Cand.mag.
Aarhus Universitet
- Analytiske færdigheder inden for særligt den kvalitative del af medievidenskaben, dvs. foretagelse af interviews og analyse af (interview)materiale.
Speciale:
”Kulturens mange ansigter” - Specialet fokuserer på, hvordan reklamemodtagere i Aarhus forstår ’kultur’ som generelt begreb, og hvordan de oplever ’kultur’ i de reklamer, som Aarhus2017 har placeret i byrummet i forbindelse med kulturhovedstadsåret.
Anden kort videregående udd.
Danmarks Medie- og Journalisthøjskole - DMJX
- Læring om brugen af IMovie/video i en journalistisk formidlingskontekst.
- Kommunikationskampagne-forløb tilrettelagt som gruppeprojekt om at få stablet en kampagne på benene fra start til slut.
- Tilrettelæggelse af magasin om serbiske unge ifm. en studietur til Beograd
o Strategisk: Indledningsvis planlægning af artikler, fokus, interviews og billeder
o Operationelt: Genenmføre interviews, tage billeder og skrive artikler.
o Producerende: Design og grafisk opsætning af magasin i InDesign.
Udvekslingsophold
Anden uddannelsesinstitution i udlandet
- Styrkelse af skriftlige og mundtlige engelskkundskaber.
BA
Aarhus Universitet
- Forståelse og analyse af forskellige former for medier, modtagerne af medierne og afsenderne af medierne.
- Læring om de kulturelle, sociale og samfundsmæssige forhold som spiller ind i en mediekontekst.
- BA-opgave:
”Til kamp mod DR”. Opgaven omhandler konflikten mellem det statsejede DR og de store private danske dagblade om nyhedsformidlingen på internettet.