ERFAREN LEDER - FORRETNINGSLEDER - FORANDRINGSLEDER Erfaren HR-leder med mere end 10 års erfaring som HR-forretningspartner i ekspansive, og tekniske vækstmiljøer, herunder store koncerner, samt i dynamiske, nystartede teknologi/SaaS-virksomheder.

HR Ledelse Management Forandring Change  

Opdateret 25. juli 2019
Min uddannelse
10
2010 - 2012

Diplom i ledelse

Anden uddannelsesinstitution i Danmark

Uddannelsesområde: Organisation & Ledelse
Periode: august 2010 - juni 2012
10
1998 - 2001

BA

Anden uddannelsesinstitution i udlandet

Uddannelsesområde: Humaniora
Periode: august 1998 - juni 2001
10
1997 - 1998

Anden kort videregående udd.

Anden uddannelsesinstitution i Danmark

Uddannelsesområde: Humaniora
Periode: august 1997 - juni 1998
Min erhvervserfaring
2016 - nu

Chief HR Officer

Ansat hos en af Nordeuropas hurtigst voksende SaaS- opstartsvirksomheder (Jura & Regnskabsmarkedet) med 110 ansatte:

OVERSKRIFTER

Med mine kollegaer i topledelsen øgede vi omsætningen fra DKK23mio i 2015 til DKK37mio i 2016, og kundebasen fra 5OK kunder i 2015, til 80K kunder i 2016. Vi modtog 36% flere partnere i 2016, og fik tildelt over DKK100mio. i investeringsfinansiering.

Vi købte den største konkurrent i Holland, vandt ”Børsen Gazelle” prisen, blev nomineret som ”Årets Entreprenør”, modtog en ”dobbelt-A kreditværdighed” fra Bisnode, og vandt i 2017, ”e-handelsprisen”. Derudover var vi blot 3 point fra at blive certificeret som ”Great Place to Work”, i Danmark, i 2017.

PRÆSTATIONER

Refererer til virksomhedens CEO som del af en topledelse på 5. Har fra bunden bygget en forretningsfokuseret HR-funktion bestående af 6 ansatte, der har til opgave at forberede virksomheden til vækst.

HR-funktionen er ansvarlig for den samlede medarbejderrejse: Employer branding; Headhunting & rekruttering; Introduktionsprogram; Læring og udvikling; Lederudvikling; Kultur; Faciliteter; Belønning; Løn; og Personale Jura.

Har forbundet HR og forretningsstrategien ved hjælp af værdidrevet analyser: Reduceret gennemsnitslønnen pr. medarbejder med 27% (2016-2017) og omkostninger for medarbejderprovision med 50% (2016-2017); øget antallet af deltidsansatte for at facilitere længere åbningstider; Reduceret antallet af ledere pr. medarbejder; Reduceret kundeorienterede roller med 20% for at facilitere større arbejdsgangsautomatisering; Forbedret kønsfordeling fra 10% kvindelige medarbejdere (2016), til 40% kvindelige medarbejdere (2017); Headhuntet og ansat både en ny CFO og et nyt bestyrelsesmedlem, uden brug af rekrutteringsbureauer.

Fornyet medarbejderoplevelsen: Interviewtilfredshed i 2017 var 98%; Introduktionsprogramstilfredshed i 2017 var 92%; Medarbejderomsætningen blev reduceret med 34% i 2017 sammenlignet med 2016; Medarbejderoplevelsen i 2017 var 3 point væk fra en ”Great Place to Work” certificering.

Analyseret og forbedret rekrutteringseffektiviteten og omkostningen: Over 120 medarbejdere ansat direkte fra Norge, Sverige, Holland, Tyskland, Danmark (2016 & 2017) uden brug af rekrutteringsbureauer; 6 ugers leveringstid på ansættelser; Rekrutteringsomkostningen blev reduceret til DKK1mio årligt; Øgede tilgangen af ansøgninger fra 2 ansøgere om måneden i 2016, til 200 pr. uge i 2017.
Arbejdseksempler: https://www.ageras.com/happiness
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: juli 2016 - nu
2015 - 2016

HR Direktør

Udpeget til at hjælpe med at vende de økonomiske resultater i en SaaS-firma (Regnskabsmarkedet) med 250 medarbejdere, med udgangspunkt i København, og rejseaktivitet til Oslo og Madrid:

KARRIEREOVERSKRIFTER

Med topledelsen øgede vi overskuddet fra DKK6mio i 2015 til DKK38mio i 2016 ved at øge kundetilfredsheden/ NPS med +10% i 2016 (fra 2015), og kundebasen med 15% i 2016 (fra 2015).

Medarbejdertilfredsheden steg med +35% i 2016 (fra 2015), medarbejderomsætningen faldt med -15% i 2016 (fra 2015), og der var 25% færre sygedage i 2016 (fra 2015). I 2016 resulterede vores arbejde i en nominering til ”e-handelsprisen”.

PRÆSTATIONER

Refererede til CFO som del af en topledelse på 4. Chef for 5 medarbejdere, og udpeget til at hjælpe med at vende resultaterne i en SaaS-entreprenørvirksomhed, efter at denne var blevet opkøbt af Nordeuropas største softwarevirksomhed, med over 8000 medarbejdere.

Spillede en afgørende rolle i fusionen og reorganiseringen af e-conomic, med en stor nedskæring (25%), et nyt selskab stiftet og solgt fra, samt opkøbet og fusionen af to øvrige virksomheder.

Ledede en professionel europæisk HR-organisation og tilbød ekspertrådgivning inden for organisatorisk design, oplæring, rekruttering, graduateprogrammer, kontraktforhandlinger, og opsigelser.

Opnåede vækst i omsætningen via ledertræning og indførelsen af værktøj til global performance management.

Arbejdseksempler: https://www.e-conomic.dk/om/job
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: januar 2015 - juli 2016
2013 - 2015

Head of Global Talent

Trustpilot A/S

Headhuntet til et ekspansivt SaaS-firma (Forbrugeranmeldelsesmarkedet), voksende til 350 medarbejdere, med udgangspunkt i København, og rejseaktivitet til London og NYC:

KARRIEREOVERSKRIFTER

Topledelsen og jeg udvidede virksomhedens globale aftryk ved at åbne kontorer i NYC, London og Melbourne og øgede personaleantallet fra 130 til 350 og omsætningen med 80% til DKK160mio. Vi vandt Ernest & Young "Årets Entreprenør" prisen og mere end USD100mio i startkapital/venturekapital siden 2013.

HR afdelingens strategi for medarbejderengagement, oplæring og talenterhvervelse, banede vejen til Top 50-listen i Crain's 2014 "Bedste steder at arbejde i NYC ", en realisering af en årlig rekrutteringsomkostningsbesparelse på ca. DKK1,5mio, en stigning i salgsopkaldsaktiviteter med 12%, som gav et afkast fra investeringer i salgsoplæring på DKK966K.

PRÆSTATIONER

Forfremmet til en indflydelsesrig funktion med reference til virksomhedens CEO og senere CFO. Opbyggede fra bunden, som HR-ansvarlig og ressourcebudgetansvarlig, en forretningsfokuseret global HR-funktion, bestående af 15 medarbejdere, herunder med HR-direktører/topledere i København, NYC og London.

Udviklede og implementerede strategien for tiltrækning af talenter med et internt globalt headhuntingteam og med innovative globale rekrutteringsværktøjer, der udnyttede online/sociale medier og sporing af ansøgere.

Antallet af medarbejdere blev tredoblet til 350, og der blev ansat direkte fra Norge, Sverige, Danmark, England, Tyskland, Frankrig, USA og Australien, uden brug af rekrutteringsbureauer.

Forbedrede lederkompetencerne ved at indføre værktøj til global talentstyring såsom udviklingssamtaler, afløsningsplanlægning, og fratrædelsessamtaler.

Arbejdseksempler: https://jobs.trustpilot.com/
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: april 2013 - januar 2015
2010 - 2013

EMEA Træner

Dell Technologies

Ansat hos en global teknologigigant (Hardware & Softwaremarkedet) med 120K medarbejdere, med udgangspunkt i København og rejseaktivitet til Stockholm, Oslo, Helsinki, London, Dublin, Amsterdam, Montpellier, Wien og Bratislava:

KARRIEREOVERSKRIFTER

Styrede i over 3 år 20 forandringsprogrammer på tværs af 9 lande, hvilket forbedrede over 600 medarbejderes kompetencer på tværs af 8 afdelinger.

Certificerede 7 globale undervisere og 250 sælgere, hvilket medvirkede til en forøgelse af markedsandele med 15% (2010-12), og resulterede i Dell Danmarks placering som det bedst præsterende EMEA-land.

Jeg modtog en ”Bronze Award for Outstanding Achievement” i 2011 og 2012, og den danske forretningsenhed modtog ”Kundetilfredshedsprisen” og ”Forbrugerkvalitet-trofæet” i 2011.

PRÆSTATIONER

Refererede til virksomhedens EMEA Training Manager og havde til opgave at reetablere den nordiske regions HR-kompetenceudviklingsafdeling midt i en større virksomhedstransformation fra produkt til 360° løsningssalg.

Styrede over 20 forandringsprogrammer i 9 lande, øgede salgs- og driftsdueligheden ved at levere kompetenceanalyser og kompetenceudvikling til over 600 medarbejdere.

Introducerede nye tiltrædelsesprogrammer, leder-coaching og værktøjer til resultatmåling af ledere.

Hjalp ledelsen gennem 3 større virksomhedsomlægninger, ved at formidle kommunikation og Dells forandringsstrategi, vision, værdier, mission og finansielle resultater.
Arbejdsområde: Human Resources
Periode: marts 2010 - marts 2013
2006 - 2010

Senior Rekrutteringskonsulent

IT-Jobbank

Ansat som en af 5 oprindelige medarbejdere, voksende til 30, i en nystartet, privatejet og ekspansiv SaaS-virksomhed (IT-Rekrutteringsmarkedet), med udgangspunkt i København og rejseaktivitet til London og Bruxelles:

KARRIEREOVERSKRIFTER

Forvandlede på 4 år en nystartet virksomhed til et top 3-rekrutteringsfirma på IT markedet og åbnede kontorer i Bruxelles og London.

Gav top 500-virksomheder i København talentstrategier og øgede omsætningen til DKK26mio (personligt salg var for DKK4,25mio i 2008). Opnåede flere priser, herunder “Online Business of the Year” i 2007, hvilket resulterede i at virksomheden blev opkøbt af Stepstone International.

PRÆSTATIONER

Refererede til virksomhedens CEO og gennemførte international vækst ved at etablere kontorer i udlandet og opbygge interne salgskompetencer.

Gav support til adskillige kunder, herunder Mærsk, Novo Nordisk, Lego, Grundfos, Rockwool, B&O, og Vestas, og opbyggede strategier til tiltrækning af talenter. Kørte end-to-end-rekruttering, søgning, CV sourcing og introduktionsprogrammer til medarbejdere.
Arbejdsområde: Human Resources
Periode: januar 2006 - januar 2010
2001 - 2006

Personaleleder

F-Group

Forvandlede afdelingens omsætningsplacering i F-Group fra en top 20 placering til en top 10. Ansatte, oplærte, og udviklede et salgsteam, bestående af 15 personer og stoppede et svind på DKK 600K årligt.
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: august 2001 - januar 2006
Mine kompetencer
Evner
hrd hrm ledelse
Sprog på arbejdsniveau
dansk engelsk
Mine præferencer
Jobtype
Fuldtidsjob
Arbejdsområde
Human Resources Ledelse & Planlægning
Geografi
Storkøbenhavn Øresundsregionen Østjylland (Aarhus) Østsjælland
Kontakt mig!