Jeg har 25 års succesfuld international erhvervserfaring med ledelse fra danske flagskibe som TDC og Grundfos. Jeg har været +9 år i en STOR virksomhed med 16 referencer og arbejdet med mange successe

Updated 07. juni 2023
My education
9
1986 - 1988

Cand.merc.

Aarhus Universitet

Educational area: Marketing & Business
Period: september 1986 - juli 1988
My work experience
2023 - now

Uddannelsesleder

Erhvervsakademi Aarhus

Jeg er ansvarlig for drift og tilrettelægning af dele af Erhvervsakademiets Voksen og efteruddannelser, som er et stærkt vækstområde. Medvirke til salg og markedsføringsaktiviteter af åbne hold overfor danske virksomheders behov for voksen efteruddannelse indenfor en lang række fagområder. Personaleansvar for undervisere til disse aktiviteter.
Work area: Ledelse & Planlægning
Period: februar 2023 - now
2015 - 2023

Ekspert, Direktør, ejer

Brug marketing indsatsen til at øge salget - og bundlinjen…
Trænger jeres virksomhed til en vitamin-indsprøjtning, så indgå et samarbejde med PL CONSULT. Jeg bidrager til at gøre det komplicerede simpelt – OG få strategier og planer praktisk eksekveret – og 10 års bureau-erfaring gør, at jeg helt naturligt kan sætte mig ind i mange forskelligartede forretningstyper.

Jeg bidrager med 25 års succesfuld international erhvervs-erfaring inden for Marke-ting, Salg og Forretningsudvikling samt Ledelse fra danske flagskibe som TDC og Grundfos.

• Sparring om marketing, salg eller forretningsudvikling
• Marketing strategi ud fra forretningsstrategien
• Marketingplan ud fra marketing-strategien
• Få det rigtige marketing mix med integreret kommunikation
• Kampagner der positionerer
• Branding/Positionering af virksomheden
• Bureaubriefinger og bureauvalg
• Produktlanceringer med events
• Få motiverede medarbejdere
• Salg og marketing er 2 sider af samme mønt
• Få et kundeorienteret bestyrelsesmedlem
Work area: Marketing & Reklame
Period: maj 2015 - februar 2023
2020 - 2023

Lektor

Erhvervsakademi Aarhus

Jeg underviser på Bachelor uddannelsen for salg, service og markedsføring. Derudover på Diplom efter- og videreuddannelse.
Skal gøre de studerende endnu skarpere med nyeste teori og praktiske fremgangsmåder indenfor forretningsudvikling, salg og marketing - perspektiveret til videnskabsteori og metode.
Work area: Undervisning
Period: marts 2020 - februar 2023
2016 - 2020

Adjunkt

Erhvervsakademi Aarhus

Jeg underviser på Bachelor uddannelsen for salg, service og markedsføring.
Skal gøre de studerende endnu skarpere med nyeste teori og praktiske fremgangsmåder indenfor klassisk marketing, mediestrategier, digitale medier - perspektiveret til videnskabsteori og metode.
Work area: Undervisning
Period: august 2016 - februar 2020
2016 - 2016

Konceptchef

Jeg skal gennem min forretningsstrategiske indsigt være med til at videreudvikle bureauets kunde porte folio både for eksisterende og nye kunder. Jeg er en del af ledergruppen, hvor jeg skal være med til at føre bureauet til nye højder gennem kreativ nytænkning og stærke koncepter!
Work area: Marketing & Reklame
Period: januar 2016 - juli 2016
2006 - 2015

Global Marketing Manager

Grundfos A/S
Jeg er ansvarlig for marketing strategien globalt. Mit ansvar omfatter udvikling, styring og opsamling på en række overordnede internationale positionerende Marketing kampagner. Udgangspunktet er forretningsstrategien samt produktintroduktioner og segmentaktiviteter. Jeg samarbejder omkring dette med interne folk på Group Senior Vice President niveau.

Jeg blev headhuntet til Grundfos. Startede som DBS Senior Brand Manager og derefter udnævnt 2 gange først til BS Team Leader og i dag funktionschef Global Marketing Manager med ansvar for 16 mand – bestående af projektledere, koordinatorer og assistenter på Cand. Merc. niveau. Ansvarlig for et samlet budget årligt marketing på ca. 80 mio.

Nedenfor udvalgte projekter, som jeg er meget stolte af:
• Energy Project. Flyttede gennem strategiske aktiviteter energi effektivitet fra en 8. plads til en tredjeplads på hovedmålgruppens indkøbs præferencer.
• ALPHA2 launch, Zugspitze – real life experience. Effektiv lancering af energi rigtige produkter, som konverterede markedet til fordelagtige produkter for Grundfos
• Home Performance. Seneste kampagne I 2014 gav et globalt salgsløft på 11,5%
• DBS one-positioning. Udviklede en positionering for segmentet DBS globalt, som baggrund for effektive internationale kampagner med fælles budskab
• Big Bang – Redwolf launch - Demand More. Udvikling af konverterings-strategien for at fortsætte lederskabet i branchen med EuP lovgivningen – en stor international distributions kunde sendte champagne fordi strategien og introduktionen havde haft så effekt i markedet
• Group Marketing Council. Udvikling af One-marketing-plan for at effektivisere marketing indsatsen globalt
• Organisering BD marketing. Udvikling og effektuering af slagkraftig organisation, hvor medarbejdere, partnere og kollegaer siger, at jeg får folk til at arbejde hårdt og målrettet på en inspirerende måde.
Work area: Administration
Period: januar 2006 - juni 2015
2004 - 2005

Kontaktchef

Envision A/S
Blev ansat for at styrke bureauet strategiske B-t-B kompetencer. Overtog IDEmøbler med omsætning 50 mio., hvor hovedvægten på mit arbejde lå i at geare den frivillige kæde til fremtidens strategiske udfordringer og sikre vækst i form af øgede markedsandele.
Derudover hentede jeg følgende kunder:
• TelIP – 5 mio.
• Sodemann – 1 mio.
• Lightyears – 3 mio.
• Damgaard-Jensen, MarkedsConsult tilsammen 2 mio.
Work area: Marketing & Reklame
Period: oktober 2004 - december 2005
2001 - 2004

Kontaktchef

SCANAD Udviklingsbureau A/S
Jeg blev headhuntet med henblik på at styrke B-t-B kompetencer, strategi for kunderne og noget personaleadministration. Jeg overtog en kundekreds på ca. 900.000 i dækningsbidrag, hvilket jeg øgede til 6,4 mio. på trods af tidernes ugunst for branchen.

Nedenfor udvalgte projekter, som jeg er stolte af:
• For Elsam blev skabt en platform, så de markedsføringsmæssigt og positioneringsmæssigt blev gearet til det liberaliserede el-marked.
• For Wavin stod jeg for at ændre virksomhedens Skandinaviske position til systemleverandør fra tidligere blot plastrør.
• Expedit var primært leverandør af standard metalhylder til den Nordiske detailhandel - gennem en branding proces og gennem direkte kommunikation til diverse målgrupper er virksomheden nu positioneret til at levere inventarløsninger.
• DST vandt jeg gennem en EU-licitation til markedsføringen af de Stor-Københavnske teatre resultatet blev for første gang i mange år 10 % billetsalgs stigning.
Work area: Marketing & Reklame
Period: maj 2001 - februar 2004
2000 - 2001

Salgschef

TDC Forlag A/S
Jeg overtog ansvaret for 180 mio. kr. salg i den vestlige del af Danmark, med bl.a. 12 bilkørende sælgere og adskillige kundeservice medarbejdere. Jeg øgede salget til index 125 (det højeste nogensinde) da jeg sluttede.

I TDC´s omfattende kunde og medarbejderanalyser fik mit ansvarsområde topkarakterer. Jeg blev i min ansættelses periode tilbudt 2 forfremmelser, den ene som salgsdirektør (som jeg sagde nej tak til) - den anden, som direktør for Telefonnøglen (samme dag som jeg sagde op).
Work area: Kommunikation, Media & SoMe
Period: januar 2000 - maj 2001
1998 - 1999

Salgs & Marketingchef

Radio ABC A/S
Headhuntet med titel af Souschef, som jeg hurtigt fik anvendelse for, da direktøren blev sagt op. I godt 1 år var jeg både administrativ- og salgsledende, hvor salget nåede indeks 115 ved periodens slutning med en række store Key Account succeser.

Personaleansvaret omfattede 22 samt et stort antal frivillige. Jeg lavede en udførlig strategi plan sammen med bestyrelsen, hvor jeg foreslog et sammenfald mellem direktør og salgschef - hvilket branchen i øvrigt efterfølgende har brugt.
Work area: Kommunikation, Media & SoMe
Period: oktober 1998 - december 1999
1993 - 1998

Adm. Direktør

Geyser Marketing ApS
Sammen med en partner startede jeg Geyser med 4 medarbejdere, som voksede til 12. Den store økonomiske og personalemæssige vækst blev skabt gennem 4 store kunder, som vi arbejdede full-service for.

Nedenfor udvalgte projekter, som jeg er stolt af:
• For KEW skabte vi fælles europæiske kampagner, der var med til at skaffe kunden en førende plads på deres marked.
• For Modulex udviklede vi et strategiskift mod selvstændige franchise tager. I første omgang i Danmark men senere også resten af Europa, så de kom tættere på kunden gennem mange lokale repræsentationer.
• For DanaData stod jeg for strategiskiftet fra at være IT Box-mover til at levere værdiskabende IT ydelser på det danske marked.
• Bioforce, som sælger helsekost produkter, udviklede jeg gennem øget markedsfokusering til at give en øget distribution hos både især Matas og Apotekerne.

Jeg havde det totale kundeansvar samt personaleansvar og ansvaret for samarbejdet mellem direktion og den professionelle bestyrelse. Jeg blev købt ud af Geyser da partnerne så forskelligt på fremtiden.
Work area: Marketing & Reklame
Period: februar 1993 - september 1998
My skills and abilities
Skills
none specified
Skills at working proficiency
engelsk
My preferences
Job type
Fuldtidsjob
Work areas
any
Location
Midtjylland Østjylland (Aarhus)
Contact me!