Gennem kommunikationsstillinger i to store virksomheder og journalistjob i førende danske medier har jeg udviklet kompetencer inden for især: • Strategisk kommunikation • Presserelationer • Forandringskommunikation • Krisekommunikation • Sociale medier • Intern kommunikation Jeg er journalist og Master i Cross Media Commun

Strategisk kommunikation Pressereleationer Forandringskommunikation Krisekommunikation sociale medier intern kommunikation  

Opdateret 07. april 2017
Min uddannelse
12
2014 - 2016

Master, Corporate Communication

Københavns Universitet

Uddannelsesområde: Sprog, Media & Kommunikation
Periode: februar 2014 - juni 2016
10
1991 - 1995

Professionsbachelor, Journalistik

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole - DMJX

Uddannelsesområde: Sprog, Media & Kommunikation
Periode: februar 1991 - januar 1995
10
1988 - 1990

Bachelor

Aarhus Universitet

Østasien Områdestudiet
Uddannelsesområde: Humaniora
Periode: september 1988 - juni 1990
10
1985 - 1987

Bachelor

Københavns Universitet

Kultursociologi
Uddannelsesområde: Humaniora
Periode: september 1985 - juni 1987
Min erhvervserfaring
2007 - 2017

Kommunikationschef

Falck Danmark A/S

Som leder af kommunikationsafdelingen havde jeg ansvaret for, at Falcks strategiske kommunikation understøttede koncernens vision. Jeg gik i dialog med offentligheden via både nye og gamle medier, formidlede Falcks værdier til medarbejderne samt rådgav ledelsen – ikke mindst koncernchefen – i kommunikationsspørgsmål.
Jeg var chef for afdelingens to medarbejdere (indtil 2014 var der fire medarbejdere), en praktikant og en lille håndfuld studentermedhjælpere. Sammen tog vi os af eksempelvis pressehåndtering, sociale medier, hjemmesider, eksterne publikationer og de interne kommunikationsplatforme.
Blandt mine større indsatser var mobilisering af et effektivt system i Falcks driftsorganisation til at profilere Falck i medierne, formidling af det internationale interne værdiprojekt ”Living our Values”, samt implementering af intern, dialogbaseret kommunikation på medarbejdernes egne smartphones og tablets.
Jeg sørgede for, at mit team havde fingeren på pulsen ude i Falcks organisation, for de gode historier om Falck skulle findes og præsenteres for borgere, kunder og medarbejdere gennem de mest relevante mediekanaler – nye som gamle – og potentielt skadelige historier skulle snuses op med henblik på at minimere negativ omtale.
I samarbejde med Falcks direktion og public affairs team bidrog jeg til at varetage Falcks generelle politiske interesser, reagere på konkrete politiske udspil og sætte samfundsmæssige diskussioner af værdi for Falcks forretning på medieagendaen.
Falck er aktiv i 46 lande på seks kontinenter, og i takt med koncernens internationalisering og globale vækststrategi fik jeg en voksende opgave med at sikre koordinationen af Falcks globale kommunikation og bistå de udenlandske datterselskaber med at løse deres kommunikationsudfordringer.
Arbejdsområde: Kommunikation, Media & SoMe
Periode: januar 2007 - marts 2017
Mine kompetencer
Evner
ingen angivet
Sprog på arbejdsniveau
dansk engelsk svensk
Mine præferencer
Jobtype
Fuldtidsjob
Arbejdsområde
Kommunikation, Media & SoMe
Geografi
Storkøbenhavn
Kontakt mig!