Visionær strateg og erfaren seniorleder med 12 års erfaring indenfor marketing, branding, kommunikation, konceptudvikling og ledelse. Jeg kombinerer strategisk forretningsforståelse med kreativ vision og en dyb indsigt i forbrugere og markeder.

Strategi Marketing Brand Management Ledelse Proaktiv Resultatorienteret Projektledelse Kommunikation Visionær Kreativ  

Opdateret 15. november 2025
Min uddannelse
2010 - 2013

Bachelor of Arts

Aarhus Universitet

Uddannelsesområde: Humaniora
Periode: august 2010 - juni 2013
12
2007 - 2010

AP Design and Technology

VIA University College

Uddannelsesområde: Arkitektur, Kunst & Design
Periode: august 2007 - juni 2010
Min erhvervserfaring
2023 - 2025

Head of Brand & Communication

ILVA

Arbejdsopgaver
Ansvarlig for at repositionere ILVA som brand; blandt andet via styrkelse af værdiskabende kommunikation & markedsføring, opgraderet CVI og TOV på tværs af alle touchpoints (online og offline samt internt og eksternt), øget presseomtale- og aktivitet, afvikling af talrige events, indgåelse af værdiskabende on-brand collabs, opbygning af earned/owned/shared media og leder for 12 specialister i Brand & Communication afdelingen.

Hvad blev jeg særligt god til
  • Udvikling af strategier, der leverer langsigtede målbare resultater
  • Ideudvikling, planlægning og projektstyring af nye initiativer (eksempelvis lancering af 5 års garanti på tværs af det fulde sortiment, implementering af ny kundeklub, opbygge GTM-planer, initere anvendelsen af Trello på tværs af hele huset - især opbygning af Trello som projekt- og opgavestyringsværktøj i Marketing, Sales, E-commerce & Brand & Communication)
  • Forandringsledelse gennem transformationsproces, med opretholdelse af trivlsesscore på 95% og 100% fastholdelse af personale
  • Udvikling af højtperformende talenter gennem motiverende, tydelig og tillidsfuld ledelse
  • Stakeholder management (interne såvel som eksterne), for at sikre alignment og fremdrift i alle beslutninger og initiativer
  • Optimering af processer via datadrevne beslutninger, som styrkede marketing effektiveness og GTM-planer
  • Skabe sammenhæng mellem forretningsstrategi og brand, og dermed sikre eksekvering af værdiskabende initiativer
  • - Ideudvikle, planlægge og implementere alle branding- og kommunikationsaktiviteter ud fra detaljeret årshjul - herunder grafisk materiale og billed/video/content til alle +100 årlige marketingkampagner og GTM-kampagner, online- og offline katalogproduktioner, photo shoots, social media, presse- og influencerevents, intern kommunikation, corporate communication, in-store materiale, facademateriale, OOH, TV spots, radiospots mm.
    Arbejdsområde: Marketing & Reklame
    Periode: oktober 2023 - september 2025
    2019 - 2023

    Marketing Manager

    Society of Lifestyle

    Arbejdsopgaver
    Ansvarlig for rebranding og styrket positionering af de fire livsstilsbrands House Doctor, Meraki, Nicolas Vahé og byNORD både B2B og B2C, for at vækste antallet af retailpartnere, øge eksisterende retailpartneres omsætning og skabe forøget efterspørgsel blandt forbrugerne. Herunder styrke marketingafdelingen via rekruttering af nye specialister, der skulle sikre forbedrede leverancer, der var on-brand, leveret til tiden og som skabte forhøjet efterspørgsel.

    Hvad blev jeg særligt god til
  • at skabe sammenhæng og samarbejde mellem salg og marketing, for at sikrer optimale leverancer (salgsfremmende materiale, POS materiale, brand- og marketingmateriale)
  • at skabe følgerskab og en stærk kultur i afdelingen via inkluderende, nærværende og tillidsfuld ledelse
  • at rekruttere højtydende og talentfulde marketingspecialister, der passer ind i et eksisterende team og få dem kørt sikkert ind i eksisterende processer - men med plads til at optimere og komme med forslag til alternative metoder/løsninger
  • at sikre alignment, fremdrift og deadlines mellem indkøb, design, salg og marketing i et komplekst B2B multibrandhus via udvikling af integreret produktudviklingsproces (med årshjul for alle afdelinger)
  • at tænke B2B og B2C marketing som både separate og samtidig forenede greb i ønsket om at hente nye retailpartnere og øge omsætning hos eksistrende (gennem forhøjet efterspørgsel hos forbrugerne via brandingaktiviteter)
  • - at rebrande flere brands på én gang, skabe distinktive identiteter, bygge individuelle brandstrategier og implementere foranstående i omsiggribende roll-out planer på tværs af alle touchpoints
    Arbejdsområde: Kommunikation, Media & SoMe
    Periode: oktober 2019 - september 2023
    2017 - 2019

    Branding & Marketing Manager

    KREAFUNK ApS

    Arbejdsopgaver
    Ansvarlig for rebranding og styrket positionering af KREAFUNK både B2B og B2C, for at vækste antallet af retailpartnere og øge eksisterende retailpartneres omsætning via forhøjet efterspørgsel hos forbrugerne. Herunder opbygge en marketingafdeling fra bunden via rekruttering af specialister, der skulle sikre forbedrede leverancer, der var on-brand, leveret til tiden og som skabte forhøjet efterspørgsel. Derudover ansvarlig for marketing- og digital strategi, der resulterede i et nyt brandwebsite og ny webshop, for at accellerere salget D2C.

    Hvad blev jeg særligt god til
  • at videreudvikle et brand med fornyet CVI og TOV via sikring af rød tråd af identitet på tværs af alle touchpoints, initiering af værdiskabende kommunikationsbudskaber og styrket synlighed hos forbrugerne
  • at udvikle brandguidelines og vejlede medarbejdere, kollegaer og bureauer i overholdelse af disse
  • at ideudvikle, planlægge og implementere alle marketingaktiviteter ud fra detaljeret årshjul - herunder katalogproduktioner, photo shoots, nyhedsbreve, social media, events, messer, hjemmeside mv.
  • at udvikle koncepter og salgsfremmendemateriale til en B2B virksomhed i vækst; herunder konceptudvikle messestande og salgsfremmende aktiviteter rettet mod retailpartnere
  • at opbygge en marketingorganisation ud fra mapping af behov og visioner for brandet og forretningen
  • at have et tæt samarbejde med øverste ledelse og bestyrelse, hvor klar kommunikation og en stærk marketing- og digital strategi var altafgørende
  • at være bindeled mellem salg, design og indkøb for at sikre alignment med alt marketing og brandmateriale
  • at yde stakeholder management med både interne og eksterne interessenter; herunder samarbejde med bureauer
  • - at udvikle og validere initiativer, godkende leverancer og sikre konsistens i henhold til guidelines
    Arbejdsområde: Kommunikation, Media & SoMe
    Periode: februar 2017 - september 2019
    2013 - 2016

    Trend Editor

    pej gruppen - scandinavian trend institute

    Arbejdsopgaver
    Ansvarlig for B2B branchemediet 365DESIGN (online platform og 4 trykte magasinpublikationer) samt udvikling af trendmateriale, rådgivning og foredragsafvikling. Dette indebar formidling af design- og livsstilsbranche relevante emner og trendforecasting til beslutningstagere i Skandinaviske virksomheder. Derudover ansvarlig for at spotte upcoming designtalenter og producere udstillinger af deres designs med henblik på at fremme deres kendskab i branchen.

    Hvad blev jeg særligt god til
  • at identificere, forecaste og formidle tendenser og indsigter, og omsætte til værdiskabende løsninger i form af trendpublikationer, rapporter, artikler, konferencer og rådgivning til beslutningstagere i design- og livsstilsbranchen
  • at skrive brancheartikler samt planlægge og koordinere redaktionelt indhold til online brancheplatform og 4 årlige trykte magasinpubliceringer
  • at opfange og opbygge brancherelevante historier og formidle dem både online og offline
  • - at kommunikere komplekst materiale og indsigter gennem foredrag, artikler og rådgivende sessioner
    Arbejdsområde: Kommunikation, Media & SoMe
    Periode: marts 2013 - september 2016
    Mine kompetencer
    Evner
    analyse brand management brandstrategi digital marketing event management forbrugerindsigt foredragsholder influencerstrategi kommunikation konceptudvikling ledelse markedsundersøgelse marketing marketingstrategi pr projekledelse rådgivning social media strategi visuel identitet
    Sprog på arbejdsniveau
    dansk engelsk
    Mine præferencer
    Jobtype
    Fuldtidsjob Iværksætterprojekt Vikariat
    Arbejdsområde
    Arkitektur & Design Kommunikation, Media & SoMe Kunst & Kultur Ledelse & Planlægning Marketing & Reklame Projektledelse Topledelse
    Geografi
    Midtjylland Nordjylland Sydøstjylland Sønderjylland Vestjylland Østjylland (Aarhus)
    Lønønske
    65.000 DKK / måned
    Kontakt mig!