Stærk personaleleder, udvikler mine medarbejdere, er KPI drevet, søger konstant efter forbedringer, har erfaring med LEAN, logistik, produktionsplanlægning, distribution, kundeservice, reklamationer, strategi, forretningsudvikling.

Personaleleder Ledet ledere Supply chain Produktionsplanlægning Logistik Distribution Reklamationer Kundeservice Kvalitet LEAN Global KPI drevet Strategiudvikling og -implementering Team orienteret Global organisatorisk samarbejdende  

Opdateret 29. juni 2018
Min uddannelse
8
1993 - 1996

Cand.merc. International Afsætning

Syddansk Universitet (SDU)

Uddannelsesområde: Marketing & Business
Periode: september 1993 - juni 1996
8
1990 - 1993

HA

Syddansk Universitet (SDU)

Uddannelsesområde: Marketing & Business
Periode: september 1990 - juni 1993
Min erhvervserfaring
2010 - 2018

Director for Global Component Processes & Development

LEGO Koncernen

The LEGO Group er en international FMCG legetøjsvirksomhed og har i 2017 18.000 ansatte og en omsætning på 35 mia. kr.

Opgaver
* Personaleleder for 10 medarbejdere og mellemleder og i 1-til-1 dialog aftaler præstationsmål
* Udvikler alle medarbejdere i forhold til potentiale og ambitioner via løbende vurderinger og feedback fra samarbejdspartnere
* Personaleleder for globale projektledere og prioriterer projekterne, allokerer tid og aftaler retning med interessenter
* Strategisk udvikling, løbende kvalitetssikring og overordnet styring af globale produktionsplanlægnings- og logistikprocesser
* Sikrer via bredt samarbejde i hele virksomheden, at interne og eksterne kunders behov efterleves
* Opstiller og afhandler med regnskabsafdelingen et samlet budget på 185 mio. kr. årligt. Sikrer overholdelse og minimering
* Tilrettelægger og ansvarlig for den årlige udrulning af virksomhedens strategi til over 100 kolleger i forretningsområdet
* Opdeler den årlige virksomhedsstrategi i egen afdeling til kon-krete, tydelige og målbare opgaver for den enkelte medarbejder
* Ugentlig rapportering af KPIer på globale opfølgningsmøder og ansvarlig for korrigerende handlinger
* Ansvarlig for udførelse og løbende opfølgning af LEAN i administration via tavlemøder med stærk fokus på løbende forbedringer
* Deltager i referencegruppen for virksomhedens kommende end-to-end ERP system
* Kontinuerlig efterlevelse af ISO-certificeringer og er årligt den ansvarlige leder i eksterne og interne auditeringer
* Repræsenterer lederne i en gruppe, der laver arrangementer for at opnå højest mulig medarbejdertilfredshed og -motivation

Resultater
* Høje årlige medarbejdertilfredshedsmålinger på mindst 85 af 100 point. Også efter ændringer i organisationen og i opgaver
* Løbende stærk medarbejderudvikling med forfremmelser, heraf flere til personaleledere, til stor gavn for hele virksomheden
* Reducerer antallet af færdigvarer, som på grund af flaskehalse ikke kan leveres til kunderne med i gennemsnit 95% pr. uge
* Systematisk LEAN styring i dagligdagen i min afdeling med implementering af flere end 50 årlige forbedringer
* Løbende standardisering og dokumentering af alle processer som reducerer det årlige tidsforbrug i processerne med 5-10%
* Realiserer luftfragtforbrug op til 10% under budgettet, årlig besparelse for virksomheden på op til 5 mio. kr.
* Udvikler simuleringsværktøjer til at estimere konsekvenser af nedadgående salg, årlig besparelse på 2 mio. kr.
* Løbende optimering af geografisk placering af opgaver, årlig besparelse for virksomheden på 100-200 tkr.
* Flytter en stilling til en samarbejdspartner i Polen, årlig besparelse for virksomheden på 250 tkr.
* Siger altid ja til forespørgsler om produktion af nicheprodukter, så virksomheden aldrig mister salg på disse produkter
* Effektive ugentlige tavlemøder med start af korrigerende tiltag, når en KPI er i rød
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: september 2010 - april 2018
2008 - 2010

Logistics Knowledge Center Manager

LEGO Koncernen

Opgaver
* Personaleleder for 11 medarbejdere og mellemleder og i 1-til-1 dialog aftaler præstationsmål
* Udvikler alle medarbejdere i forhold til potentiale og ambitioner via løbende vurderinger og feedback fra samarbejdspartnere
* Personaleleder for kundelogistikkens projektledere og priorite-rer projekterne, allokerer tid og aftaler retning med interessenter
* Global ansvarlig for distributionsreklamationer med fokus på optimering af identifikation af årsager og opfølgning
* Ansvarlig for at optimere logistikopsætningen for virksomhedens produkter til undervisningssektoren
* Kundelogistikområdets repræsentant i udviklingen af distribu-tionsområdets fremtidige strategi
* Global ansvarlig for distributionsområdets SAP SD med fokus på sikring af højt serviceniveau til de globale brugere
* Distributionsområdets repræsentant på ugentlige KPI møder, og ansvarlig for korrigerende handlinger

Resultater
* Opnår +10 point i forhold til virksomhedens gennemsnit i den årlige måling af medarbejdernes tilfredshed med nærmeste leder
* Reducerer omfanget af virksomhedens ansvar af skader på grund af transport med 35%
* Implementerer et globalt reklamationssystem for transport- og logistikskader, som årligt sparer virksomheden for 1 mio. kr.
* Medansvarlig for udviklingen af 5-årsplanen for Strategi 2015 for logistik- og distributionsområdet
* Etablerer optimal logistisk set-up for produkter til undervisnings-sektoren, som gør arbejdsgangene ca. 5% hurtigere
* Flytter to reklamationsstillinger til Tjekkiet, som årligt sparer virksomheden for 500 tkr.
* Kører Senior Ordning proces med en erfaren medarbejder, som er meget tilfreds med sin tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet
* Udvalgt til virksomhedens talenthold, hvor jeg får yderligere ledertræning, og bliver en endnu stærkere medarbejder
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: april 2008 - august 2010
2003 - 2008

Proceskonsulent

Post Danmark A/S

Post Danmark er en logistikvirksomhed, der dagligt leverer post til alle, og har i 2008 20.000 ansatte og en omsætning på 12 mia. kr.

Opgaver
* Projektleder på professionalisering af kundeservice- og reklamationsprocessen med formålet at få kunden i centrum
* Uddanne kundeservicecenteret i at yde god kundeservice hvor interviews af kunder og ledere er input til at lave opskriften
* Efter kaskadeprincippet uddanne postbude, pakkebude og salgsassistenter i at yde god kundeservice
* Videreformidle månedlige kvalitetsstatistikker på reklamationer, og initiativtager til forbedringstiltag
* Redaktør på kundeservice- og reklamationshåndbogen så bedste praksis er samlet et sted og konstant opdateret

Resultater
* Forbedrer svartiden på reklamationer med 50 procentpoint, hvilket forbedrer kundernes tilfredshed
* To korte og letforståelige brochurer til alle medarbejdere i at yde god kundeservice hvilket forbedrer medarbejdertilfredsheden
* Dokumenterer, strukturerer og optimerer reklamationsprocesser, hvilket øger kundetilfredsheden og medarbejdertilfredsheden
* Moderniserer 220 standardbreve til kunderne, så de er korte, letforståelige og giver klart svar
Arbejdsområde: Salg
Periode: marts 2003 - marts 2008
2001 - 2003

Forretningsudvikler

Post Danmark A/S

Opgaver
* Medansvarlig for at udvikle en standardproces for forretnings-udvikling i virksomheden og løbende forbedre den
* Projektleder for koncepter, herunder generere idéer, afklare med interessenter, finde pilotkunder, beskrive og præsentere
* Deltager i udvikling af diverse koncepter, f.eks. økonomiske beregninger og kører koncepter i mål

Resultat
* Anviser et realistisk årligt omsætningspotentiale på 150 mio. kr.
Arbejdsområde: Forskning & Udvikling
Periode: januar 2001 - februar 2003
2000 - 2000

Specialist Trainee

Post Danmark A/S

Opgave
* Analyserer udnyttelsen af kapaciteten i biler og distributionscentre og kommer med forslag til optimering

Resultat
* Forslag til at optimere udnyttelsen af kapaciteten i biler og distributionscentre på under 1% årligt
Arbejdsområde: Transport & Logistik
Periode: august 2000 - december 2000
1997 - 2000

Analytiker

Det Regionale Arbejdsmarkedsråd i Sønderjylland

Arbejdsmarkedsrådet i Sønderjylland støtter områder med mangel på arbejdskraft og områder med høj ledighed

Opgaver
* Analyserer arbejdsmarkedet, erhvervslivet og uddannelses-systemet ved hjælp af kvalitative og kvantitative teknikker
* Anvender scenariemetoden til at skitsere mulige fremtids-scenarier for det nordlige Sønderjylland
* Genererer markedsføringstiltag til at øge tilflytningen til det syd-vestlige Sønderjylland gennem interviews med interessenter
* Understøtter markedsføringstiltagene til det sydvestlige Sønder-jylland med en repræsentativ analyse gennem Vilstrup Research

Resultater
* Et idekatalog til at tiltrække borgere til det sydvestlige Sønderjylland, som skal anvendes af interessenterne i området
* Et idekatalog til forbedring af forholdene i det nordlige Sønderjylland, som skal anvendes af interessenterne i området
* Fire fremtidsscenarier for det nordlige Sønderjylland, som viser interessenterne hvilke udfordringer, de hver især står over for
Arbejdsområde: Data & Analyse
Periode: januar 1997 - juli 2000
Mine kompetencer
Evner
distribution global global organisatorisk samarbejdende kpi drevet kundeservice kvalitet lean ledet ledere logistik personaleleder produktionsplanlægning reklamationer strategiudvikling og -implementering supply chain team orienteret
Sprog på arbejdsniveau
dansk engelsk
Mine præferencer
Jobtype
Fuldtidsjob
Arbejdsområde
Administration Ledelse & Planlægning Marketing & Reklame Produktion Rådgivning & Support Transport & Logistik
Geografi
Fyn Midtjylland Sydvestjylland (Esbjerg) Sydøstjylland Sønderjylland Østjylland (Aarhus)
Lønønske
60.000 DKK / måned
Kontakt mig!