At give kunder og slutbrugere fuld fokus, og garantere en stabil IT-drift samt høj kvalitet af service og leverance, har altid være noget som jeg har prioriteret højt. Med min stærke profil har jeg en god forståelse for IT-sikkerhed, IT-projekter samt hvad det vil sige at køre drift af kunde systemer.

Service Delivery Management professionel  

Opdateret 12. maj 2021
Min erhvervserfaring
2019 - nu

Delivery Manager

KMD A/S

Patch ansvarlig:
? Hovedansvarlig for at holde kundens, ATP, servere og systemer sikkerhedsmæssigt opdateret.
? Lave årsplaner for sikkerheds patchning på OS og DB-niveau.
? I tæt samarbejde med IT leverandør og kunden, sikre at kundens servere og systemer bliver opdateret så der ikke fremstår sikkerheds breaches.
? Sikre at kundens 3. parts software og SAP er sikkerhedsmæssigt opdateret
? Dokumentation efter hver patch runde, med en afsluttende måneds rapportering og KPI
? Proces optimering og udvikling, samt dokumentation.

Screening af indkomne requests:
? Sikre at kundens indkomne requests er korrekt beskrevet, og at betalbare opgaver bliver løsnings beskrevet og prissat, og sørge for at de videre sendes til IT Leverandør.

Deltagelse i div. møder med kunden og IT Leverandør:
? Afholdelse af ugentlig i status møder med kunden.
? Afholdelse af patch og styregruppe møder, samt diverse request/incident relaterede møder med kunden og IT-leverandør.



Koordinering af hændelser, problemer og ændringer:
? Sikre at kundens incidents og changes bliver håndteret, planlagt og udført
? Sikre at kunden til stadighed får opdateringer på sager, og løsning af disse bliver kommunikeret.

Koordinering af it-relaterede opgaver eller mindre it-projekter:
? Koordinere med Service Ejere, Solution Arkitekter og teknikere for at definere løsning
? Sikre at opgaver bliver planlagt
? Sikre at kunden får opdatering på fremdrift.
Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
Periode: oktober 2019 - nu
2016 - 2019

Service Manager

NNIT A/S

Fungerede som Projekt Leder på mindre/mid netværks opgaver.

Overvågning og rapportering:
? Ansvarlig for at definere servicemål til at måle og overvåge SRM proces i forhold til kunden, Novo Nordisk.

Reaktion på kundernes anmodninger:
? Fungerer som SPOC for Customised Service Requests (CSR) (internt og eksternt)
? Ansvarlig for korrekt registrering og opdatering af CSR i hele livscyklus
? Godkende CSR fra kunder og sikre en korrekt dokumentation af krav
? Koordinere med Service Ejere, Service Arkitekter og teknikere for at definere løsning, omkostninger, krævede ressourcer og leveringsdatoer

Koordinering af Requests:
? Ansvarlig for planlægning og koordinering af mindre/mid projekter gennem alle faser
? Gennemse, planlægge og tildele CSR Opgaver til leverings teams
? Foretage indkøb af Netværks Hardware til den ønskede request

Afslutning af Requests:
? Koordinere lukning af CSR Opgaver med service ejere.
? Følge op på krævede registrering af ordrelinjer, med henblik på fakturering.
? Sikre Fakturering af Customised Service Requests (CSR)

Team Leder for Service Managers:
? Planlægning, prioritering og koordinering af gruppens opgaver.
? Inspirerede kolleger til at være proaktive og samarbejde med medarbejdere fra andre afdelinger og leverandører så services kunne leveres inde for SLA.
Arbejdsområde: IT - Hardware
Periode: januar 2016 - september 2019
2013 - 2016

Request Delivery Manager / IT Projekt Leder Konsulent

CSC

Request Delivery Manager. Styre leveringen af IT-infrastruktur services. Sikre en effektiv projektstyring og
koordinering af levering af services på alle involverede infrastruktur områder.

? Decommisionering af virtuelle og fysiske servere og systemer.
? Commisionering, migrering og transformation af virtuelle og fysiske servere og systemer.

Team Leder for Server Installation Team, et team af dedikerede medarbejdere fra de forskellige lines of
Services. Spille en central rolle i at holde CMDB opdateret.
Planlægning og koordinering af anmodninger om Fast Track opsætning og installation af kunde servere og systemer. Sikre at alle involverede personer, havde de nødvendige oplysninger til at fuldføre deres særlige opgave. Fulgte opgaverne fra start til slut.
Arbejdsområde: IT - Hardware
Periode: januar 2013 - december 2016
2000 - 2012

System Engineer

CSC

System Engineer.
? Installering og konfigurering af Unix Operativ Systemer på nogle af Danmarks Største virksomheders nye servere/partitioner, konfigurering, vedligeholdelse og videreudvikling af disse.
? Server konsolidering.
? Arbejdede både med Drift og i Projekter.
? Aktiv i Root Cause Analysis møder ved Problems og Major Incidents.

Resultater:
Medvirkende til kunde systemer/servere blev sat op indenfor projekternes deadlines så de mødte Service Level Agreements, og kunne køre 24/7/365, til kundernes store tilfredshed.
Team Leder.
? Planlægning, prioritering og koordinering af gruppens opgaver.
? Inspirerede kolleger til at være proaktive og samarbejde med medarbejdere fra andre afdelinger og leverandører.
Resultater:
Qua mine tekniske færdigheder, kan jeg nemt forholde mig til store komplekse og infrastruktur problemer/opgaver, så alle opgaver blev grundigt planlagt og struktureret koordineret.

Projektleder. Ansvarlig for oprettelse af et Intranet site for ’Between job’ afdelingen, for at overskueliggøre
rammerne, reglerne og informationerne fra og til medarbejderne og lederne.
Arbejdsområde: IT - Hardware
Periode: marts 2000 - december 2012
1998 - 2000

IT-supporter/Systemadministrator

Søndagsavisen

System administrator job, med ansvar for Backup/dumps, udvikling af rapporter til brugerne, udvikling af
sql-scripts. Support af brugerne med software og hardware problemer.
Arbejdsområde: IT - Hardware
Periode: januar 1998 - februar 2000
1997 - 1997

Support konsulent

Dansk Data Elektronik

Support af kunders hardware, software, computer, printer eller netværks problemer.
Arbejdsområde: IT - Hardware
Periode: januar 1997 - december 1997
1989 - 1996

Diverse tidligere jobs

Pro:Con

1995 – 1997 Systemudvikler/IT-supporter, Pro:Con, Glostrup.
1993 – 1995 Systemudvikler, Postens EDB-udviklingscenter, København.
1991 – 1993 Systemudvikler, FLS data a/s, Valby.
1989 – 1991 Systemkonsulent, OAC consult as, Glostrup
Arbejdsområde: IT - Hardware
Periode: marts 1989 - december 1996
Mine kompetencer
Evner
delivery coordinator project management request management service delivery management service management
Sprog på arbejdsniveau
dansk engelsk
Mine præferencer
Jobtype
Fuldtidsjob
Arbejdsområde
Data & Analyse Internet & Multimedia IT - Hardware IT - Netværk & Telekomm. IT - Software Ledelse & Planlægning
Geografi
Nordsjælland Storkøbenhavn
Lønønske
52.000 DKK / måned
Kontakt mig!