My education
10
2016
-
2018
Cand.mag.
Roskilde Universitetscenter (RUC)
Psykologi – fag 1, Pædagogik & Uddannelsesstudier – fag 2.
Med denne fagkombination fra kandidatuddannelsen på RUC, har jeg specialiseret mig i socialpsykologisk funderet kvalitative undersøgelsesmetoder og analyse af hverdagslivspraksisser – både familielivspraksisser og dynamikker, daginstitutioner og kommunale aktivitets-arrangementer for flygtninge- og indvandrere.
Mine stærkeste faglige kompetencer ligger inden for undersøgelsesmetoder i praksis, pædagogisk psykologi og socialpsykologi. Jeg har i min uddannelse (og i mit arbejdsliv) beskæftiget mig med, og været optaget af, udforskningen af hverdagslivet fra marginaliserede og udsatte borgeres perspektiver.
Under min kandidatuddannelse har jeg tilegnet mig kompetencer til:
1) Udvikling af kvalitative undersøgelser af forskelligartede praksisser, herunder:
udvikling af undersøgelsesdesign, indsamling af kvalitativ data/empiri (særligt deltagende observation, interview og etnografisk feltarbejde), analysestrategier og eksekvering af kvalitative analyser – både af store og små mængder empirisk materiale.
2) Arbejde med førstepersons (eller bruger-)perspektiver (særligt børneperspektiver)
3) Facilitering og understøttelse af forandringsprocesser i praksis (fx. i daginstitutioner)
4) Undervisning og udvikling af undervisningsmateriale, formidling og igangsættelse af læreprocesser
Med denne fagkombination fra kandidatuddannelsen på RUC, har jeg specialiseret mig i socialpsykologisk funderet kvalitative undersøgelsesmetoder og analyse af hverdagslivspraksisser – både familielivspraksisser og dynamikker, daginstitutioner og kommunale aktivitets-arrangementer for flygtninge- og indvandrere.
Mine stærkeste faglige kompetencer ligger inden for undersøgelsesmetoder i praksis, pædagogisk psykologi og socialpsykologi. Jeg har i min uddannelse (og i mit arbejdsliv) beskæftiget mig med, og været optaget af, udforskningen af hverdagslivet fra marginaliserede og udsatte borgeres perspektiver.
Under min kandidatuddannelse har jeg tilegnet mig kompetencer til:
1) Udvikling af kvalitative undersøgelser af forskelligartede praksisser, herunder:
3) Facilitering og understøttelse af forandringsprocesser i praksis (fx. i daginstitutioner)
4) Undervisning og udvikling af undervisningsmateriale, formidling og igangsættelse af læreprocesser
Educational area:
Humaniora
Period:
september 2016
-
oktober 2018
2009
-
2014
Anden mellemlang videregående udd.
Anden uddannelsesinstitution i Danmark
Professionsbachelor som pædagog, fra Sydhavns Socialpædagogiske seminarium, UCC.
De områder, jeg har beskæftiget mig med, bevæger sig fra almene dagtilbud over i socialpædagogiske indsatser, særligt rettet mod familier og børn i forskellige udsatte positioner. Jeg har indgående erfaring med samarbejde på tværs af faggrupper og indsigt i de kommunale systemers arbejde med familie og socialpædagogiske støtte indsatser og interventioner. Jeg har i min studietid været optaget af udforskningen af hverdagslivet og jeg var og er, drevet af en interesse for samspillet mellem individ og samfund.
Min praksisviden er særligt forbundet til børn og familier i udsatte positioner, etnicitet og køn, inklusion og eksklusionsprocesser og betydningen af fællesskaber for det enkelte barn og families deltagelses- og positioneringsmuligheder. Som praktiker har min ambition været at nuancere de problematikker og udfordringer, der kan opstå i det pædagogiske arbejde.
De områder, jeg har beskæftiget mig med, bevæger sig fra almene dagtilbud over i socialpædagogiske indsatser, særligt rettet mod familier og børn i forskellige udsatte positioner. Jeg har indgående erfaring med samarbejde på tværs af faggrupper og indsigt i de kommunale systemers arbejde med familie og socialpædagogiske støtte indsatser og interventioner. Jeg har i min studietid været optaget af udforskningen af hverdagslivet og jeg var og er, drevet af en interesse for samspillet mellem individ og samfund.
Min praksisviden er særligt forbundet til børn og familier i udsatte positioner, etnicitet og køn, inklusion og eksklusionsprocesser og betydningen af fællesskaber for det enkelte barn og families deltagelses- og positioneringsmuligheder. Som praktiker har min ambition været at nuancere de problematikker og udfordringer, der kan opstå i det pædagogiske arbejde.
Educational area:
Undervisning & Pædagogik
Period:
februar 2009
-
januar 2014
My work experience
My skills and abilities
Skills
none specified
Skills at working proficiency
dansk engelsk svensk norsk
My preferences
Job type
Deltidsjob
Freelance
Fuldtidsjob
Ph.d. & forskning
Vikariat
Work areas
Data & Analyse
Forskning & Udvikling
Rådgivning & Support
Socialvæsen
Undervisning
Location
Nordsjælland
Storkøbenhavn
Sydsjælland & Øer
Vestsjælland
Østsjælland
Read more / links