Hele min karriere har jeg arbejdet med økonomistyring, projekter og ledelse. Jeg har været leder med personaleansvar i +10 år - som kontorchef, programchef og direktør (CFO/COO). Jeg har erfaring med stort set alt fra økonomifunktionen og projektstyring, er vant til at drive og forankre forandringer - og skabe værdi.

CFO Finans Økonomi Projektstyring Controlling ledelse administration  

Updated 07. december 2022
My education
10
1997 - 2004

Cand.polit.

Københavns Universitet

Educational area: Økonomi & Revision
Period: september 1997 - maj 2004
My work experience
2021 - now

Konsulent

Company name withheld

Udbud af ydelser indenfor alle typer økonomibistand, Interim management samt 360° bistand til iværksættere.

Udvalgte opgaver/resultater:

* Interim opgaver: CFO, CEO
* 360° forretningsbistand til ny-etableret advokatkontor (forretningsgrundlag, go-to-market, adm. og it setup)
* Projektledelse ved aktieudbud på Nasdaq First North (fuldtegnet, provenu 17,0 mio. kr.):
* Opstilling af årsregnskab (regnskabsklasse B med tilvalg af enkelte bestemmelser fra regnskabsklasse C)
Work area: Økonomi & Forvaltning
Period: januar 2021 - now
2017 - 2020

Finansdirektør (CFO/COO)

Company name withheld

En af to direktører i mindre venture virksomhed (SAAS), refererede til bestyrelsen.

Som direktør ansvar for udvikling af forretning og strategi - direkte ansvar i forhold til finans, IR, bestyrelsesbetjening, legal mv. + operationalt dagligt ledelsesansvar og opfølgning (produkt, design og marketing).

Udvalgte resultater:

* Notering (IPO) på Nasdaq First North + 2 efterfølgende aktieudbud. Projektledelse, tilrettelæggelse og eksekvering af udbud mv.
* Opbygning af professionel børsnoteret organisation fra ”kælder startup”
* Klargøring og opstilling af års- og delårsrapporter
* Implementering af GDPR i hele organisationen
* Afvikling i forlængelse af covid-19, samt forberedelser mod solvent nedlukning (blev afveget via ny investorkreds).
Work area: Topledelse
Period: maj 2017 - december 2020
2016 - 2017

Programchef og styregruppeformand

Company name withheld

Direkte ledelse af 3 projektledere i større forandringsprogram, og ansvar for den overordnede forankring af strategien, håndtering af interessenter og leverandører mv. Herudover var jeg styregruppeformand i andre større projekter i organisationen.

* Indsat som redningsmand i større it-udviklingsprojekt (+100 mio. kr.) efter overskridelser af budget og tidsplan. Turnaround gennem re-orientering af scope, re-design af styringssetup og re-vitalisering af styregruppe.
* Ny 360° tilgang til økonomi- og leverandørstyringen i IT forretningsenhed: Integration af en avanceret ABC-model (Apptio TBM Unified Model), leverandørstyringen og Procure-to-pay systemunderstøttelse (SAP).
Work area: Projektledelse
Period: juni 2016 - april 2017
2012 - 2016

Kontorchef

Company name withheld

Kontorchef for business- og projektcontrollerfunktion - direkte personaleledelse af 15 medarbejdere.

Ansvar:

* Procesejerskab til alle forretningsvendte økonomistyringsprocesser (proces, system, koordination og undervisning).
* Business- og finance partner for tre forretningsheder (budgettering og forecasting, performance og KPI’er, omkostningsallokering, risikostyring mv.) - budget +1,0 mio. - årsværk: +500
* Procesejerskab til projektstyringsmodellen, sekretariat for det besluttende projektforum samt gatekeeper funktion i forhold til opstart, ændring og nedlukning.
* Support, opfølgning samt projekt- og porteføljestyring på portefølje af forandrings- og udviklingsprojekter (+50 projekter, investeringer +1,5 mia. kr., 250 projektressourcer) – herunder månedlig opfølgning i forhold til fremdrift og risiko (scope, tid, budget, ressourceallokering og effekt).

Udvalgte resultater

* Opbygning af projekt- og business controllerfunktion fra bunden: rekruttering og træning af 15 medarbejdere, koncept- og procesudvikling, system- og redskabsudvikling mv.
* Etablering af stærk performancekultur i enheden med fokus på deadlines, kvalitet og løbende forbedringer.
* Udvikling af projekt- og porteføljestyringsværktøjer – herunder budgettering, opfølgning og afrapportering.
* Ny projekt-governance med styrkelse af ansvar og beslutningskraft hos styregrupper og projektmedarbejdere, tolerancestyring mv.
* Sikring af effektiviseringsgevinster på årligt +700 mio. kr., herunder +100 mio. kr. i IT.
Work area: Økonomi & Forvaltning
Period: februar 2012 - maj 2016
2009 - 2012

Projektcontroller

Company name withheld

I 2009 blev jeg ansat i SKAT som eneste projekt controller til at begynde opbygning af økonomistyringen i projekterne og etablere en business case model.
Work area: Økonomi & Forvaltning
Period: september 2009 - januar 2012
2008 - 2009

Co-Founder og partner

Company name withheld

Udbud af samlet administrativ pakke til små og mellemstore virksomheder funderet på open source-systemer (ERP, CRM, web mv.) og tilhørende procesunderstøttelse.
Work area: Ledelse & Planlægning
Period: april 2008 - september 2009
2007 - 2008

Business Controller og Projektleder

Company name withheld

Ansat som business controller i Cybercity brandet.
Work area: Økonomi & Forvaltning
Period: oktober 2007 - marts 2008
2004 - 2007

Business Controller og Projektleder

Company name withheld

Ansat som business controller - blev relativt hurtigt team lead.
Work area: Økonomi & Forvaltning
Period: oktober 2004 - september 2007
My skills and abilities
Skills
administration børsvirksomhed excel vba forandringsledelse go-to-market it ledelse ms office superbruger personaleledelse procesoptimering procesudvikling programledelse projektledelse strategi økonomi og regnskab økonomistyring
Skills at working proficiency
dansk engelsk
My preferences
Job type
Fuldtidsjob
Work areas
Ledelse & Planlægning Topledelse Økonomi & Forvaltning
Location
Fyn Nordsjælland Storkøbenhavn Sydsjælland & Øer Vestsjælland Østsjælland
Contact me!