Med stor teknisk viden, samt empati for kollegaer og medarbejdere er jeg stærkt medvirkende til at skabe en virksomhedskultur der signalere både stabilitet og vækst. Min adfærds- og ledelsesstil med støtte, demokrati og godt humør, sikre at mennesker omkring mig føler accept og at de bliver hørt. Det skaber glæde, motivation og holdånd.

Teknisk stærk Empatisk Entusiastisk Visionær Nytænkende Humor Glad Omgængelig Stabil  

Opdateret 05. maj 2020
Min uddannelse
2015 - 2017

Diplom i ledelse

Anden uddannelsesinstitution i Danmark

Probana Business School
Moduler
Personaleledelse & psykologi Forandringsledelse
Forretningsudvikling og strategi Værdiskabende ledelse
Resultatorienteret ledelse Udviklende ledelse.
Uddannelsesområde: Organisation & Ledelse
Periode: december 2015 - marts 2017
1983 - 1986

Anden mellemlang videregående udd.

Aalborg Maskinmesterskole

Uddannelsesområde: Teknik & Teknologi
Periode: september 1983 - september 1986
Min erhvervserfaring
2008 - 2020

Teknisk Chef

Aalborg Kongres & Kultur Center

2008-2019 Teknisk Chef Aalborg Kongres & Kultur Center.

Ledelse og udvikling.
Udarbejde driftsbudget. Investeringsoplæg. Afrapportering til direktionen og øvrige relevante. Deltage
i ledelsesmøder. Ledelses repræsentant i SU og SI-udvalg. Medvirke ved screeninger og besøg fra
Arbejdstilsynet. Forretningsudvikling. Grøn omstilling. Deltage i netværksmøder bl.a. i netværket for
Bæredygtig Erhvervsudvikling i NordDanmark (NBE). Løbende dialog med partnere, interessenter og
leverandører.

Drift.
Ansvarlig for drifts og teknisk personale på i alt 25 medarbejdere. Den daglige driftsplanlægning.
Mødeplaner. Faglig sparring med driftspersonale og øvrige kollegaer. Møder og planlægning med øvrige
interne afdelinger. Udarbejde handlingsplaner. Indkøb af teknisk udstyr og serviceydelser.

Bygninger og Teknik.
Vedligehold af bygninger og tekniske installationer. Sikre at lovpligtige eftersyn udføres og overholdes. Energioptimering. Bygherrerepræsentant ved om og tilbygning samt større renoveringsopgaver. Samarbejde med arkitekter, rådgivere og entreprenører. Udarbejde tidsplaner for renovering og ombygning. Kontakt med myndigheder, forsyningsvirksomheder, beredskab m.m. Facility management, herunder rengøring og forhandling af servicekontrakter.

HR
Sikre den rette personalesammensætning i egen afdeling. Afholde MU-samtaler. Personaleudvikling. Lønforhandling. Rekruttering og afskedigelse. Sikre medarbejdernes trivsel og motivation. Optage og uddanne lærlinge.

Opgave
I 2015 præsenterede jeg en ide for ledelse og bestyrelse om få indarbejdet bæredygtighed og grøn omstilling som en del af en fremtidig strategi og forretningsplan. Der var meget stor opbakning og jeg fik primo 2016 tilført de nødvendige ekstra ressourcer i from at en projektmedarbejder således at projektet kunne gennemføres inden for tidsrammen.
Resultat
Efter et gennemgribende arbejde og analyse af forretningsgange og arbejdsprocedure blev vi i september 2017 Danmarks første virksomhed certificeret efter standarden ISO 20121, et ledelsessystem for bæredygtige events. Der var især stor ros fra certificeringsmyndigheden DNV for den store indsats der blev gjort for at inddrage alle virksomhedens medarbejdere.

Opgave
Total renovering og istandsættelse af Aalborg Kongres & Kulturcenter. Sad her for bordenden til møder som bygherrerepræsentant sammen med bl.a. bygningsejer (AAK), arkitekter, rådgivere og håndværksmestre.
Bygningsistandsættelse kr. 60 mil. Indkøb at inventar og teknik kr. 30 mil. En opgave med et samlet fastlagt budget på kr. 90 mil.

Resultat
En bygningsmæssig og teknisk forbedring og udvikling af Aalborg Kongres & Kultur Center (AKKC) der medvirkede til at gøre stedet til et attraktivt og førende mødested for kunder og gæster fra ind og udland.
Hele projektet forløb over en 5-årig periode (2009-2014) hvor de enkelte istandsættelsesopgaver skulle planlægges i forhold til de mange aktiviteter og arrangementer der foregik samtidig.
Et meget tilfredsstillende resultat uden budget overskridelser.
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: oktober 2008 - april 2020
2007 - 2008

Sektionschef

Dansk Supermarked Group A/S

Ledelse og udvikling.
Udarbejde driftsbudget. Investeringsoplæg. Afrapportering til direktionen og øvrige relevante. Deltage
i ledelsesmøder. Deltage i møder med varehusledelsen på de enkelte lokationer. Indkøb af teknik og
serviceydelser. Ledelses repræsentant i SI-udvalg. Forretningsudvikling. Deltage i netværksmøder. Løbende
dialog med partnere, interessenter og leverandører.

Drift.
Ansvarlig for det tekniske personale på 18 forskellige lokationer i Jylland, i alt 15 medarbejdere. Faglig
sparring med driftspersonale og kollegaer i hele landet. Møder og planlægning med øvrige interne afdelinger.
Udarbejde handlingsplaner.

Bygninger og Teknik.
Vedligehold af bygninger og tekniske installationer. Sikre at lovpligtige eftersyn udføres og overholdes. Energioptimering. Bygherrerepræsentant ved om og tilbygning samt større renoveringsopgaver. Samarbejde med arkitekter, rådgivere og entreprenører. Udarbejde tidsplaner for renovering og ombygning. Kontakt med myndigheder, forsyningsvirksomheder, beredskab m.m.

Personale.
Afholde MU-samtaler. Personaleudvikling. Forhandling af løn. Rekruttering og afskedigelse.
Sikre medarbejdernes trivsel og motivation.
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: september 2007 - september 2008
1999 - 2007

Vedligeholdelseschef

Coop Danmark

1999-2007 Vedligeholdelseschef ved COOP Danmark.

Ledelse og udvikling.
Udarbejde driftsbudget. Investeringsoplæg. Afrapportering til direktionen og øvrige relevante. Deltage
i ledelsesmøder. Ledelses repræsentant i SI-udvalg. Medvirke ved screeninger og besøg fra
Arbejdstilsynet. Forretningsudvikling. Deltage i netværksmøder. Løbende dialog med partnere, interessenter
og leverandører.


Drift.
Ansvarlig for det teknisk personale på 4 lokationer i Jylland, i alt 15 medarbejdere. Den daglige
driftsplanlægning. Mødeplaner. Faglig sparring med driftspersonale og kollegaer. Møder og planlægning med
øvrige interne afdelinger.

Bygninger og Teknik.
Vedligehold af bygninger og tekniske installationer. Sikre at lovpligtige eftersyn udføres og overholdes. Energioptimering. Bygherrerepræsentant ved om og tilbygning samt større renoveringsopgaver. Samarbejde med arkitekter, rådgivere og entreprenører. Udarbejde tidsplaner for renovering og ombygning. Kontakt med myndigheder, forsyningsvirksomheder, beredskab m.m. Facility management, herunder rengøring og forhandling af servicekontrakter.

HR
Sikre den rette personalesammensætning i egen afdeling. Afholde MU-samtaler. Personaleudvikling. Lønforhandling. Rekruttering og afskedigelse. Sikre medarbejdernes trivsel og motivation.

Opgave
Energioptimeringsprojekt i samarbejde med energiselskabet Lokalenergi og Højager Belysning A/S på Coop`s 30.000 m2 store ferskvareterminal i Hasselager.

Resultat
En årlig energibesparelse på 230.000 kWh svarende til en årlig økonomisk besparelse på kr. 150.000.
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: august 1999 - august 2007
1998 - 1999

Projektassistent

Jokan A/S

Jobbeskrivelse.
Backup for rejsemontører. Beregne og afgive tilbud på mindre transportsystemer. Afgive tilbud og salg af reservedele. Service og kundebesøg.
Arbejdsområde: Projektledelse
Periode: juli 1998 - juli 1999
1997 - 1998

Rejsemontør

Svanehøj Pumpefabrik

Jobbeskrivelse
Montage at større pumper på tankskibe. Servicering af pumper på skibe og i industrien.
Arbejdsområde: Teknik
Periode: april 1997 - juni 1998
1990 - 1997

Maskinmester

Maersk Group - A.P. Møller Mærsk

Jobbeskrivelse
Seniorofficer og 1. maskinmester. Udmønstring på rederiets skibe af 3-4 mdr. varighed. Servicering og vedligehold af alt teknisk udstyr. Udføre og sikre planlagt vedligehold. Indgå i vagtordning. Personale-ledelse. Ledelse af og samarbejde med internationalt servicepersonale. Deltage i skibsinspektioner bl.a. US Coast Guard og øvrige landes kontrol myndigheder.
Arbejdsområde: Transport & Logistik
Periode: april 1990 - marts 1997
Mine kompetencer
Evner
budgetlægning bæredygtighed driftledelse forretningsforståelse'' grøn omstilling implementere strategi personaleledelse projektledelse udarbejde strategi vedligehold af teknik og bygninger
Sprog på arbejdsniveau
dansk engelsk
Mine præferencer
Jobtype
Fuldtidsjob
Arbejdsområde
Ledelse & Planlægning Produktion Projektledelse Rådgivning & Support Teknik
Geografi
Midtjylland Nordjylland
Kontakt mig!