Digital marketing og CRM leder. +10 års erfaring som international afdelingsleder samt management konsulent med fokus på ledelse af digitale vækst- og retentionstrategier. Har arbejdet primært med digitalt drevne virksomheder og afdelinger hvor performance marketing, data analyse og høje krav mod resultatorienteret ledelse er en prioritet.

ledelse digital crm marketing strategi Internet  

Opdateret 01. februar 2022
Min uddannelse
2019 - 2019

Anden erhvervsuddannelse

Anden uddannelsesinstitution i udlandet

Executive management program hos INSEAD i Paris.
Management og ledelse af innovation, hypervækst, disruption, dynamiske organisationer, scale-ups og forandringsprocesser.
Uddannelsesområde: Organisation & Ledelse
Periode: maj 2019 - december 2019
2004 - 2006

Cand.merc. Styring og Ledelse

Syddansk Universitet (SDU)

Strategi, ledelse og økonomistyring.
Uddannelsesområde: Organisation & Ledelse
Periode: august 2004 - november 2006
2001 - 2004

HA

Syddansk Universitet (SDU)

Strategi, ledelse, international marketing, CRM, finansiering, regnskab, økonomistyring, etik, organisation, CSR, Makroøkonomi, statistik m.m.
Uddannelsesområde: Samfundsvidenskab
Periode: august 2001 - maj 2004
Min erhvervserfaring
2016 - nu

CEO & Founder

Grundlagde, definerede og integrerede idéen samt skaffede kapital og kortlagde strategien til vores app Twinbody. Marketing, vækst, rapid experimentation, ledelse, funding, CRM, affiliate, strategiudvikling.

Twinbody er en social app for vægttab med 290.000 brugere hvor ligesindede kan tabe sig med folk ligesom dem selv.

Achievements: Opbyggede kompetent team på 10, vækstede til 290.000 brugere, indhentede funding på 8.5M kr. og opnåede MROI på 144%.
Arbejdsområde: Topledelse
Periode: april 2016 - nu
2011 - 2016

Management konsulent

Selvstændig management konsulent med fokus på at hjælpe virksomheder med ledelse af deres digitale marketing og CRM. Ledelse, marketing, CRM, vækst, krydssalg, opsalg og retention.

Fremhævede projekter:

Danske Spil, Nov 2011 - Feb 2013. Bred multichannel, multiprodukt digital CRM Marketing strategi rapporterende til salgschefen med fuld medarbejder ansvar i en transformationsfase. Projekt signed off med selskabet bestyrelse samt CEO. Achievements: +€8M impact det første halve år efter integration, teamudvidelse på 8 FTE.

Betfair, Maj 2013 - Apr 2014. England's største gaming selskab. Kryds platformsstrategi fra sportsbetting mod casino og games produkter med fuld medarbejder- og ledelseansvar under en omfattende corporate decentralisering. Achievements: Confidential, signifikant forbedret retention samt krydssalg.

All-in global, maj 2014 - Dec 2014. Rapporterede til selskabets CEO og var lead på strategi mod skalering af selskabets medarbejder stab samt udvidelse mod nye territorier. Achievements: Opbyggede det strategiske fundament til udvidelsen, All-in global er idag verdens største localisation udbyder indenfor gaming.

TDC Group, Jan 2015 - Apr 2016. Fuld team- og budgetansvar (12 FTE) under en kritisk integrationsproces mellem content/indholdsplatforme og en større gaming platform. Multibrand marketing, salgs- og CRM operations, kampagneoptimering, LTV optimering, KPI rapportering, data integration mod salgsplatform. Achievements: Forøgede MROI med 78% via øget konvertering, retention og krydssalgsstrategier. Integrerede nye distributionskanaler på tværs af 3 content platforme.
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: november 2011 - april 2016
2011 - 2011

Head of e-commerce

BALL GROUP

Fuld budget og team ansvarlig med fokus på lanceringen af deres første e-commerce platform Zizzi.dk. Ball group er en multibranded modetøjsvirksomhed og er markedsleder i skandinavien indenfor plus size segmentet. Udover ledelse af teamet samt lancering af platformen bestod ansvaret ligeledes i at udvikle og lancere marketing strategien for lanceringen af Zizzi.dk i samspil med selskabets marketing og retail interessenter på de enkelte brands.

Achievements:

- Lancerede Zizzi.dk
Arbejdsområde: Internet & Multimedia
Periode: maj 2011 - november 2011
2007 - 2011

Head of CRM

Modern Times Group

Udviklede og integrerede strategi og roadmap der transformerede selskabets salgs-, CRM- og marketing operations. Arbejdede med bl.a. MTG's brands Bet24/Unibet, Nelly.com, CDON og viaplay. En del af top management rapporterende til CEO med fuld budget og medarbejder ansvar.

Achievements:

- Opbyggede team på 6, ARPU steg med 115% pr. bruger, afdelingsbudget steg med +300% og blev kåret som 'Most determined manager' samt 'Company fighter'.
Arbejdsområde: Internet & Multimedia
Periode: marts 2007 - maj 2011
Mine kompetencer
Evner
crm data analyse digital internet ledelse marketing retention scale-up
Sprog på arbejdsniveau
dansk engelsk norsk svensk
Mine præferencer
Jobtype
Fuldtidsjob
Arbejdsområde
Internet & Multimedia IT - Software Ledelse & Planlægning Marketing & Reklame Topledelse
Geografi
Nordsjælland Storkøbenhavn
Kontakt mig!