Min uddannelse
1990
-
1997
Cand.scient. Human Fysiologi
Københavns Universitet
Uddannelsesområde:
Naturvidenskab
Periode:
september 1990
-
december 1997
Min erhvervserfaring
2008
-
nu
Akkrediteringskoordinator
Virksomhedsnavn skjult
•Ansvarlig for tilrettelæggelse og gennemførelse af Akkrediterings Survey på Hospitalet: 4 Surveyorer i 4 dage, inkl. alt praktisk, forplejning, mm..
•Ansvarlig for udarbejdelse af Hospitalets ’Strategi for forberedelsen til akkreditering’.
•Ansvarlig for den overordnede koordinering af akkrediteringsforberedelsen på hele hospitalet både i forhold til Den Danske Kvalitets Model og Joint Commission International.
•Proceskonsulent og rådgiver for alle afdelinger i den lokale akkrediteringsforberedelse og tolkning af standarder.
•Proceskonsulent og særlig koordinator for akkrediteringsforberedelserne i vores to store afdelinger, der bl.a. rummer; ombygninger, brand og beredskab, el, vand, varme, medicinske gasser, medico-teknik, sengeredning, rengøring og service, portører, sterilcentral samt køkken (patientmad).
•Temadage for mellemledere med undervisning i akkreditering og ledelsesrollen / ledelsesansvaret.
•Ansvarlig for udvikling og afholdelse af 5 workshops i 2010. Underviste selv på alle 5 workshops i bl.a. akkreditering, kvalitetsudvikling, PDCA metoden (Plan-Do-Control-Act), Gennembrudsmetoden, implementering, fastholdelse af forbedringer, Tracermetoden, Målgruppen var mellemledere og kvalitetsnøglepersoner.
•Proceskonsulent for etablering af ’Netværk for Laboratorieområdet’, der også skal certificeres efter ISO-systemet (15 189)
•Sikrer samarbejde og koordinering med hospitalets sikkerhedsleder i relation til arbejdsmiljøcertificering, der hvor der er sammenfald i standarderne (DDKM, JCI, OHSAS).
•Undervisning af lægesekretærelever i Kvalitetsudvikling og Patientsikkerhed (2006 – 2011)
•Ansvarlig for udarbejdelse af Hospitalets ’Strategi for forberedelsen til akkreditering’.
•Ansvarlig for den overordnede koordinering af akkrediteringsforberedelsen på hele hospitalet både i forhold til Den Danske Kvalitets Model og Joint Commission International.
•Proceskonsulent og rådgiver for alle afdelinger i den lokale akkrediteringsforberedelse og tolkning af standarder.
•Proceskonsulent og særlig koordinator for akkrediteringsforberedelserne i vores to store afdelinger, der bl.a. rummer; ombygninger, brand og beredskab, el, vand, varme, medicinske gasser, medico-teknik, sengeredning, rengøring og service, portører, sterilcentral samt køkken (patientmad).
•Temadage for mellemledere med undervisning i akkreditering og ledelsesrollen / ledelsesansvaret.
•Ansvarlig for udvikling og afholdelse af 5 workshops i 2010. Underviste selv på alle 5 workshops i bl.a. akkreditering, kvalitetsudvikling, PDCA metoden (Plan-Do-Control-Act), Gennembrudsmetoden, implementering, fastholdelse af forbedringer, Tracermetoden, Målgruppen var mellemledere og kvalitetsnøglepersoner.
•Proceskonsulent for etablering af ’Netværk for Laboratorieområdet’, der også skal certificeres efter ISO-systemet (15 189)
•Sikrer samarbejde og koordinering med hospitalets sikkerhedsleder i relation til arbejdsmiljøcertificering, der hvor der er sammenfald i standarderne (DDKM, JCI, OHSAS).
•Undervisning af lægesekretærelever i Kvalitetsudvikling og Patientsikkerhed (2006 – 2011)
Arbejdsområde:
Data & Analyse
Periode:
december 2008
-
nu
2008
-
2008
Konstitueret kvalitetschef
Virksomhedsnavn skjult
•Del af Udviklingsafdelingens lederteam og den strategiske ledelse af Kvalitetsarbejdet på hospitalet.
•Koordinering og prioritering af Kvalitet og Patientsikkerheds teamets opgaver, herunder personaleledelse.
•Projektledelse af ’Pilottest af Den Danske Kvalitetsmodel’ og hovedskribent på projektrapporten.
•Koordinering af kvalitet og patientsikkerhedsarbejdet på hospitalsniveau.
•Sekretariatsfunktion for Kvalitetsrådet; dagsorden, referat, indstillinger, mødeark.
•Formand og sekretariatsfunktion for hospitalets ’Koordineringsgruppe’ under Kvalitetsrådet.
•Medlem af den regionale ’Koordinationsgruppe’ for Kvalitetschefer.
•Udarbejdelse af strategier, handlingsplaner og oplæg.
•Undervisning i Kvalitetsudvikling/ Kompetenceudviklingsuddannelse for mellemledere.
•Koordinering og prioritering af Kvalitet og Patientsikkerheds teamets opgaver, herunder personaleledelse.
•Projektledelse af ’Pilottest af Den Danske Kvalitetsmodel’ og hovedskribent på projektrapporten.
•Koordinering af kvalitet og patientsikkerhedsarbejdet på hospitalsniveau.
•Sekretariatsfunktion for Kvalitetsrådet; dagsorden, referat, indstillinger, mødeark.
•Formand og sekretariatsfunktion for hospitalets ’Koordineringsgruppe’ under Kvalitetsrådet.
•Medlem af den regionale ’Koordinationsgruppe’ for Kvalitetschefer.
•Udarbejdelse af strategier, handlingsplaner og oplæg.
•Undervisning i Kvalitetsudvikling/ Kompetenceudviklingsuddannelse for mellemledere.
Arbejdsområde:
Data & Analyse
Periode:
februar 2008
-
november 2008
2006
-
2008
Kvalitetskoordinator
Virksomhedsnavn skjult
•Faglig koordinering af Kvalitet og Patientsikkerheds teamets opgaver.
•Koordinering af kvalitet og patientsikkerhedsarbejdet på hospitalsniveau, herunder tilpasning af Kvalitetsorganisationen.
•Sekretariatsfunktion for Kvalitetsrådet; dagsorden, referat, indstillinger, mødeark.
•Formand og sekretariatsfunktion for hospitalets ’Koordineringsgruppe’ under Kvalitetsrådet.
•Udarbejdelse af Hospitalets ’Strategi og handlingsplan for Kvalitet og Patientsikkerhed’.
•Projektledelse af ’Foranalyse ved Joint Commission International’, herunder tilrettelæggelse og koordinering af et fuldt akkrediteringsbesøg.
•Konsulent og proceskonsulent for hospitalets kliniske og tværgående afdelinger.
•Indsamling og afrapportering af Herlev Hospitals data til ’Stjernesystemet’.
•Projektleder på udvikling og implementering af ’De 12 Kvalitetsmål’ med kvalificering og validering af mål og indikatorer samt udarbejdelse af ’Værktøjskasse’ og vejledninger til brug for dataindsamling.
•Strukturering og koordinering af kvalitetsarbejdet på hospitalsniveau.
•Konsulent og proceskonsulent for hospitalets kliniske og tværgående afdelinger.
•Undervisning af lægesekretærelever i Kvalitetsudvikling og Patientsikkerhed (2006 – 2011)
•Undervisning i Kvalitetsudvikling for nyansatte på hospitalets fællesintroduktion (2006 – 2010)
•Koordinering af kvalitet og patientsikkerhedsarbejdet på hospitalsniveau, herunder tilpasning af Kvalitetsorganisationen.
•Sekretariatsfunktion for Kvalitetsrådet; dagsorden, referat, indstillinger, mødeark.
•Formand og sekretariatsfunktion for hospitalets ’Koordineringsgruppe’ under Kvalitetsrådet.
•Udarbejdelse af Hospitalets ’Strategi og handlingsplan for Kvalitet og Patientsikkerhed’.
•Projektledelse af ’Foranalyse ved Joint Commission International’, herunder tilrettelæggelse og koordinering af et fuldt akkrediteringsbesøg.
•Konsulent og proceskonsulent for hospitalets kliniske og tværgående afdelinger.
•Indsamling og afrapportering af Herlev Hospitals data til ’Stjernesystemet’.
•Projektleder på udvikling og implementering af ’De 12 Kvalitetsmål’ med kvalificering og validering af mål og indikatorer samt udarbejdelse af ’Værktøjskasse’ og vejledninger til brug for dataindsamling.
•Strukturering og koordinering af kvalitetsarbejdet på hospitalsniveau.
•Konsulent og proceskonsulent for hospitalets kliniske og tværgående afdelinger.
•Undervisning af lægesekretærelever i Kvalitetsudvikling og Patientsikkerhed (2006 – 2011)
•Undervisning i Kvalitetsudvikling for nyansatte på hospitalets fællesintroduktion (2006 – 2010)
Arbejdsområde:
Data & Analyse
Periode:
november 2006
-
februar 2008
2005
-
2006
Fuldmægtig
Virksomhedsnavn skjult
•Udvikling og implementering af Frederiksberg Sundhedscenter (Det teoretiske grundlag):
oDeltagelse i projektledelsen
oBeskrivelse af konceptet – frem til den trykte rapport
oDeltagelse i udviklingen af ’Sundhedskoordinatorfunktionen’ – et bindeled mellem primær- og sekundær sektor
•Udvikling og implementering af Frederiksberg Sundhedscenter (Det praktiske grundlag):
oAnsvarlig for logistik og koordinering fra det politiske ”Go” til åbningen af centeret i relation til centerets fysiske rammer og flytning af medarbejder.
•Udvikling og implementering af ny lægevagtsklinik i Frederiksberg Sundhedscenter:
oAnsvarlig for logistik, koordinering og opbygning af fysiske rammer.
oUdvikling af konceptet med sundhedsfagligt personale til at bistå vagtlægerne og servicere patienterne.
oØkonomiansvarlig for budgettet til opbygningen af klinikken.
•Alm. Fuldmægtigopgaver med bl.a. betjening af politiske udvalg og sagsbehandler i relation til praksissektoren.
•Deltagelse i arbejdsgrupper i forbindelse med strukturreformen og regionsdannelsen vedrørende praksissektoren
•Frederiksberg kommunes repræsentant i ’Det sociallægelige samarbejde’ ml. kommuner og Kommunernes Landsforening, herunder økonomiforhandlinger med Den Danske Lægeforening
oDeltagelse i projektledelsen
oBeskrivelse af konceptet – frem til den trykte rapport
oDeltagelse i udviklingen af ’Sundhedskoordinatorfunktionen’ – et bindeled mellem primær- og sekundær sektor
•Udvikling og implementering af Frederiksberg Sundhedscenter (Det praktiske grundlag):
oAnsvarlig for logistik og koordinering fra det politiske ”Go” til åbningen af centeret i relation til centerets fysiske rammer og flytning af medarbejder.
•Udvikling og implementering af ny lægevagtsklinik i Frederiksberg Sundhedscenter:
oAnsvarlig for logistik, koordinering og opbygning af fysiske rammer.
oUdvikling af konceptet med sundhedsfagligt personale til at bistå vagtlægerne og servicere patienterne.
oØkonomiansvarlig for budgettet til opbygningen af klinikken.
•Alm. Fuldmægtigopgaver med bl.a. betjening af politiske udvalg og sagsbehandler i relation til praksissektoren.
•Deltagelse i arbejdsgrupper i forbindelse med strukturreformen og regionsdannelsen vedrørende praksissektoren
•Frederiksberg kommunes repræsentant i ’Det sociallægelige samarbejde’ ml. kommuner og Kommunernes Landsforening, herunder økonomiforhandlinger med Den Danske Lægeforening
Arbejdsområde:
Administration
Periode:
februar 2005
-
november 2006
2001
-
2005
Alkoholkonsulent
Virksomhedsnavn skjult
•Videre udvikling og implementering af APPA konceptet til brug på Ungdomsuddannelser, herunder uddannelse af nøglepersoner blandt lærer og elever.
•Proceskonsulent; vejledning, rådgivning, undervisning til arbejdspladser (ledelser), institutioner, skoler, borgere, pårørende, studerende.
•Deltagelse i den nationale styregruppe for udvikling og implementering af ’Alkohol og Trafikkurser’ på baggrund af ny lov om spirituskørsel.
•Betjening af politiske udvalg
•Udarbejdelse af projektbeskrivelser, interne evalueringer.
•Proceskonsulent; vejledning, rådgivning, undervisning til arbejdspladser (ledelser), institutioner, skoler, borgere, pårørende, studerende.
•Deltagelse i den nationale styregruppe for udvikling og implementering af ’Alkohol og Trafikkurser’ på baggrund af ny lov om spirituskørsel.
•Betjening af politiske udvalg
•Udarbejdelse af projektbeskrivelser, interne evalueringer.
Arbejdsområde:
Medicinal & Sundhed
Periode:
januar 2001
-
februar 2005
2000
-
2001
Fuldmægtig
Virksomhedsnavn skjult
Sekretariatsfunktion, betjening af udvalg, konsulent for institutioner og samarbejdspartnere
Arbejdsområde:
Administration
Periode:
august 2000
-
januar 2001
2000
-
2000
Leder, Københavns Kommune
Virksomhedsnavn skjult
•Ansvarlig for projekter
•Udvikling af koncepter og nye projekter i samarbejde med lokale beboere
•Udvikling af forebyggelses- og sundhedsfremmende tiltag
•Personaleledelse for 1 medarbejder
•Økonomiansvarlig for drifts og projektbudget
•Udvikling af koncepter og nye projekter i samarbejde med lokale beboere
•Udvikling af forebyggelses- og sundhedsfremmende tiltag
•Personaleledelse for 1 medarbejder
•Økonomiansvarlig for drifts og projektbudget
Arbejdsområde:
Ledelse & Planlægning
Periode:
maj 2000
-
august 2000
1998
-
1999
Leder, Frb. Kommune
Virksomhedsnavn skjult
•Projektledelse, herunder udarbejdelse af projektbeskrivelser og -rapporter
•Udvikling af forebyggelses- og sundhedsfremmende projekter samt implementering og lokal forankring
•Ansvarlig for CEN/LOK samarbejdet ml. Frederiksberg Kommune og Sundhedsstyrelsen
•Udarbejdelse af evalueringer (til politiske udvalg og intern brug)
•Udvikling af samarbejdsrelationer på tværs af faggrupper og interessenter i kommunen
•Udvikling og implementering af Rygestopklinik i samarbejde med Frederiksberg Hospital
•Betjening af politiske udvalg
•Personaleledelse for 2 ½ medarbejdere
•Økonomiansvarlig for drifts og projektbudget
•Udvikling af forebyggelses- og sundhedsfremmende projekter samt implementering og lokal forankring
•Ansvarlig for CEN/LOK samarbejdet ml. Frederiksberg Kommune og Sundhedsstyrelsen
•Udarbejdelse af evalueringer (til politiske udvalg og intern brug)
•Udvikling af samarbejdsrelationer på tværs af faggrupper og interessenter i kommunen
•Udvikling og implementering af Rygestopklinik i samarbejde med Frederiksberg Hospital
•Betjening af politiske udvalg
•Personaleledelse for 2 ½ medarbejdere
•Økonomiansvarlig for drifts og projektbudget
Arbejdsområde:
Ledelse & Planlægning
Periode:
maj 1998
-
februar 1999
Mine præferencer
Jobtype
Fuldtidsjob
Arbejdsområde
Administration
Data & Analyse
Forskning & Udvikling
Human Resources
Ledelse & Planlægning
Medicinal & Sundhed
Naturvidenskab
Produktion
Projektledelse
Rådgivning & Support
Geografi
Storkøbenhavn
Sydsjælland & Øer
Østsjælland