Jeg er en ambitiøs og resultatorienteret leder med højt drive og et stærkt, kommercielt mindset. Med mange års global marketing erfaring fra kategoriførende virksomheder, har jeg indgående kendskab til at arbejde strategisk og tværfagligt i komplekse virksomhedsmiljøer.

Marketing Strategi Ledelse perosonaleleder Forretningsudvikling  

Opdateret 28. oktober 2024
Min uddannelse
2001 - 2004

Cand.merc. Organisation og Strategi

Handelshøjskolen, Aarhus Universitet (ASB)

Uddannelsesområde: Organisation & Ledelse
Periode: september 2001 - juni 2004
1997 - 2001

HA

Handelshøjskolen, Aarhus Universitet (ASB)

Uddannelsesområde: Marketing & Business
Periode: september 1997 - juni 2001
Min erhvervserfaring
2021 - 2024

Director, Marketing (CMO)

Dynaudio A/S

Ansvarsområder
• Global Marketingchef i Dynaudio A/S og del af virksomhedens ledelse.
• Ledelse og udvikling af det Global Marketing Team: Personaleleder med 11 direkte referencer.
• Ansvarlig for udvikling og eksekvering af den samlede marketingstrategi.
• Ansvarlig for de samlede marketing- og kommunikationsaktiviteter på tværs af kanaler - samt udvikling og levering af fuldt integrerede marketingkampagner til den samlede forretning.
• Ansvarlig for udvikling af ny brandstrategi og brandposition.
• Samarbejde med regionskontorer om diverse marketingaktiviteter.
• Forhandling af eksterne leverandørkontakter og aftaler med bureauer og andre virksomheder.
• P/L ejerskab af det globale marketingbudget.
Hovedresultater
• Implementeret nye arbejdsgange, der markant forbedrer effektivitet i team samt kvalitet af arbejde.
• Identificeret og skabt en ny og tydelig brandposition for Dynaudio-brandet.
• Udviklet 5-årig strategiplan for den samlet markedsføring og påbegyndt eksekvering af den.
• Implementering af ny brandstrategi og brandposition.
• Udvikling og eksekvering af fuldt integrerede kampagner på tværs af kanaler.
• Udvikling af produktportefølje og porteføljestrategi, marketing og brandplaner, lanceringsplaner og brandkommunikation.
• Implementeret og udviklet et nyt digitalt markedsføringsparadigme.
• Implementeret nye CRM og CMS systemer.
• Gjort markedsføring til en prioritet på tværs af Dynaudio.
• Omstruktureret og udvidet marketingteamet fra 5 til 13 medlemmer.
Arbejdsområde: Marketing & Reklame
Periode: februar 2021 - oktober 2024
2019 - 2020

Client Director

RelationMedia A/S

Ansvarsområder
• Chef for Relevant, RelationMedia’s kreative bureau, og en del af RelationMedia’s ledelse.
• Ansvarlig for udvikling af den eksisterende kundeportefølje og for at opdyrke og lukke aftaler med nye kunder. Sparringspartner for kunderne og rådgav dem ift. de bedste marketingløsninger - baseret på kundernes behov, strategi og forbrugerindsigter.
• Strategisk forretningsudvikling af Relevant som bureau.
• Ledelse og udvikling af medarbejderstaben i Relevant.
• Det fulde P/L ansvar for Relevant.
• Personaleleder med 5 direkte referencer.
Hovedresultater
• Vækstede forretningen med både eksisterende og nye kunder og forbedrede både top- og bundlinje.
• Fik et dysfunktionelt team til at arbejde sammen og levere resultater ved, blandt andet, at skabe klare roller og ansvarsområder for alle medarbejdere.
• Implementerede nye arbejdsgange og processer, som signifikant forbedrede effektiviteten i teamet.
• Udarbejdede 3-års strategisk roadmap for udviklingen af Relevant, og påbegyndte eksekveringen af dette.
Arbejdsområde: Marketing & Reklame
Periode: marts 2019 - november 2020
2015 - 2019

Global Senior Marketing Manager

Arla Foods amba

Ansvarsområder
• Ansvarlig for at vurdere potentialet for MBB-kategorien i Asien. Bl.a. udarbejdelse af markedsvurderinger, konkurrentanalyse og samarbejde med eksisterende og potentielle partnere.
• Bistå lokale teams med at bringe MBB produkter til deres markeder, herunder udarbejdebusiness cases og agere mellemmand mellem markeder og centrale funktioner som product management og marketing.
Hovedresultater
• Potentiale for MMB-kategorien i regionen samt produkt pipeline identificeret.
• Kategorien blev synliggjort betragteligt og markant mere relevant for de asiatiske markeder.
• Udviklet nye MBB-produkter med længere holdbarhed.
Arbejdsområde: Marketing & Reklame
Periode: januar 2015 - februar 2019
2009 - 2014

Senior Marketing Manager

LEGO System A/S

Ansvarsområder
• Ansvarlig for at vurdere potentialet for MBB-kategorien i Asien. Bl.a. udarbejdelse af markedsvurderinger, konkurrentanalyse og samarbejde med eksisterende og potentielle partnere.
• Bistå lokale teams med at bringe MBB produkter til deres markeder, herunder udarbejdebusiness cases og agere mellemmand mellem markeder og centrale funktioner som product management og marketing.
Hovedresultater
• Potentiale for MMB-kategorien i regionen samt produkt pipeline identificeret.
• Kategorien blev synliggjort betragteligt og markant mere relevant for de asiatiske markeder.
• Udviklet nye MBB-produkter med længere holdbarhed.
Arbejdsområde: Marketing & Reklame
Periode: februar 2009 - oktober 2014
Mine kompetencer
Evner
ingen angivet
Sprog på arbejdsniveau
dansk engelsk
Mine præferencer
Jobtype
Fuldtidsjob
Arbejdsområde
Marketing & Reklame Topledelse
Geografi
Midtjylland Nordjylland Sydøstjylland Sønderjylland Vestjylland Østjylland (Aarhus)
Kontakt mig!