Min uddannelse
1993
-
1996
Cand.merc. økonomisk markedsføring
Copenhagen Business School - CBS
Uddannelsesområde:
Marketing & Business
Periode:
juli 1993
-
december 1996
Min erhvervserfaring
2013
-
nu
COO
Ansvar:
• Som COO var jeg ansvarlig for opstart af de to firmaer samt opbygning af markederne
Resultater:
• Landede investorer
• Satte en kommerciel struktur på plads
• Formede en marketing approach
• Mødtes med ”de store” indenfor O&G, præsenterede på O&G seminarer, fandt lokale partnere og skabte herudfra en god pool af leads
• Som COO var jeg ansvarlig for opstart af de to firmaer samt opbygning af markederne
Resultater:
• Landede investorer
• Satte en kommerciel struktur på plads
• Formede en marketing approach
• Mødtes med ”de store” indenfor O&G, præsenterede på O&G seminarer, fandt lokale partnere og skabte herudfra en god pool af leads
Arbejdsområde:
Topledelse
Periode:
juli 2013
-
nu
2010
-
2012
CEO South East Asia
Ansvar:
• At starte Arbinger’s kontor i Malaysia
Resultater:
• Videre-udviklede mig selv som workshop facilitator i emner som team work, accountability og resultat orientering
• Satte kontor op
• Afholdt jævnlige marketing kampagner og public workshops
• Bød ind på træning og konsulent arbejde og landede gode trænings job i mange af de større Malaysiske firmaer fra top ledelse og til intakte afdelings-teams hos lokale og internationale firmaer
• At starte Arbinger’s kontor i Malaysia
Resultater:
• Videre-udviklede mig selv som workshop facilitator i emner som team work, accountability og resultat orientering
• Satte kontor op
• Afholdt jævnlige marketing kampagner og public workshops
• Bød ind på træning og konsulent arbejde og landede gode trænings job i mange af de større Malaysiske firmaer fra top ledelse og til intakte afdelings-teams hos lokale og internationale firmaer
Arbejdsområde:
Rådgivning & Support
Periode:
oktober 2010
-
september 2012
2007
-
2010
General Manager Salg/Marketing
Ansvar:
For salg til markeder udenfor Europa og Nord Amerika (samt for shipping/dokumentation). 4 oversøiske kontorer. 50 ansatte. Direkte salg til globale accounts og på landeplan gennem 50+ agenter og distributører. Medlem af topledelsen. Omsætning cirka 210 millioner USD,-.
Resultater:
Bundlinievækst trods økonomisk krise Restrukturering af salgsafdeling inklusive introduktion of business development og global accounts management Grundliggende ændring i firmaets prisstrategi med henblik på optimering af produktions output samt forberedelse til større ekspansion af fabrikken Væsentligt forbedret kundeserviceniveau (målt gennem årlige kunde tilfredshedsundersøgelse) • Introduceret en vestlig lederstil der inviterer til åben og ærlig kommunikation mellem salgsafdeling og ledelse
Resultater:
Arbejdsområde:
Produktion
Periode:
juli 2007
-
september 2010
2005
-
2006
Extern Projekt Leder Logistik
Ansvar:
Fra idé til tidlig implementering af et Asiatisk hub for distribution/logistik af trykkeri-forbrugsvarer baseret i Port Tanjung Pelepas, Malaysia.
Resultater:
Opbygget aftale mellem 3PL og Heidelberg med et komplet sæt af operationalle procedurer. Satte performancekriterier for 3PL, definerede undtagelsesprocedurer, IT krav osv. Definerede et sæt regler for hvordan lande kunne gøre forretning med det nye regionale lager istedet for direkte med leverandører af grafiske forbrugsvarer • Opstartede et nyt sæt processer for prognostisering og lagerkøb
Resultater:
Arbejdsområde:
Transport & Logistik
Periode:
oktober 2005
-
juni 2006
1989
-
2006
Tidligere jobs
Arbejdsområde:
Marketing & Reklame
Periode:
september 1989
-
juni 2006
2002
-
2003
Regional Business Manager Printing Consumables
Ansvar:
Regional rolle i Sydøstasien med business development og landesupport som kernefunktion og med ekstra ansvar for at starte nye initiativer i den Asiatiske logistikoperation.
Resultater:
Aktiv i at sætte og implementere strategier i den Sydøstasiatiske region i samarbejde med landekontorer. Opfølgning, support og vedholdende push af landekontorer når resultaterne krævede det. Foretog “full scale study” af den eksisterende logistikoperation og sammenlignede den med hvad en potentiel 3PL kunne indbringe. • Analyserede nuværende færdigheder / behov for prognosticering og lagerkøb, foretog et sammenlignende studie of de potentielle metoder der var, inklusive et sammenlignende studie af de potentielle processer. På grund af firmaet var i økonomiske problemer blev det besluttet at stoppe projektet indtil bedre tider.
Resultater:
Arbejdsområde:
Salg
Periode:
januar 2002
-
februar 2003
2000
-
2002
Direktionsassistent
Ansvar:
Forfremmet til direktionsassistent for Executive Director med ansvar for Salg, Marketing og Service. I denne rolle tog jeg del i nøgleprojekter og var en betroet partner til top-direktionen med en central rolle i kommunikationen mellem dem og ledelsen af det globale salg, marketing og servicenetværk.
Resultater:
Deltog i nøgleprojekter for firmaet, for eksempel 1) medlem af task force der analyserede organisationen & kom med foreslag til fremtidens globale salgs, marketing and servicenetværk og derfra initierede de første skridt mod den nye organisation 2) medlem af et team der arbejdede på opkøb af en anden stor virksomhed. Faciliterede HEIDELBERG’s månedlige møder med regionsdirektører. Aktiv deltager i regioners og landes statusmøder med bestyrelsen. Lavede analyser og vurderinger til brug i og forberedelse til bestyrelsesmøder. • Forbedredte interne og eksterne præsentationer til bestyrelsesmedlem med ansvar for salg & marketing.
Resultater:
Arbejdsområde:
Topledelse
Periode:
juli 2000
-
januar 2002
1997
-
2000
Leder af Afdeling for Brugt Grafisk Udstyr (Sidste
Ansvar:
Leder af afdeling for brugt grafisk udstyr (fra tidlig 1998). Årsomsætning 24 millioner USD. Ansvarlig for teknisk afdeling samt 3 sælgere. 30 ansatte. Startede som management trainee i Singapore (Jan,1997).
Resultater:
Vendte forretning fra import til eksport og fik hermed en omsætningsstigning fra 10 til 24 millioner USD,- alt imens den Indonesiske økonomi kollapsede. • Forbedrede/ standardiserede processer til reparation og istandsættelser af brugt og renoveret udstyr til den grafiske branche.
Resultater:
Arbejdsområde:
Salg
Periode:
januar 1997
-
juni 2000
Mine præferencer
Jobtype
Fuldtidsjob
Arbejdsområde
alle
Geografi
alle