Min uddannelse
10
2020
-
2022
Cand.pæd. i pædagogisk antropologi
Danmarks Pædagogiske Universitet - DPU
Uddannelsen har givet mig et stort kendskab, viden og kompetencer til at analysere sociale processer og kulturelle forhold, i pædagogiske relationer, forhold og institutioner. Jeg har gennem uddannelsen opnået en nysgerrig og undersøgende tilgang til andre menneskers perspektiver, betydningsdannelse, forståelser, relationer, vilkår mm., gennem brug af kvalitative metoder (interviews/observationer) til indsamling, analysering og evaluering af datamateriale.
Afsluttende speciale: "Det sociale højskoleliv på en tropisk ø". Baseret på tre måneders etnografisk feltarbejde undersøgte jeg det sociale højskoleliv på tre niveauer: elevniveau, lærerniveau & højskolens relation til 'den lokale kultur'. Specialet berører tematikker såsom forpligtende fællesskab, inklusion/eksklusionsprocesser, kulturmøde, stereotypificeringer og og fordomme om 'Afrika', turisme, arbejdsmiljø/privatliv, lærer-elev relation, kollektiv ledelse, alkoholkultur blandt unge mm.
Afsluttende speciale: "Det sociale højskoleliv på en tropisk ø". Baseret på tre måneders etnografisk feltarbejde undersøgte jeg det sociale højskoleliv på tre niveauer: elevniveau, lærerniveau & højskolens relation til 'den lokale kultur'. Specialet berører tematikker såsom forpligtende fællesskab, inklusion/eksklusionsprocesser, kulturmøde, stereotypificeringer og og fordomme om 'Afrika', turisme, arbejdsmiljø/privatliv, lærer-elev relation, kollektiv ledelse, alkoholkultur blandt unge mm.
Uddannelsesområde:
Humaniora
Periode:
august 2020
-
oktober 2022
2017
-
2020
Pædagog
Københavns Professionshøjskole
Viden og færdigheder i at kunne understøtte og fremme børns trivsel, udvikling, læring og dannelse, gennem teorier og metoder for pædagogisk praksis - bl.a. inden for organisatoriske og professionelle rammer for pædagogisk praksis, etnicitet, kulturforståelse, digital kultur samt køn, seksualitet og mangfoldighed.
Afsluttende bachelor: "Køn i dagtilbud". Undersøgelse af forskellige kønsforståelser og måder at praktiksere køn på. Bachelorprojektet berørte tematikker såsom sproglige kategoriseringer, opretholdelse af stereotype normer til børns køn, køn i globalt perspektiv, køn i fysiske rammer, køn i historisk perspektiv, køn i personalegruppe.
Praktik: to danske vuggestuer, og en pre-school i Filippinerne i seks måneder. Sidstnævnte undersøgte jeg praksis i en anden kontekst, på tværs af samfund, kulturelle og sociale forhold. Jeg undersøgte vilkår, handlinger, værdier, perspektiver og relationer, samtidig med at jeg satte forskellige projekter og forandringsprocesser i gang.
Afsluttende bachelor: "Køn i dagtilbud". Undersøgelse af forskellige kønsforståelser og måder at praktiksere køn på. Bachelorprojektet berørte tematikker såsom sproglige kategoriseringer, opretholdelse af stereotype normer til børns køn, køn i globalt perspektiv, køn i fysiske rammer, køn i historisk perspektiv, køn i personalegruppe.
Praktik: to danske vuggestuer, og en pre-school i Filippinerne i seks måneder. Sidstnævnte undersøgte jeg praksis i en anden kontekst, på tværs af samfund, kulturelle og sociale forhold. Jeg undersøgte vilkår, handlinger, værdier, perspektiver og relationer, samtidig med at jeg satte forskellige projekter og forandringsprocesser i gang.
Uddannelsesområde:
Undervisning & Pædagogik
Periode:
februar 2017
-
juni 2020
Min erhvervserfaring
Mine præferencer
Jobtype
Fuldtidsjob
Arbejdsområde
Organisation & Forening
Geografi
Storkøbenhavn
Læs mere / links