Min uddannelse
-
nu
Cand.merc.IBS
Copenhagen Business School - CBS
Uddannelsesområde:
Marketing & Business
Periode:
-
nu
Min erhvervserfaring
-
nu
Koncerncontroller
Virksomhedsnavn skjult
Hovedområde: business controlling og projektleder ifm. digitalisering og optimering af processer og forretningsgange.
Ansvarsområder
• Projektleder for koncernens digitaliseringsprojekter, primært i Forenede Care A/S og Forenede Service A/S i Danmark, og særligt med henblik på optimering af drift og administration
• Optimering af eksisterende ’work flow’, forretningsgange, processer og procedurer i datterselskaber som følge af digitaliseringsprojekter
• Bogføringsrelaterede småopgaver på koncernniveau
Opgaver
• Udarbejdelse af business case for alle nye digitaliseringsrelaterede tiltag/projekter i datterselskaber, med fokus på at skabe synergier på tværs af koncernen
• Sammensætning af projektorganisationer samt projektrelaterede arbejdsgrupper på tværs
• Udarbejdelse af diverse projektdokumenter, herunder budgetter, implementeringsplaner, tidsplaner, undervisningsmateriale m.v.
• Udarbejdelse af processer, procedurer og rutiner for eksisterende forretning såvel som ændrede workflows som følge af nye tiltag
• Afholdelse af indledende workshops og undervisning af alle interessenter i planlægnings- og implementeringsfase
• Løbende opfølgning og undervisning af interessenter i driftsfase af projekter
• Planlægning og implementering af pilotprojekter i forbindelse med test af nye driftssystemer
• Diverse mindre regnskabsopgaver på koncernplan i ERP system (Navision)
Resultater
• Succesfuld implementering af vagtplanlægningssystem i Forenede Care A/S målt på 100 % driftsprocent og tilfredshed hos brugerne
• Succesfuld implementering af timeregistreringssystem i Forenede Service A/S målt på 100 % driftsprocent og tilfredshed hos brugerne
• Etablering af omkringliggende kontrolprocesser (daglige rutiner, der sikrer overholdelse af timenorm)
• Brugerorienteret udvikling af diverse funktioner i implementerede systemer
Ansvarsområder
• Projektleder for koncernens digitaliseringsprojekter, primært i Forenede Care A/S og Forenede Service A/S i Danmark, og særligt med henblik på optimering af drift og administration
• Optimering af eksisterende ’work flow’, forretningsgange, processer og procedurer i datterselskaber som følge af digitaliseringsprojekter
• Bogføringsrelaterede småopgaver på koncernniveau
Opgaver
• Udarbejdelse af business case for alle nye digitaliseringsrelaterede tiltag/projekter i datterselskaber, med fokus på at skabe synergier på tværs af koncernen
• Sammensætning af projektorganisationer samt projektrelaterede arbejdsgrupper på tværs
• Udarbejdelse af diverse projektdokumenter, herunder budgetter, implementeringsplaner, tidsplaner, undervisningsmateriale m.v.
• Udarbejdelse af processer, procedurer og rutiner for eksisterende forretning såvel som ændrede workflows som følge af nye tiltag
• Afholdelse af indledende workshops og undervisning af alle interessenter i planlægnings- og implementeringsfase
• Løbende opfølgning og undervisning af interessenter i driftsfase af projekter
• Planlægning og implementering af pilotprojekter i forbindelse med test af nye driftssystemer
• Diverse mindre regnskabsopgaver på koncernplan i ERP system (Navision)
Resultater
• Succesfuld implementering af vagtplanlægningssystem i Forenede Care A/S målt på 100 % driftsprocent og tilfredshed hos brugerne
• Succesfuld implementering af timeregistreringssystem i Forenede Service A/S målt på 100 % driftsprocent og tilfredshed hos brugerne
• Etablering af omkringliggende kontrolprocesser (daglige rutiner, der sikrer overholdelse af timenorm)
• Brugerorienteret udvikling af diverse funktioner i implementerede systemer
Arbejdsområde:
Projektledelse
Periode:
-
nu
2009
-
2011
Assistant Industrial Development Officer
Virksomhedsnavn skjult
Ansvarsområder
• ’Young Professional’ inden for markedsføring af investeringsmuligheder i udviklingslande og kapacitetsudvikling herunder i såvel privat som offentlig sector
• Ansvarlig for udvikling, opfølgning og implementering af fire af afdelingens projekter i Uganda, Tanzania, Sudan, Sydkorea
• Ansvarlig for afdelingens stakeholder rapportering, inkl. statusrapporter baseret på the ’Logical Framework Approach’ (model for værditilvækst i afdelingens projekter)
Opgaver
• Udarbejdelse af projektdokumenter inkl. konceptudvikling, CSR principper og tilpasning til ’Logframe’ (måling af værditilvæksten)
• Tilretning af projektdokumenter til ’funding’ ansøgninger (EU og donorlande)
• Daglig projektledelse og administration, inkl. udarbejdelse af kunde/leverandøraftaler (ToR/service level agreements), rekruttering og management af konsulenter, organisation og management af projektets interessenter/stakeholders, udarbejdelse af budgetter og budgetrevisioner, kvalitetssikring
• Eksekvering af stakeholder rapportering, herunder udarbejdelse af diverse dokumneter
• Videreudvikling af afdelingens koncept- og idégrundlag i udbudte ydelser
• Forberedelse og afholdelse af Investor Forum i Uganda
• Forberedelse og afholdelse af Round Table og Workshop i Sudan for udvalgte interessenter og repræsentanter fra den private sektor og finansielle institutioner baseret på forudgående sektorielle analyser
• Analyse af investeringsperspektiver i Tanzania og Sydkorea
• Udarbejdelse af kursus i kapacitetsudvikling inden for investment promotion, inkl. indhold, struktur, interessenter og deltagere
• Diverse driftsrelaterede opgaver i forbindelse med afdelingens interne dokumentering og rapporteringsprocedurer
Resultater
• Succesfuld implementering af fire kapacitetsudviklingsprojekter, i alle projektfaser: design, formulering, planlægning, implementering, monitorering og evaluering målt på forud opstillede succeskriterier iht. Logframe
• Promovering af investeringsmuligheder i fokuslande
• Matchmaking mellem investorer og investeringsmuligheder
• Matchmaking mellem internationale producenter og lokale leverandører
• Strømligning af afdelingens udbudte ydelser
• ’Young Professional’ inden for markedsføring af investeringsmuligheder i udviklingslande og kapacitetsudvikling herunder i såvel privat som offentlig sector
• Ansvarlig for udvikling, opfølgning og implementering af fire af afdelingens projekter i Uganda, Tanzania, Sudan, Sydkorea
• Ansvarlig for afdelingens stakeholder rapportering, inkl. statusrapporter baseret på the ’Logical Framework Approach’ (model for værditilvækst i afdelingens projekter)
Opgaver
• Udarbejdelse af projektdokumenter inkl. konceptudvikling, CSR principper og tilpasning til ’Logframe’ (måling af værditilvæksten)
• Tilretning af projektdokumenter til ’funding’ ansøgninger (EU og donorlande)
• Daglig projektledelse og administration, inkl. udarbejdelse af kunde/leverandøraftaler (ToR/service level agreements), rekruttering og management af konsulenter, organisation og management af projektets interessenter/stakeholders, udarbejdelse af budgetter og budgetrevisioner, kvalitetssikring
• Eksekvering af stakeholder rapportering, herunder udarbejdelse af diverse dokumneter
• Videreudvikling af afdelingens koncept- og idégrundlag i udbudte ydelser
• Forberedelse og afholdelse af Investor Forum i Uganda
• Forberedelse og afholdelse af Round Table og Workshop i Sudan for udvalgte interessenter og repræsentanter fra den private sektor og finansielle institutioner baseret på forudgående sektorielle analyser
• Analyse af investeringsperspektiver i Tanzania og Sydkorea
• Udarbejdelse af kursus i kapacitetsudvikling inden for investment promotion, inkl. indhold, struktur, interessenter og deltagere
• Diverse driftsrelaterede opgaver i forbindelse med afdelingens interne dokumentering og rapporteringsprocedurer
Resultater
• Succesfuld implementering af fire kapacitetsudviklingsprojekter, i alle projektfaser: design, formulering, planlægning, implementering, monitorering og evaluering målt på forud opstillede succeskriterier iht. Logframe
• Promovering af investeringsmuligheder i fokuslande
• Matchmaking mellem investorer og investeringsmuligheder
• Matchmaking mellem internationale producenter og lokale leverandører
• Strømligning af afdelingens udbudte ydelser
Arbejdsområde:
Projektledelse
Periode:
august 2009
-
august 2011
Mine præferencer
Jobtype
Fuldtidsjob
Arbejdsområde
alle
Geografi
Storkøbenhavn