Jeg har siden min uddannelse orienteret mig i retning af ledelse og teknik-og procesoptimeringer. Derudover har også en kommerciel erfaring fra medicoteknikbranchen. Jeg kan således betragte opgaver ud fra et helhedssyn, hvor dybden fra naturvidenskaben indgår, men også lede og styre processer gennem andre med en forståelse for forretningen.

Opdateret 08. oktober 2021
Min uddannelse
11
2004 - 2006

Diplom i ledelse

Anden uddannelsesinstitution i Danmark

Uddannelsesområde: Organisation & Ledelse
Periode: februar 2004 - juni 2006
1996 - 2000

ph.d. (alm.)

Roskilde Universitetscenter (RUC)

Uddannelsesområde: Naturvidenskab
Periode: januar 1996 - december 2000
8
1987 - 1999

Cand.scient. Human Ernæring

Syddansk Universitet (SDU)

Uddannelsesområde: Naturvidenskab
Periode: september 1987 - december 1999
Min erhvervserfaring
2017 - nu

Afdelings-og driftschef

Virksomhedsnavn skjult

  • Med reference til sygehusets direktion har jeg i samarbejde med den ledende overlæge det daglige ansvar for Klinisk Diagnostisk Afdeling, som består af fire specialer; klinisk Patologi, Biokemi, Mikrobiologi/Molekylærbiologi og Immunologi.
  • Dagligt ansvar for ca. 200 medarbejdere herunder 5 mellemledere.
  • Ansvarlig for ny strategi inkl. mål herunder reorganisering.
  • Arbejdsmiljøansvarlig og formand for Lokal Medarbejderudvalg samt udpeget til at være medlem af sygehuset overordnede Fælles Medarbejderudvalg.
  • Ansvarlig for afdelingens budget, lønforhandlinger mm. Herunder også gennemførelse af en større spareplan.
  • Tillidsposter som SVS’ repræsentant i Regionens IT-udvalg i det digitale innovationsudvalg for robotteknologi, medlem af SVS’ IT & Teknologiudvalg og af SVS’ FMU
  • Løbende fokus på at forbedre arbejdsgange mhp. smartere og nemmere arbejdsgange.
  • • I samarbejde med mellemlederne sikre højt engagement faglighed og arbejdsglæde.
    Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
    Periode: august 2017 - nu
    2016 - 2017

    Laboratorieleder for QC-laboratorium

    Virksomhedsnavn skjult

  • Daglig ledelse af et QC-laboratorium med 30 ansatte, hvor der til stadighed er fokus på LEAN-management.
  • Fusionering af to laboratorier mhp at øge produktiviteten og fremme samarbejdsrelationerne og samtidigt fremme vidensdeling og et positivt arbejdsmiljø.
  • Principal investigator under ISO og GLP-kvalitetsstyrings-standarder
  • Koordinator mellem produktion og laboratorium.
  • Medlem af en global LabX-projektgruppe mhp. at standardisere arbejdsgange og effektivisere på tværs af Novozymes’ globale laboratorier.
  • Central rolle under reorganisering og introduceret nye planlægningssystemer, teamudviklingsplaner, introduktion af LEAN-redskaber mm.
  • • Ansvarlig for udvikling af nye analysemetoder til bestemmelse af enzymaktiviteter, som efterfølgende blev implementeret i søsterlaboratorierne i Kina, Brasilien og USA -steder som jeg i den forbindelse alle har besøgt.
    Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
    Periode: september 2016 - august 2017
    2011 - 2016

    Afdelingsleder, Retskemisk Afdeling, Retsmedicinsk Institut

    Virksomhedsnavn skjult

  • Daglig ledelse og budgetansvar af 5 kemikere og 9 laboranter
  • Fokus på kerneopgaver gennem udvikling af en kommunikationsmodel
  • Deltagelse over en årrække i flere strategiske møder med Rigspolitiet og Deloitte mhp. etablering af en budgetstyringsmodel og den fremtidige organisering.
  • Deltagelse i årlige økonomi- og budgetaftaler med Rigspolitiet og ansvarlig for at rammeaftalerne implementeres i afdelingen.
  • Har øget produktiviteten i afdelingen ved at hjemtage ca. 50% flere sager uden meransættelse og samtidigt er fraværet reduceret med ca. 60% siden min ansættelse i 2011.
  • Ansvarlig for at reducere svartiderne fra ca. 430 dage i 2011 til ca. 50 dage i 2016.
  • • Ansvarlig for en teknisk ”turn-over”, til moderne teknologi og derved mulighed for yderligere effektiviseringer for at imødekomme rekvirenternes krav.
    Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
    Periode: april 2011 - juli 2016
    2006 - 2011

    Project- og HCS (Healthcare Consulting Solution)-Manager

    Virksomhedsnavn skjult

  • Iværksætter af et HCS-(HealthCareSolution) team med fokus på LEAN og procesoptimeringer på danske laboratorier.
  • Iværksætter af et HCS-pakkeprogram, der tilbydes danske kunder mhp LEAN-events og procesoptimeringer.
  • Udøvelse af labconsulting vha. workflowanalyser og LEAN-tankegange samt introduktion af totalløsninger for typisk større klinisk biokemiske laboratorier.
  • Projektleder på større installationsprojekter i Siemens Diagnostics i et tværorganisatorisk samarbejde mellem sælger, tekniker, ekspert og kunder.
  • Udvikling af kort- og langsigtede marketingsstrategier bl.a. som nordisk produktchef i HCS-løsninger og laboratorieautomatiseringsløsninger.
  • Undervisning og træning af salgsstyrken
  • Ansvarlig for produktlanceringer indenfor Automation og Healthcare IT-løsninger
  • Deltagelse i udbudsforretninger på tværs af de forskellige forretningsområder
  • • Facilitator mhp på træning i den europæiske organisation
    Arbejdsområde: Marketing & Reklame
    Periode: maj 2006 - april 2011
    2001 - 2006

    Laboratorieleder for QC-laboratorium

    Virksomhedsnavn skjult

    Daglig ledelse af et QC-laboratorium med 30 ansatte, hvor der til stadighed er fokus på LEAN-management.
  • Fusionering af to laboratorier mhp at øge produktiviteten og fremme samarbejdsrelationerne og samtidigt fremme vidensdeling og et positivt arbejdsmiljø.
  • Principal investigator under ISO og GLP-kvalitetsstyrings-standarder
  • Koordinator mellem produktion og laboratorium.
  • Medlem af en global LabX-projektgruppe mhp. at standardisere arbejdsgange og effektivisere på tværs af Novozymes’ globale laboratorier.
  • Central rolle under reorganisering og introduceret nye planlægningssystemer, teamudviklingsplaner, introduktion af LEAN-redskaber mm.
  • • Ansvarlig for udvikling af nye analysemetoder til bestemmelse af enzymaktiviteter, som efterfølgende blev implementeret i søsterlaboratorierne i Kina, Brasilien og USA -steder som jeg i den forbindelse alle har besøgt.
    Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
    Periode: august 2001 - maj 2006
    2000 - 2001

    Laboratoriechef, Klinisk Biokemisk Afdeling, Grenaa Centralsygehus

    Virksomhedsnavn skjult

    Ansat indtil laborariet lukkes og flyttes til Cnetralsygehus i Randers
  • Daglig ledelse og budgetansvar af 24 bioanalytikere
  • Medansvarlig for udformning af en samarbejdsaftale mellem Centralsygehusene i Grenaa, Randers og Silkeborg.
  • Kontaktperson mellem sygehus og praksissektor
  • Medlem af styregruppen til etablering af en arbejdspladsbrugsanvisnings-database i Århus Amt.
  • Ansvarlig for implementering af den mobile laboranttjeneste i arbejdsstedets optageområde, der fik stor mediedækning.
  • Medlem af styregruppen til etablering af ISO15189-standard i netværket af laboratorier.
  • • Projektleder for udarbejdelse af arbejdsmiljøhåndbog og indeklimarapport på Grenaa Central Sygehus
    Arbejdsområde: Ledelse & Planlægning
    Periode: januar 2000 - august 2001
    Mine kompetencer
    Evner
    innovativ omstillingsparat produktiv resultatorienteret udadvendt vedholdende
    Sprog på arbejdsniveau
    dansk engelsk
    Mine præferencer
    Jobtype
    Fuldtidsjob
    Arbejdsområde
    Ledelse & Planlægning Marketing & Reklame Medicinal & Sundhed Naturvidenskab Topledelse
    Geografi
    Fyn Sydsjælland & Øer Sydøstjylland Vestsjælland Østsjælland
    Kontakt mig!