mine kompetencer
    Evner
    afslutter empatisk engageret it-interesseret latterglad netværksbygger nysgerrig overblik struktureret systematisk teamorienteret udadvendt
    Sprog på arbejdsniveau
    dansk engelsk
    Mine præferencer
    Jobtype
    Deltidsjob Fuldtidsjob Vikariat
    Arbejdsområde
    Internet & Multimedia Kommunikation & Media
    Geografi
    Nordsjælland Storkøbenhavn Vestsjælland
    Kontakt mig!