Profil #31047

Stærke kompetencer inden for:
- ledelse af ledere, akademikere, specialister og frivillige
- forandringsledelse, driftsledelse samt forretningsudvikling
- HR (rekruttering, afskedigelser, JTI, SLll, løn mv.)
- uddannelse af ledere, coaching, undervisning, relationssalg, konsulent/rådgivning, strategi
- ledelse i politisk styret organisat

Leder forandringsledelse forretningsudvikling lederudvikling kommunikation coaching afdelingschef COO driftsledelse  

Opdateret 10. april 2023
Min uddannelse
1996 - 2000

Cand.merc. Organisation og Strategi

Copenhagen Business School - CBS

Uddannelsesområde: Organisation & Ledelse
Periode: september 1996 - marts 2000
1993 - 1996

BSc. Business Administration

Handelshøjskolen, Aarhus Universitet (ASB)

Uddannelsesområde: Samfundsvidenskab
Periode: september 1993 - juni 1996
Min erhvervserfaring
2019 - nu

Afdelingschef, Service og logistik

Nordsjællands Brandvæsen

Ansvar/arbejdsopgaver:
• Drifts- og distanceledelse af tre mellemledere med i alt 60 medarbejdere
• Forretningsmæssigt ansvar for 45 kontrakter med 6 kommuner, budget ca. 38. mio.
• Forretningsudvikling af eksisterende og nye serviceområder, der støtter op om brandvæsnets kerneopgaver
• Kunde- og interessentansvar med løbende kontakt til beslutningstagere i kommunerne

Opnåede resultater:
• Optimering af drift under foranderlige vilkår (covid-19) og med krav om besparelser fra kommunerne
• Nye forretningsområder og services er udviklet
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: september 2019 - nu
2009 - 2019

Konsulent, Selvstændig/kontrakt

Ansvar/arbejdsopgaver:
• Uddannelse af nye og erfarende ledere i ledelse og strategi (CfL)
• Uddannelse af assessorer samt assessment af virksomheder (Cfl, SCKK, selvstændig)
• Uddannelse af projektledere samt medarbejdere uden ledelsesansvar i ledelse (CfL)
• Uddannelse og anvendelse af HR-værktøjer (JTI, SLll, Den svære samtale, karrierer profil, LPL, ledelseskompas, forandringsledelse mm)
• Rådgivning og konsulent i strategi og ledelse (CfL, selvstændig)
• Etablering og facilitering af strategisk ledelsesnetværk (SCKK)
• Reetablering og ledelse af Kvalitetsprisen for den Offentlige Sektor (SCKK)

Opnåede resultater:
• 6 ansøgninger til Kvalitetsprisen for den Offentlig Sektor
• Etablering af netværk for direktører og strategiske beslutningstagere
• Salg og gennemførsel af virksomhedsspecifikke lederuddannelser, rådgivning om ledelse og strategi og udvikling gennem EFQM Excellence Modellen
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: august 2009 - august 2019
2015 - 2018

Afdelngschef (COO)

Dyrenes Beskyttelse

Ansvar/arbejdsopgaver:
• Ledelse af fire mellemledere og ca. 80 medarbejdere samt faglig ledelse af dyrlæger, biologer, dyrefaglige medarbejdere og 300 frivillige
• Forretningsmæssigt ansvar og driftsledelse af en 24/7 vagtcentral, tre internater, kontrakter med 8 private dyreinternater, budget ca. 65. mio.
• Ansvarlig for uddannelse af frivillige og bestyrelse
• Håndtering af medier, journalister og kritiske sager
• Interessenthåndtering af både myndigheder og politikere for at sikre en konsekvent myndighedsudøvelse af dyreværnslovgivning

Opnåede resultater:
• Reducering af omkostninger første år med 10 %, hvilket skabte balance i regnskabet i 2015 og overskud i årene efter
• Væsentlig indflydelse på myndighedernes øgede indsats inden for dyreværn
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: januar 2015 - august 2018
2005 - 2009

Afdelingschef, direktionsassistent

DSB S-tog

Ansvar/arbejdsopgaver:
• Ledelse og opbygning af Salgsudvikling med tre mellemledere og fire produktchefer i reference
• Forretningsudvikling med ansvarlig for S-togs kundeoplevelse, pendlerforening, kommerciel udvikling, markedskommunikation samt produktudvikling
• Bestyrelses- og direktionsbetjening gennem ansvar for bestyrelsesmøder samt årligt
strategiseminar med direktion inkl. analyser, selvevaluering og strategi mm.

Opnåede resultater:
• Signifikant påvirkning af S-togs kommercielle udvikling af bl.a. fordelsprogram, SMS-billet, foliering af S-tog, nyt køreplanlayout, bedre markedskommunikation og markedsføring, grundlag for kundeprofiler og segmentering
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: januar 2005 - juli 2009
2003 - 2004

Konsulent

Rambøll

Ansvar/arbejdsopgaver
• Forretningsudvikling af nyt område for Rambøll inden for EFQM Excellence og til-
svarende ledelsesmodeller til segmentet kommuner og amter

Opnåede resultater:
• Assessment af forretningsområder og virksomheder
• Konsulent på Post Danmarks ansøgning om Den europæiske Kvalitetspris
• Etablering af BSC i DR Byens bygherreorganisation
Arbejdsområde: Rådgivning & Support
Periode: august 2003 - december 2004
Mine kompetencer
Evner
coaching drift forandringsledelse forretningsudvikling interessenter kommunikation ledelse leder af ledere lederudvikling organisationsudvikling rådgivning strategi undervisning
Sprog på arbejdsniveau
dansk engelsk tysk
Mine præferencer
Jobtype
Fuldtidsjob
Arbejdsområde
Administration Human Resources Kommunikation, Media & SoMe Ledelse & Planlægning Organisation & Forening Politik & Samfund Rådgivning & Support Topledelse
Geografi
Nordsjælland Storkøbenhavn Vestsjælland Øresundsregionen Østsjælland
Lønønske
70.000 DKK / måned
Kontakt mig!