Min uddannelse
2016
-
2018
Cand.pæd. i pædagogisk psykologi
Aarhus Universitet
Via kandidat uddannelsen har jeg tilegnet mig følgende færdigheder: kan arbejde med menneskelige lærings-, udviklings- og tilblivelsesprocesser i relation til samfundets institutioner (f.eks. daginstitutioner, skoler, videregående uddannelse) samt mange andre organiseringsformer (f.eks. i arbejdslivet, i familielivet i fritidslivet), herunder:
Genkende og forholde mig kritisk konstruktivt til implicitte forståelser i den pædagogiske praksis. - Vurdere og anvende forskellige pædagogisk psykologiske teorier, metoder og redskaber der er relevante for en given sammenhæng. - Arbejde selvstændigt. - Kommunikere og arbejde tværfagligt. - Analysere, vurdere og reformulere allerede definerede pædagogisk psykologiske problemstillinger og stimulere refleksion i praksis med henblik på faglig udvikling og problemløsning. - Vurdere og formidle forskningsbaseret pædagogisk psykologisk viden til egne fagfæller og andre faggrupper, og indgå i dialog med relevante forskningsmiljøer.
Kompetencer: Har jeg forskningsbaseret grundlag for at arbejde analytisk, teoretisk og tværdisciplinært med pædagogisk psykologiske problemstillinger vedrørende menneskelige lærings- udviklings- og tilblivelsesprocesser, herunder:
- Intervenere i forhold til pædagogisk psykologiske problemstillinger i forskellige sociokulturelle kontekster og organiseringer. - Styre og indgå i udviklings- og arbejdsprocesser, der er komplekse, uforudsigelige og forudsætter nye løsningsmodeller. - Arbejde tværfagligt, forbinde og mediere mellem forskellige perspektiver, professioner og interesser. - Indgå i og facilitere samarbejder vedrørende pædagogisk psykologiske problemstillinger. - Kritisk reflektere over normative og etiske aspekter i praksis og vidensproduktion, herunder egen praksis og produceret viden. - Selvstændigt tage ansvar for egen faglig udvikling og profilering.
Kompetencer: Har jeg forskningsbaseret grundlag for at arbejde analytisk, teoretisk og tværdisciplinært med pædagogisk psykologiske problemstillinger vedrørende menneskelige lærings- udviklings- og tilblivelsesprocesser, herunder:
- Intervenere i forhold til pædagogisk psykologiske problemstillinger i forskellige sociokulturelle kontekster og organiseringer. - Styre og indgå i udviklings- og arbejdsprocesser, der er komplekse, uforudsigelige og forudsætter nye løsningsmodeller. - Arbejde tværfagligt, forbinde og mediere mellem forskellige perspektiver, professioner og interesser. - Indgå i og facilitere samarbejder vedrørende pædagogisk psykologiske problemstillinger. - Kritisk reflektere over normative og etiske aspekter i praksis og vidensproduktion, herunder egen praksis og produceret viden. - Selvstændigt tage ansvar for egen faglig udvikling og profilering.
Uddannelsesområde:
Undervisning & Pædagogik
Periode:
august 2016
-
juni 2018
2006
-
2010
Pædagog
Odense Socialpædagogiske Seminarium
Uddannelsesområde:
Undervisning & Pædagogik
Periode:
januar 2006
-
juli 2010
Mine præferencer
Jobtype
Vikariat
Arbejdsområde
Socialvæsen
Geografi
Østjylland (Aarhus)
Læs mere / links