Jeg er forskningsorienteret og derfor i stand til at foretage analytisk arbejde og med det opnå et godt fagligt funderet resultat. Har erfaring med at inddrage forskning og analytisk arbejde i forskellige sammenhænge, såvel undervisning, foredrag og fokuseret arbejde med analyse og databehandling

Ung og nyuddannet søger efter nye udfordringer og er klar på kreative arbejdsprocesser  

Opdateret 25. april 2019
Min uddannelse
2012 - 2017

Cand.mag. i Historie

Syddansk Universitet (SDU)

Uddannelsesområde: Humaniora
Periode: oktober 2012 - juni 2017
Min erhvervserfaring
2018 - 2018

Lærer

Rønshoved Højskole

Vagtlærer, underviser og foredragsholder. Via min ansættelse har jeg opnået erfaring med at være højskolelærer. Som led i min ansættelse, underviser jeg i mit eget kreative fag, som indbefatter en undersøgelse af elevernes kreative sjæl via drama og tekstlig forståelse. Underviser i faget Dansk kultur og samfund, hvor målet har været at opsøge institutioner for at identificerer lokale traditioner i grænselandet. Holder formidlende oplæg i mine kernefag, men finder også inspiration i hvad kollegaerne taler om. Foredragene har et forskningsorienteret analytisk præg, og er derfor af høj kvalitet
Arbejdsområde: Undervisning
Periode: marts 2018 - juni 2018
2016 - 2016

Praktik som gymnasielærer

Mulernes legatskole

Oplevede en positiv respons på min undervisning. Lavede forskellige gruppeøvelser med billede-fremlæggelse af Iliaden, arbejdsspørgsmål, som de besvarede, samt personbeskrivelse af en historisk person. Nogle gange var det høj lærerstyring, men i mange tilfælde kunne jeg lide at få eleverne i spil, for at høre deres argumenter på en given problemstilling. Min indstilling er, at min viden og erfaring fra Universitetet bliver en integreret del af undervisningen.
Min synopsis:
  • I min synopsis analyserede jeg den respons jeg havde fået fra min undervisning. Jeg problematiserede cooperative learning. Ulempen ved cooperative learning er elevernes afskrivnings lyst. Modvirkede efterfølgende dette ved at stille en opgave, som eleverne selv skulle løse.
  • - Undervisningsstilen var et læreroplæg og efterfølgende arbejdsspørgsmål, hvor min efterfølgende rolle ville være konsulent. Det, jeg håbede på, var, at denne undervisningsstil kunne inspirere grupperne til at komme med svarmuligheder ved konsolideringen.
    Arbejdsområde: Undervisning
    Periode: oktober 2016 - november 2016
    2015 - 2016

    Lektiehjælper

    Rødekors lektiehjælp

    Lektiehjælper for børn med indlæringsvanskeligheder og af en anden etnisk baggrund. Underviste i danske grammatik, matematik og engelsk.
    Arbejdsområde: Undervisning
    Periode: september 2015 - marts 2016
    Mine kompetencer
    Evner
    akademiker boet i england drama foredrag forskningsorinteret fortæller højskoleelev på vestjyllands højskole keramik kreativ tænkende oplæg tænker altid ud af boksen
    Sprog på arbejdsniveau
    dansk engelsk tysk
    Mine præferencer
    Jobtype
    Deltidsjob Fuldtidsjob Graduate/trainee Ph.d. & forskning Vikariat
    Arbejdsområde
    Administration Arkitektur & Design Data & Analyse Forskning & Udvikling Kommunikation, Media & SoMe Kunst & Kultur Politik & Samfund Undervisning
    Geografi
    Bornholm Fyn Grønland & Færøerne Midtjylland Nordjylland Nordsjælland Storkøbenhavn Sydsjælland & Øer Sydvestjylland (Esbjerg) Sydøstjylland Sønderjylland Udlandet (øvrige) Vestjylland Vestsjælland Øresundsregionen Østjylland (Aarhus) Østsjælland
    Kontakt mig!