My education
2018
-
2020
Cand.pæd. i pædagogisk sociologi
Aarhus Universitet
Som pædagogisk sociolog er jeg interesseret i mennesker, politik og samfundsmæssige forhold og er specialiseret i at undersøge og forstå mødet mellem individet, fællesskabet og samfundet. Uddannelsen forbereder til på et forskningsbaseret grundlag selvstændigt at identificere og analysere problemstillinger inden for det pædagogisk sociologiske fagområde.
Speciale inden for uddannelsessystemet med afsæt i dannelsesbegrebet på baggrund af samfundsmæssige politisk vilkår med titlen: "Er der plads til dannelse i faglighedens tidsalder?”
En diskursiv afhandling af dannelsens placering i folkeskolens formålsparagraf i 1993 og 2006 med baggrund i samfundsmæssige og politiske vilkår.
Jeg har særligt været fagligt optaget af politiske og samfundsmæssige vilkår, der har gjort sig gældende i den postmoderne verden og hvordan disse har været med til at ændre måden, hvorpå vi forstår skellet mellem politisk, pædagogik, individ og fællesskabet.
Speciale inden for uddannelsessystemet med afsæt i dannelsesbegrebet på baggrund af samfundsmæssige politisk vilkår med titlen: "Er der plads til dannelse i faglighedens tidsalder?”
Jeg har særligt været fagligt optaget af politiske og samfundsmæssige vilkår, der har gjort sig gældende i den postmoderne verden og hvordan disse har været med til at ændre måden, hvorpå vi forstår skellet mellem politisk, pædagogik, individ og fællesskabet.
Educational area:
Samfundsvidenskab
Period:
august 2018
-
juli 2020
2014
-
2018
Lærer i folkeskolen
VIA University College
Professionsbachelor som folkeskolelærer med undervisningsfagene dansk, engelsk og idræt. Uddannelsen består af en kombination af pædagogisk teori og undervisning, samt praktikperioder. Under studiet har jeg arbejdet i dybden med sammenhængen mellem teori og praksis og i at kunne identificere udviklingsmuligheder i det pædagogisk arbejde.
Uddannelsen har givet mig kompetencer i:
at planlægge, tilrettelægge, udføre og evaluere på undervisningsforløb
at udnytte mine praktiske og teoretiske erfaringer med udsatte børn, børn og unge i skolevægring, samt børn inden for normalområdet
at samarbejde på tværs af kompetencer og faglighed og professioner med skolens pædagogiske personale
Bachelorprojekt med karakteren 10 omhandlende skolens dannelsessyn i takt med skiftet fra velfærdsstat til konkurrencestat.
Uddannelsen har givet mig kompetencer i:
Bachelorprojekt med karakteren 10 omhandlende skolens dannelsessyn i takt med skiftet fra velfærdsstat til konkurrencestat.
Educational area:
Undervisning & Pædagogik
Period:
august 2014
-
juli 2018
My work experience
My skills and abilities
Skills
administration
analyse
databehandling
didaktik
formidling
forskning
konsultering
koordinering
kundeservice
markedsanalyse
projektledelse
pædagogik
research
rådgivning
survey xact
udvikling
undervisning
Skills at working proficiency
dansk
engelsk
My preferences
Job type
Fuldtidsjob
Work areas
Administration
Data & Analyse
Forskning & Udvikling
Human Resources
Kommunikation, Media & SoMe
Organisation & Forening
Politik & Samfund
Projektledelse
Rådgivning & Support
Undervisning
Location
Østjylland (Aarhus)
Read more / links