Med omfattende erfaring som Incident Manager, Problem Manager og Major Incident Manager, har jeg stor ekspertise i at lede og facilitere hændelsesmøder samt fungere som det centrale kontaktpunkt for større hændelser. Jeg besidder en betydelig teknisk forståelse og ekspertise, som gør mig i stand til effektivt at vedligeholde hændelseshåndte

Problem Management ITIL4 ITSM Koordinator Incident Management Major Management  

Updated 03. juli 2024
My education
1994 - 2024

Anden erhvervsuddannelse

Anden uddannelsesinstitution i Danmark

? ITIL 4 Foundation Certified, Mentorix.dk
? IT Security and network, Business Danmark
? Prince 2 – Project Management
? WorkZone Consultant Foundation Certified
? WorkZone Superuser Certified
? WorkZone Basic Course Certified
? Projektledelse og -styring
? Microsoft Server 2012 R2 og 2016, Itucation
? Microsoft Exchange Server 2013, Itucation
? Merkonom: Marketing, Hillerød Business Academy
? Merkonom: IT informatic, Copenhagen Business College
? Merkonom: Business Organization, Lyngby Business Academy
? Merkonom: Management and collaboration, Lyngby Business Academy
? PC-brugeruddannelse certificering, Hillerød Business Academy
? Kunden i centrum, KIC College Master Classes
? Produkt-, kunde- og markedsforståelse, KIC College Master Classes
? Den Bedste udgave af dig selv, NLP Coach
? Kommunikation- og forhandlingsteknik og samtalens seks faser
? Blended Learning Uddannelse – Nøglen til god service
? SAP Sagsstyringssystem
? Allround Kontorassistent med speciale i revision
Educational area: IT
Period: juni 1994 - juli 2024
My work experience
2024 - now

Problem Manager

KMD A/S

Problem Manager: Som Problem Manager i supportteamet fungerer jeg som en central forbindelse mellem teknik, processer og mennesker. Jeg assisterer nogle af Danmarks førende virksomheder gennem ITSM-systemet ServiceNow og ESDH-løsningen WorkZone, som er kendt for sin alsidighed og fleksibilitet inden for sags- og dokumenthåndtering.
Incident og Problem Management samt Major Incident Management: I min rolle er mine ansvarsområder fordelt således, at 30% af min tid går til taskforce og problemhåndtering, mens 70% er dedikeret til incident management på tværs af hele kundeporteføljen. Mine opgaver omfatter
Daglig koordinering af (L1 – L5) sager
Besvarelse af brugerspørgsmål og anmodninger, løsning af problemer samt eskalering efter behov
Sikring af maksimal problemløsning på minimal tid
Dokumentere processer, procedurer og retningslinjer
Regelmæssig rapportering om status for præstations- og kvalitetsforbedringer
Deltagelse i planlægning og forbedring af støtteaktiviteter og problemhåndtering
Identifikation og håndtering af risici, definering af afværgeplaner og eskalering efter behov
Overvågning af miljøer og advarsel i tilfælde af problemer
Strategisk håndtering og løsning af højt prioriterede og komplekse problemer, der kræver dybdegående teknisk indsigt og koordineret indsats på tværs af teams samt tæt samarbejde med forretningen og udviklingsafdelingen
Implementering og vedligeholdelse af robuste incident- og problem management-processer, der sikrer kontinuerlig forbedring og høj kvalitet i serviceleverancen
Proaktiv overvågning og rapportering af systemernes ydeevne og overholdelse af SLA’er for at sikre, at vi møder vores kunders forventninger
Ledelse og koordination af Major Incident Management-sager, hvor jeg sikrer effektiv kommunikation og samarbejde mellem alle involverede parter
Primær kontaktperson for eskalering og kommunikation, hvilket inkluderer at holde alle relevante interessenter opdaterede gennem hele incident- og problemhåndteringsprocessen
Kontinuerlig udvikling af mine kompetencer og viden inden for ITSM og specifikt Service Now, for at kunne implementere best practices og nye funktionaliteter, der forbedrer vores support- og håndteringsprocesser

Ansvar:
Som Problem Manager er jeg dedikeret til at levere førsteklasses support og sikre, at vores kunder modtager den bedst mulige service og løsning på deres udfordringer, herunder også at lede og facilitere hændelsesmøder samt fungere som centralt kontaktpunkt for større hændelseshåndtering/kriseberedskabshåndtering
Work area: IT - Software
Period: april 2024 - now
2022 - 2023

Problem Manager

Ventu A/S

Problem Manager:
Ventu er en SaaS-virksomhed som udvikler eget IT produkt Microbizz. Microbizz er en komplet IT-løsning til forretningsoptimering og effektivisering i alle typer virksomheder. Microbizz dækker bredt fra CRM, kundestyring og salgsværktøjer – til opgavestyring og –udførelse, kvalitetsstyring og dokumentation – til rapportering og fakturering, herunder EDI-fakturering. Ventu kører med Matrix organisationsstruktur ledelse.
Problem Management: Som en dygtig Problem Manager med flere kasketter på herunder Incident management og Major Management, har jeg specialiseret mig i identifikation, analyse og løsning af komplekse tekniske udfordringer inden for CRM/ERP SaaS-softwaren Microbizz. Jeg har med succes anvendt ITIL-principper og discipliner for at reducere hyppigheden og varigheden af incidents, og jeg sikrer, at problemer identificeres ved kilden og løses hurtigt og effektivt. Jeg har udviklet løsninger for at forhindre gentagelse af fejl og har implementeret dem i samarbejde med udviklingsteamet ved hjælp af SCRUM-processen
Fejlopgaver og Uhensigtsmæssigheder: Jeg har omfattende erfaring med at oprette fejlopgaver og identificere uhensigtsmæssigheder ved hjælp af SCRUM-processen, herunder beskrivelse af problemstillinger og fastlæggelse af acceptkriterier for issues/udviklingsopgaver. Derudover har jeg arbejdet med at indsamle og forstå brugernes ønsker og forbedringsforslag og har implementeret dem i samarbejde med udviklingsteamet
Dokumentation og Vidensdeling: Jeg er ansvarlig for at holde styr på alle fejl i produktet, dokumentere dem og ajourføre vores vidensbase, herunder Micropedia Confluence Atlassian og eventuelle workarounds. Desuden tager jeg initiativ til at kommunikere med kunder og partnere ved større system- og produktfejl
Procesoptimering og Ledelserapportering: Jeg har en stærk baggrund inden for procesoptimering og dokumentation, og jeg leverer regelmæssig ledelsesrapportering til product owner vedrørende kritiske fejl, fejlopgaver, ny udvikling, forbedret funktionalitet samt status på igangværende incidents
Incident og Major Incident Management: Jeg har ekspertise i effektiv håndtering af incidents for at minimere nedetid og konsekvenser for forretningsprocesser. Desuden har jeg erfaring med koordinering af ressourcer og beslutningstagning under kritiske situationer for at genoprette tjenester hurtigt
Projektledelse: Jeg har ledet projektet "Udbedring og optimering og ny udvikling af log-funktionalitet i Microbizz systemet" og har indført konceptet om "Kendte fejl," hvilket har styrket virksomhedens medarbejdere ved at give dem et opslagsværk over aktuelle udfordringer på tværs af virksomhedens systemer
Test Management og Tester: Som Test Manager har jeg været ansvarlig for planlægning, udførelse og evaluering af testcyklusser for at sikre softwarekvalitet og pålidelighed. Jeg har også haft ledelsesmæssig erfaring med at guide og styrke teamet for at opnå fælles mål og overgå forventningerne
Teknisk Viden: Jeg har en solid teknisk viden inden for IT-infrastruktur og værktøjer, der har været afgørende for min succes som Problem Manager

Ansvar:
Som Problem Manager er jeg ansvarlig for problem- og incidenthåndtering af tekniske problemstillinger ved hjælp af ITIL-principper og SCRUM-project framework. Jeg fungerer som bindeleddet mellem support og udviklingsteamet og sørger for hurtig og effektiv behandling af problemer, der typisk modtages fra helpdesk
Work area: IT - Software
Period: januar 2022 - december 2023
2019 - 2021

IT Teknisk Konsulent

Timengo DPG

Teknisk Konsulent:
Jeg er en erfaren teknisk supportspecialist med ekspertise i at levere fjernsupport via Teams og Team Viewer, GDPR-mailkryptering og implementering af sikkerpostløsninger. Mit fokus ligger på effektiv problemløsning og brugervenlig teknisk support.

Ansvarsområder og Ekspertise:
Levering af teknisk support og troubleshooting, herunder fjernsupport via Teams og Team Viewer
Onboarding af leverancer og implementering af sikkerpostløsninger
Konfiguration af plug-ins med forskellige parametre og tilhørende registry keys
Håndtering af sikkerpost og digital post (E-Boks)
Udførelse af mail flow-analyse for optimering af kommunikation
Bruger- og gruppeadministration samt håndtering af Group Policy Infrastructure i Azure Active Directory (Azure AD)
Implementering af Transportregler for effektiv e-mailstyring
Løbende drift, vedligeholdelse og opdatering af systemer
Gennemførelse af test og kvalitetskontrol for at sikre fejlfri funktion
Indrapportering af fejl og aktiv deltagelse i bugs- og forbedringsforslag til udviklingsafdelingen
Opsamling og indrapportering af ny og/eller forbedret funktionalitet
Dokumentation og vidensdeling, herunder opretholdelse af en omfattende knowledge base
Håndtering af SSL-certifikater, NemID og S/MIME-virksomhedscertifikater
Kendskab til forskellige krypteringsmetoder, herunder S/MIME, Tunnelmail, TLS og OME
Erfaring med Q BOX Elasticsearch og Azure Application Insights monitor

Ansvar:
I min rolle som Help Desk Teknisk Support og Troubleshooter var jeg ansvarlig for implementeringen af DPG-sikkerpostløsninger for vores kunder. Jeg konfigurerede registry keys, og ydede teknisk support til vores kunders IT-systemadministratorer og fungerede også som ansvarlig koordinator for vores virksomheds-support-ticketsystem. Jeg udførte teknisk support og troubleshooting, deltog i udskiftning og installation af virksomhedscertifikater på servere, gennemførte opgraderinger af servere og software samt indberettede fejl og forbedringsforslag til vores interne udviklingsafdeling
Work area: IT - Software
Period: september 2019 - december 2021
My skills and abilities
Skills
incident management itil4 it-koordinator itsm major management problem management service now tls og office message encryption ? it-sikkerhed ? plug-in sikkerpost tunnelmail
Skills at working proficiency
dansk engelsk
My preferences
Job type
Fuldtidsjob
Work areas
Data & Analyse IT - Netværk & Telekomm. IT - Software Ledelse & Planlægning Produktion Projektledelse Rådgivning & Support Teknik
Location
Nordsjælland Storkøbenhavn Østsjælland
Contact me!