Profil #80324

Serviceorienteret og forhandlingsvant på alle niveauer og segmenter.
Analytisk og god til hurtigt at skabe overblik på et komplekst område.
Stor værktøjskasse indenfor ledelse, rådgivning, markedsføring og implementering.
Stærk sags styring, hvor der skal tænkes nyt og finde vejen til bedre løsninger, samtidig med at tidsfrister overh

analytisk igangsætter markedsføring salg ledelse overblik forhandlingsvant projektleder prince 2 GDPR AML KYC FATCA resultatskabende private banking CRM rådgivning salgsleder nyskabende  

Opdateret 07. juli 2023
Min uddannelse
12
2014 - 2014

Kurser, efteruddannelse og andet

Anden uddannelsesinstitution i Danmark

Project management
Uddannelsesområde: IT
Periode: oktober 2014 - november 2014
2014 - 2014

Kurser, efteruddannelse og andet

Anden uddannelsesinstitution i Danmark

Prince2 Foundation
Certificering ID 20000/57330
Uddannelsesområde: IT
Periode: november 2014 - november 2014
2008 - 2008

Kurser, efteruddannelse og andet

Anden uddannelsesinstitution i Danmark

Strategisk projektledelse (del af Datanom studiet).
Uddannelsesområde: Administration
Periode: februar 2008 - juni 2008
1985 - 1989

Anden mellemlang videregående udd.

Copenhagen Business School - CBS

Uddannelsesområde: Organisation & Ledelse
Periode: august 1985 - juni 1989
Min erhvervserfaring
2022 - nu

Chairman

Blue Bornholm

We work towards improving the environmental health of the Baltic Sea, and establish environmently & financially healty businesses, which can improve the environment and create new jobs locally, which can replace the lost jobs in the fishing industri.
Arbejdsområde: Administration
Periode: februar 2022 - nu
2020 - nu

Senior forretningskonsulent

Early Warning, Erhvervshus Hovedstaden

Vi hjælper danske virksomheder i krise med at få skabt overblik over krisen, og efterfølgende udvikle virksomheden til overlevelse. I de tilfælde en konkurs er eneste løsning finder vi den mest optimale løsning for ejer og kreditorer, i tæt samarbejde med advokater og revisorer.
Arbejdsområde: Økonomi & Forvaltning
Periode: november 2020 - nu
2019 - nu

Senior forretningsudvikler

Erhvervshus Hovedstaden

Vi hjælper danske virksomheder med at udleve deres fulde potentiale til gavn for virksomhedsejer, medarbejdere og samfundet.
Arbejdsområde: Økonomi & Forvaltning
Periode: december 2019 - nu
2017 - nu

Bestyrelsesarbejde, advisory board og individuelle konsulentopgaver.

Primær rolle er bestyrelsesarbejde og dermed relaterede opgaver, fx udvikling og implementering af strategiændringer, Kundeoplevelser, Finansiel produktudvikling, Markedsanalyser, Forhandling med finansielle modparter, workflow analyser og procesoptimering, Projektledelse.
Arbejdsområde: Rådgivning & Support
Periode: juni 2017 - nu
2017 - 2019

Client Servicing Support Manager

Nordea

Som Client Servicing support manager var jeg udover funktionen som souschef for Client Servicing enheden ansvarlig for den daglig ledelse af Client Information afdelingen med op til 20 personer fra 9 lande.

Jeg etablerede et kundekommunikationsteam og strømlinede processerne for kundekommunikation i alle dele af værdikæden, for at sikre overblik og merværdi for kunden.
Optimerede processerne og opdatering af kundedata (AML/KYC/EMIR/LEI/Fatca,) mm. så de levede op til lovgivningen.

Deltog i styregrupperne for bl.a MiFID II, PSD2, AnaCredit og GDPR.

ARBEJDSOMRÅDER
  • Ledelse
  • Optimering af processer
  • Implementering af processer
  • Deltagelse i styregruppe møder

  • RESULTATER
  • Overholdelse af lovgivning/compliance
  • Etableret et kundekommunikationsteam
  • Strømlinet processer for kundekommunikation
  • - Optimering af processerne og opdatering af kundedata
    Arbejdsområde: Bank & Forsikring
    Periode: december 2017 - januar 2019
    2015 - 2017

    Områdedirektør for Sjælland

    Som områdedirektør havde jeg den daglige ledelse af afdelingen med 8 specialister, hvor jeg var ansvarlig for en række forskellige opgaver som f.eks. udarbejdelse og overholdelse af budgetter, udvikling af handleplaner, overholdelse af lovgivning/compliance (KYC/AML, mm.), kreditgodkendelser mm.

    Derudover havde jeg min egen kundeportefølje som jeg passede, samt indgåelse af nye samarbejdsaftaler med eksterne leverandører samt planlægning og afholdelse af kundeevents og seminarer med op til 300 deltagere.

    ARBEJDSOMRÅDER
  • Ledelse
  • Økonomi
  • Overholdelse af lovgivning/compliance
  • Udarbejdelse og overholdelse af budgetter

  • RESULTATER
  • Stigende kundetilfredshed
  • Indgået samarbejde med flere eksterne samarbejdspartnere
  • Kundetilgang via kundehenvisninger fra eksisterende kunder
  • - Bankens bedst indtjenende område og væsentlig foran budgetter
    Arbejdsområde: Bank & Forsikring
    Periode: marts 2015 - september 2017
    2011 - 2014

    Afdelingsleder, Produkter, Konceptrådgivning

    Nykredit

    Som afdelingsleder var jeg leder af 2 mellemledere, 16 senior konsulenter og 2 skatterådgivere samt ansvarlig for implementering af ny lovgivning i alle produkter/systemer og rådgivning ydet til kunder samt kundepræsentationer og anden kommunikationsmateriale der indeholder kundeanbefalinger.

    Derudover var jeg assisterende compliance ansvarlig for forretningsenheden (90 medarbejdere). Jeg arbejdede med alt skatterelateret (produkter, skatterapportering, pensionsskat, årsopgørelser mm.) undtagen Nykredits egne skatteforhold, som blev håndteret af økonomiafdelingen.

    Koncernens certificeringsprogram, hvor der blev lavet kompetencebeskrivelser for alle rådgiverprofiler og tilsvarende uddannelsesprogrammer.

    ARBEJDSOMRÅDER
  • Ledelse
  • Assisterende compliance ansvarlig for forretningsenheden
  • Implementering af ny lovgivning i alle produkter/systemer
  • Skatterelateret (produkter, skatterapportering, pensionsskat, årsopgørelser mm.)

  • RESULTATER
  • Implementeret SCHANTZ/Keylane Formuerådgivningssystem
  • Fastlagt kompetencekrav for produkt og rådgivningsområder
  • Implementeret lovændringer på skatte- og rådgivningsområdet
  • - Udviklet og implementeret certificeringsprogram for alle rådgivere
    Arbejdsområde: Bank & Forsikring
    Periode: marts 2011 - december 2014
    1986 - 2011

    Investeringsrådgiver, Erhvervskonsulent, Leder, Produktudvikler

    Jyske Bank

    Som leder var jeg ansvarlig for produktudvikling og implementering af den internationale formuerådgiver uddannelse. Vi udviklede et kapitalforsikringskoncept i samarbejde med et Luxembourg selskab. Implementerede EU skattedirektiv, KYC og hvidvask cirkulære. Derudover udviklede og implementerede vi adskillige strukturerede investeringsprodukter og jeg var ansvarlig for markedsanalyse og efterfølgende åbning af bankens Cannes kontor.

    ARBEJDSOMRÅDER
  • Ledelse
  • Salgsansvarlig
  • Produktudvikling
  • Styregruppe og projektledelse

  • RESULTATER
  • Etableret en stor del af Schweiz’s svenske kundebase
  • På 1 år vendt fire års underskud til en overskudsforretning i Portugal
  • Opbygget en VIP-afdeling inklusive valuta og investeringsrådgivning
  • - Vendt et underskudsgivende investeringsområde til et profitabelt erhvervsområde
    Arbejdsområde: Bank & Forsikring
    Periode: juni 1986 - marts 2011
    Mine kompetencer
    Evner
    analytisk change management effektivisering empatisk forhandling kulturel forståelse ledelse loyalitetsprogrammer nysgerrig private banking proces optimering produktudvikling projektledelse strategi udvikling strategisk kommunikation styregruppe vedholdende
    Sprog på arbejdsniveau
    dansk engelsk svensk tysk
    Mine præferencer
    Jobtype
    Fuldtidsjob
    Arbejdsområde
    Bank & Forsikring Ledelse & Planlægning Projektledelse Rådgivning & Support Salg
    Geografi
    Storkøbenhavn Udlandet (øvrige)
    Lønønske
    60.000 DKK / måned
    Kontakt mig!