Dygtig presse-, kommunikations- og marketingmedarbejder med projektlederskils. Fra traditionelle medier til contentproduktion, SoMe og webstrategi. Relationsopbygning til lokal- og fagmedier. Udarbejdelse af pressemeddelelser og nyhedsbreve. Produktion af video til SoMe-opslag. Event og branding af kultur- & fritidsoplevelser i kommunalt regi.

Kommunikation Webcontent presse SoMe marketing projektledelse ledelse friluftsliv formidling natur børn og unge foreningspleje  

Opdateret 04. december 2020
Min uddannelse
12
2019 - 2019

Anden mellemlang videregående udd.

Københavns Universitet

”Friluftstraditioner & Pædagogiske Projekter”, Friluftsvejlederuddannelsen
Uddannelsesområde: Undervisning & Pædagogik
Periode: januar 2019 - maj 2019
7
2018 - 2018

Anden mellemlang videregående udd.

Københavns Universitet

Gruppeprocesser og –psykologi, Friluftsvejlederuddannelsen
Uddannelsesområde: Undervisning & Pædagogik
Periode: oktober 2018 - december 2018
12
2015 - 2015

Anden mellemlang videregående udd.

Cphbusiness - Copenhagen Business Academy

Akademieksamen i Digital markedsføring - Social Media Marketing, CBC, (Bigum & Co.)
Uddannelsesområde: Marketing & Business
Periode: januar 2015 - maj 2015
12
2009 - 2009

Akademimerkonom

Niels Brock Copenhagen Business College

Kommunikation i Praksis
Uddannelsesområde: Sprog, Media & Kommunikation
Periode: februar 2009 - maj 2009
8
1989 - 1991

Merkonom, Markedsføring

Niels Brock Copenhagen Business College

Uddannelsesområde: Marketing & Business
Periode: august 1989 - juni 1991
Min erhvervserfaring
2015 - 2018

Daglig Leder af Kulturinstitutionen Middelalderlandsbyen

Brøndby Kommune

• Daglig ledelse, formidling og foreningskoordinering af institutionen ”Middelalderlandsbyen”, der som målsætning skulle have øget kendskabsgrad, besøgstal og offentlige arrangementer. På under tre år oversteg antallet af skolebesøg og offentlige besøg kommunens strategimål.

• Projektkoordinator og idémand bag ny kommunikationsstrategi i Middelalderlandsbyen.
På mindre end tre år ramte mine FB-videoopslag og SoMe-annoncering mere end 600.000 newsfeeds og gjorde Middelalderlandsbyen til en af kommunens bedst besøgte Facebook-kultursites. Fra 2015-2018 producerede jeg over 150 FB/videoopslag og afholdt SoMe-foredrag for kolleger og foreningsmedlemmer. Se Middelalderbyens Facebookside her

• Projektledelse og personalerelokering under en 2 år lang byggeproces og detailindretning af de nye formidlingshuse i Middelalderlandsbyen. Du kan her se en YouTube film om byggeriet.

• Etablering af succesfulde relationer til produktionsselskaber, DR samt journalister fra både lokalmedier og Tv-stationer. Strategien gav en massiv pressedækning. Jeg er medietrænet og har medvirket i flere Tv-interviews og avisartikler. Du kan se et TV2-Lorry klip her

• Etablering af kontakt til myndigheder, DGI, Friluftsråd (shelters) og DIF (bueskydning).

• Dialog med forvaltningsledelse, lokalpolitikere og formidlingscentrets brugere.
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: december 2015 - december 2018
2015 - 2017

Åben By Koordinator i Kulturforvaltning

Brøndby Kommune

• Styregruppemedlem. Udvikler af populært familie/fritidskoncept til Brøndby Kulturnat. Her fik jeg overtalt aktører som; dykkerklubber, sejlklubber, kajakroere, klatrere, naturskolen, dyregården og middelalderlandsbyen til at rykke ind på den tidligere Nørregårdsskole. Her samledes alle outdoor/familieaktiviteter på ét sted. Mest besøgte Kulturnat lokalitet i 2018.

• ”Out of the box” markedsføringstiltag, bl.a. trafikbannere til promovering af pop-up events.

• Projektledelse af det tværfaglige Åben By projekt/netværk i Brøndby. Netværket bestod af nøgle-personer fra en stor del af kommunens lærings-, kultur- og bevægelsesinstitutioner.

• I Åben By sammenhæng udviklede og koordinerede jeg bl.a. årshjul, markedsføringstiltag og oplevelsesevents. I løbet af de sidste tre år har jeg sammen med lokale aktører og foreninger udtænkt, planlagt og eksekveret mere end 30 offentlige events. Primært med lokale børne-familier og seniorer som målgruppe.

• Etablering og deltagelse i faglige netværk, f.eks. SoMe-managers i Brøndby, der udviklede digitale kommunikationsløsninger. Vestegnssamarbejdet. Et kultur/naturvejledningsnetværk bl.a. med deltagelse af Ishøj Naturcenter. Medlemskab af det nationale netværkssamarbejde ”Historiske Værksteder”, der bl.a. tæller Vikingeskibsmuseet, Sagnlandet Lejre m.m.
Arbejdsområde: Kunst & Kultur
Periode: december 2015 - maj 2017
2014 - 2015

Tekstforfatter CRM / Winback kundekonsulent

nemlig.com A/S

• Forfatter af webtekster/contentwriting til specialvaresider på nemlig.com.
• Teamleder for gruppe der arbejdede med konflikthåndtering og win-back aktiviteter.
Arbejdsområde: Marketing & Reklame
Periode: januar 2014 - juni 2015
2009 - 2014

Websalgs- og kundeservicemedarbejder

Spejder sport

• Opdatering af produkttekster på Spejder Sport DK

• Tekstforfatter på Kundemagasinet ”Udstyr til Eventyr”.
bl.a. artikler om familievenlige outdooroplevelser på Bornholm og på Skåneleden.
Arbejdsområde: Kommunikation, Media & SoMe
Periode: januar 2009 - december 2014
2007 - 2009

Presseansvarlig SEAT

Skandinavisk Motor Co. A/S - Audi

• Ansvar for SEAT´s pressestrategi og daglige kontakt til danske medier.
• Planlægning og eksekvering af pressemøder, nyhedsbreve og presseinformationer.
Arbejdsområde: Kommunikation, Media & SoMe
Periode: maj 2007 - januar 2009
2006 - 2007

pressekoordinator

Semler Gruppen

• Taktisk og operationelt produktpressearbejde for Volkswagen og SEAT.
• Presseinformationer. Planlægning af pressemøder og biltests. Websideopdatering.
• Redaktionel medarbejder på ”Bilsnak”.
Arbejdsområde: Kommunikation, Media & SoMe
Periode: februar 2006 - maj 2007
1998 - 2006

PR- & Informations-koordinator

Mitsubishi

• PR-strategi og pressekontakt til medier. Presseinformationer. Motorsports PR. Sponsorater
• Nyhedsopdatering af website samt redaktion og produktion af ”Mitsubishi Magazine”.
Arbejdsområde: Kommunikation, Media & SoMe
Periode: marts 1998 - december 2006
Mine kompetencer
Evner
contentproduktion kommunikation koordinering kulturevents kundemagasiner markedsføring presse projektledelse some websideudvikling
Sprog på arbejdsniveau
dansk engelsk svensk tysk
Mine præferencer
Jobtype
Deltidsjob Fuldtidsjob
Arbejdsområde
Administration Kommunikation, Media & SoMe Kunst & Kultur Marketing & Reklame Organisation & Forening
Geografi
Nordsjælland Storkøbenhavn Sydsjælland & Øer Vestsjælland Østsjælland
Lønønske
37.000 DKK / måned
Kontakt mig!